• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Marie  W
    sagomor skrev 2010-04-18 21:09:28 följande:
    Hej!Hoppar in här i tråden trots att jag inte hunnit läsa igenom allt. Har plussat idag (min egen födelsedag och detta var förstås bästa presenten) på BIM +1 efter att ha försökt i ca 4 månader att bli gravid med nummer 2. Har en dotter som blir 3 i maj och enligt beräkning så blir BF för detta barn 24 dec!!! Bor förövrigt i Stockholm, i Kärrtorp.
    Grattis & grattis! Vilken present{#lang_emotions_sunny}
  • Tilma
    sagomor skrev 2010-04-18 21:09:28 följande:
    Hej!Hoppar in här i tråden trots att jag inte hunnit läsa igenom allt. Har plussat idag (min egen födelsedag och detta var förstås bästa presenten) på BIM +1 efter att ha försökt i ca 4 månader att bli gravid med nummer 2. Har en dotter som blir 3 i maj och enligt beräkning så blir BF för detta barn 24 dec!!! Bor förövrigt i Stockholm, i Kärrtorp.
    Hihi, GRATTIS x2 Jag plussade faktiskt också på min födelsedag (15/4). April tycks vara en bra månad
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-18 20:34:36 följande:
    Det drack jag litervis av med sonen oxå, men den här gången smakar apelsinjuice som den gör om man dricker den när man precis borstat tänderna, urk!
    Lustigt att det kan vara så olika från graviditet till graviditet
    Live to win.
  • 3 barns mamma84

Grattis till er + som några fått och välkommna

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Ett två tre
    Tilma skrev 2010-04-18 21:42:13 följande:
    Lustigt att det kan vara så olika från graviditet till graviditet
    Kanske annat kön den här gången
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-19 07:11:28 följande:
    Kanske annat kön den här gången
    Kan ju vara så... fast så här tidigt i graviditeten är väl det inte ens bestämt?
    Live to win.
  • Tilma

Ringde till Mama Mia idag och fick en tid redan på tisdag, den 27 april. De ville 'kolla upp mig' i och med att jag hade ett missfall den 11 mars i år... och sedan inte haft någon vanlig mens där emellan. Känns bra! Måste dock köpa hem ett gravtest och kissa på innan, så att jag fortfarande ÄR gravid när jag ska dit *skrattar*

Live to win.
  • Ginge
    Tilma skrev 2010-04-19 09:59:58 följande:
    Kan ju vara så... fast så här tidigt i graviditeten är väl det inte ens bestämt?
    ahm..... Köns bestämms ju samma minuten som spermien träffas äget :)  Det är så att kvinnor har bara kvinliga chromosomer i ägget, däremot spermier har både manliga och kvinliga chromosomer. Så könet är ju redan bestämt:) Och redan i vecka 8 så inre könsorgan är färdigbildade hos embryo.

Jag läser boken av Anne Deans "Gravid".  och där finns mycket och bra information:)  Den är min nya bibel just nu :)
  • tessbmess
    Ett två tre skrev 2010-04-18 20:39:56 följande:
    Då bor vi inte så jättelångt från varandra, jag bor i Sarpsborg, på andra sidan Oslofjorden *vinkar* Hur hamnade du i Sandefjord? Bott där länge?
    Nej det gør vi ju inte! :)
    Min fæstman, sæger man så fortfarande?, fick jobb hær så då var det bara att følja med! Men nu har vi bott hær i dryga året och trivs jættebra, stort plus att det ær så næra hem. Har bott i Oslo och Hemsedal tidigare och ær halvnorska från mammas sida men nu ær jag utvandrad. Fødde du ditt førsta barn i Norge? Har ingen koll på detta alls hær, man måste skriva upp sig i kø på det sjukhus man vill føda eller hur funkar det?
    Hur hamnade du i Sarpsborg då? :)
    Ett två tre skrev 2010-04-18 21:28:11 följande:
    Nån som vet några bra sidor med fina mammakläder till ok pris? Har bestämt mig för att inte köpa nåt än, men börja kolla kan man ju
    Mamalicious skall tydligen ha bra klæder! www.mama-licious.no och till ett bra pris :)
    Jag tittar jag med men har haft viktpendlingar i ngr år så mina vanliga klæder kommer førmodligen passa mig alldeles utmærkt nær magen børjar synas på allvar..lite tråkigt tycker jag..
Svar på tråden Decemberbebis 2010