• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • tessbmess

Vad 17 betyder alla førkortningar?!

VUL, BIM osv?
  • Tilma
    tessbmess skrev 2010-04-20 11:27:30 följande:
    Vad 17 betyder alla førkortningar?! VUL, BIM osv?
    VUL = Vaginalt ultraljud
    BIM = Beräknad icke mens

Fler förkortningar du inte greppar? Det tar ett tag att fatta! Jag undrade också över BIM förut. Tror bara den förkortningen används här på familjeliv faktiskt?
    Live to win.
  • tessbmess
    Tilma skrev 2010-04-20 11:31:13 följande:
    VUL = Vaginalt ultraljud BIM = Beräknad icke mens Fler förkortningar du inte greppar? Det tar ett tag att fatta! Jag undrade också över BIM förut. Tror bara den förkortningen används här på familjeliv faktiskt?
    Ah.. Tack!
    VUL gør de ju hær i Norge med en gång, så jækla obekvæmt!
    Ja, det ær nog en del till som kommer att dyka upp men jag har fått grepp om ngr iaf :)
  • tessbmess
    luvpillow skrev 2010-04-20 11:07:02 följande:
    Hej! Jag kanske kan vara med här ? I mina beräkningar är jag i vecka 8.. ( 7+2) Många av er säger att magen redan blivit svullen osv... På mig syns inget alls, och jag är hela tiden orolig att jag ska få missfall.. någon annan som känt så? Jag ska till mvc på torsdag och tänkte ta upp min oro då.. men man får väl ändå inget VUL förrän vecka 16-20? Fick jag inte med mitt första barn iaf.. åh gud känns som så längesen jag väntade barn så jag har glömt bort allt!!! kram! /Jaana
    Min mage var lite svullen før 1-2 veckor sedan men nu har den lugnat sig eller så ær det att jag bytte byxor som gjorde att jag inte behøvde knæppa upp dem hela tiden.. ;)
    Jag ær jætteorolig att jag skall få missfall!
    Ringde min fastlege førut och frågade om undersøkningen eftersom jag haft problem innan men det visade sig att jag inte skulle behøva gøra en gynundesøkning dær utan hon tar bara urin- och blodprov och låter mig vælja vilket køn på barnmorskan jag vill ha och sen tar de det vidare..får man gøra så i Sverige också?
    Kram!
  • Alfonsmamman

Hej. Plussade imorse. Nu föler oron och nervositeten. Andra graviditeten. MA sommaren 2009, i V 10. Mår pyton, spyr redan, svimmade på jobbet. Nu hålls alla tår å tummar på att detta går vägen.

• tessbmess
    uska skrev 2010-04-20 11:44:44 följande:
    Hej. Plussade imorse. Nu föler oron och nervositeten. Andra graviditeten. MA sommaren 2009, i V 10. Mår pyton, spyr redan, svimmade på jobbet. Nu hålls alla tår å tummar på att detta går vägen.
    Grattis! :)
  • LyckligaGatan
    uska skrev 2010-04-20 11:44:44 följande:
    Grattis!!

Som min BM sa förra graviditeten, mår du skit så vet du att det är som det ska där inne iaf.
  • Ginge
    tessbmess skrev 2010-04-20 11:27:30 följande:
    Vad 17 betyder alla førkortningar?! VUL, BIM osv?
    Det är ju inte lätt i början :) men...

Gå in i meny till vänster
    välj Forum/ Info och regler/ förkortningar

Där hittar du alla (i stort sätt) förkortningar och förklaringar:)
  • Ginge
    LyckligaGatan skrev 2010-04-20 12:26:34 följande:
    Grattis!!Som min BM sa förra graviditeten, mår du skit så vet du att det är som det ska där inne iaf.
    Det kan jag hålla med!
    Mitt illamående verkar lindras lite av ingefäratabletter :) men dåligt mår man ändå i olika svårighetsgrader... Tur att man har så förstålig (?) sambo. Han tycker så synd om mig och försöker ta hand om mig så gott han kan.
    också igår föreslog han att snart är ju försent att ta "före" bilden på min mage. så nu börjar vi fundera om vi ska följa mages växande med bilderna eller inte... :)
  • Tilma
    Ginge skrev 2010-04-20 14:03:02 följande:
    Det kan jag hålla med!Mitt illamående verkar lindras lite av ingefäratabletter :) men dåligt mår man ändå i olika svårighetsgrader... Tur att man har så förstålig (?) sambo. Han tycker så synd om mig och försöker ta hand om mig så gott han kan. också igår föreslog han att snart är ju försent att ta "före" bilden på min mage. så nu börjar vi fundera om vi ska följa mages växande med bilderna eller inte... :)
    Klart ni ska ta bilder! Det är ju superkul att ha i framtiden. Dels för det egna minnets skull men också att kunna visa för ert barn
    Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010