• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Tilma

URK!
    I morse vaknade jag och mådde illa. Kallsvettades och fick öppna upp och vädra (trots att det var sviiinkallt ute) igenom hela lägenheten. För en stund blev det bättre. Duschade och klädde på mig. PANG! Fick hänga över toastolen en stund. Klarade mig förvisso från att spy men det var inte långt borta. Hann, på dessa 20-25 minuter som jag mådde SKIT, tänka "herregud, hur står folk ut? jag kommer dööö!" hahaha. Era stackare som har detta illamående konstant. Man blir ju totalt däckad och slut! {#lang_emotions_throwup}

Live to win.
  • pickaboo
    Tilma skrev 2010-04-21 09:08:16 följande:
    URK! I morse vaknade jag och mådde illa. Kallsvettades och fick öppna upp och vädra (trots att det var sviiinkallt ute) igenom hela lägenheten. För en stund blev det bättre. Duschade och klädde på mig. PANG! Fick hänga över toastolen en stund. Klarade mig förvisso från att spy men det var inte långt borta. Hann, på dessa 20-25 minuter som jag mådde SKIT, tänka "herregud, hur står folk ut? jag kommer dööö!" hahaha. Era stackare som har detta illamående konstant. Man blir ju totalt däckad och slut!
    Usch, jag spydde hela dagarna och någon gång nattetid vid förra graviditeten fram till vecka 18. Då kändes det som att det aldirg skulle gå över...
  • tessbmess
    Tilma skrev 2010-04-21 09:08:16 följande:
    URK! I morse vaknade jag och mådde illa. Kallsvettades och fick öppna upp och vädra (trots att det var sviiinkallt ute) igenom hela lägenheten. För en stund blev det bättre. Duschade och klädde på mig. PANG! Fick hänga över toastolen en stund. Klarade mig förvisso från att spy men det var inte långt borta. Hann, på dessa 20-25 minuter som jag mådde SKIT, tänka "herregud, hur står folk ut? jag kommer dööö!" hahaha. Era stackare som har detta illamående konstant. Man blir ju totalt däckad och slut!

Åh fy!
    Jag har haft illamående hængande i luften ngr dgr nu.. :S
    Æn så længe ræcker det om jag dricker mycket vatten och andas djupt.
    Hatar verkligen att spy, ser inte framemot det alls!
    Fast som de andra har skrivit hær, mår du skit så vet du att allt ær som det ska! ;)
  • tessbmess
    luvpillow skrev 2010-04-20 14:11:45 följande:
    Ok.. :) Jag vet inte.. i sverige är det nog bara ultraljud i v.16-20.. och innan får man väl bara lyssna på hjärtat tror jag.. Men de tar ju blod och urinprov här med, kollar sjukdomar och sånt. Hoppas allt går bra för dig! kram
    Ah, ok.
    Jag  har som sagt ingen koll. Hade aldrig hørt talas om VUL innan jag fick den "uppkørd" under min førsta gynundersøkning, som skedde nær jag var 24 så man tycker ju att jag borde vetat vad det var, och sen næstan vid var undersøkning.
    Så ær det ett sådant eller ett øver magen man får normalt vid ultraljud?
  • tessbmess
    Ett två tre skrev 2010-04-20 14:41:44 följande:
    När jag bodde i Oslo var det samma sak, bara gyn som kan göra VUL. Varken BM eller fastlegen. Men beror nog på vilken fastlege man träffar...
    Ok. Det hær ær min førsta fastlege så tidigare har det bara varit gyn som gjort det iofs.
    Men fastlegen skulle ju inte gøra ngt nu utom att ta blod- och urinprov eller blodtryck..har ju ingen koll.. :)
    Ræknar bara ner dagarna tills jag får klartecken från henne också att jag ær gravid och får mitt "kort". 
  • tessbmess
    Ginge skrev 2010-04-20 13:57:12 följande:
    Det är ju inte lätt i början :) men... Gå in i meny till vänster välj Forum/ Info och regler/ förkortningar Där hittar du alla (i stort sätt) förkortningar och förklaringar:)
    Tackar!
    Det kænns som en helt ny værld øppnats før mig! {#lang_emotions_laughing}
    BIM betyder hær i Norge "baby i magen" :)
  • Tilma
    pickaboo skrev 2010-04-21 10:42:05 följande:
    Usch, jag spydde hela dagarna och någon gång nattetid vid förra graviditeten fram till vecka 18. Då kändes det som att det aldirg skulle gå över...
    *ryyyyyyyyyyyys*
    Det där är typ min mardröm. Att spy nattetid OCKSÅ! Fyfarao. Annars tänker man ju att sömnen är en "frizon" där man slipper sånt. Hoppas du slipper spy så mkt den här gången!
    Live to win.
  • Tilma

Helt plötsligt går det så klart inte att citera... hmm..

Tessbmess skrev:

Åh fy!

Jag har haft illamående hængande i luften ngr dgr nu.. :S
    Æn så længe ræcker det om jag dricker mycket vatten och andas djupt.
    Hatar verkligen att spy, ser inte framemot det alls!
    Fast som de andra har skrivit hær, mår du skit så vet du att allt ær som det ska! ;)
    Ja, det är ju sådär! Önskade faktiskt lite sådär i absolut största hemlighet att jag skulle börja må lite illa, så att man vet att knyttet har det bra. Förvisso är det väl inga garanterier men det känns ju helt klart bättre när gravsymptomen blir fler och ökar i intensitet än att de avstannar och att man känner sig normal (vilket hände mig exakt samma dag som jag började blöda och fick missfall.. så det är fasen min mardröm!). Men nu alltså.. vet itne om jag kanske ångrar mina illamående-böner? Det kunde väl räckt med typ 5 toabesök/natt eller nåt?
    Live to win.
  • tessbmess
    Tilma skrev 2010-04-21 11:42:23 följande:
    Helt plötsligt går det så klart inte att citera... hmm.. Tessbmess skrev: Åh fy! Jag har haft illamående hængande i luften ngr dgr nu.. :S Æn så længe ræcker det om jag dricker mycket vatten och andas djupt. Hatar verkligen att spy, ser inte framemot det alls! Fast som de andra har skrivit hær, mår du skit så vet du att allt ær som det ska! 
    ;) Ja, det är ju sådär! Önskade faktiskt lite sådär i absolut största hemlighet att jag skulle börja må lite illa, så att man vet att knyttet har det bra. Förvisso är det väl inga garanterier men det känns ju helt klart bättre när gravsymptomen blir fler och ökar i intensitet än att de avstannar och att man känner sig normal (vilket hände mig exakt samma dag som jag började blöda och fick missfall.. så det är fasen min mardröm!). Men nu alltså.. vet itne om jag kanske ångrar mina illamående-böner? Det kunde väl räckt med typ 5 toabesök/natt eller nåt?
    Det hænger sig lite ibland har jag mærkt. :)
    Ja, så har jag också tænkt..mår ju inte superilla æn som sagt..bara lite i kulisserna.
    Ær vældigt nojjig før att det skall bli MF också..førsøker att tænka positiva tankar så att den inte bestæmmer sig før att læmna mig men inte alltid det går och om det nu skulle hjælpa.. Kænns som om man ær jævligt lyckligt lottad om man går en hel graviditet och føder ett friskt barn. Har læst om så många som fått missfall innan och haft problem.
    Vet inte om det sporrar eller skræmmer mig mest.. {#lang_emotions_undecided}
    5 ggr borde ræcka absolut.. ;)
  • Tilma
    Tessbmess:
    Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen. Man blir så himla liten och maktlös när det är något i den egna kroppen som växer, men som man själv inte kan styra och se till så att han/hon ha det bra. Som jag sagt tidigare i tråden; En liten lucka på magen vore uppskattat! Då kan man iaf kontrollera statusen på bebis
    Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010