• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH

Jag var och köpte ett par mammabyxor i förrgår, inte för att jag egentligen har blivit så stor redan men mina jeans var trasiga och jag är för ekonomisk för att köpa ett par vanliga för att bara ha dem ett par veckor.

Fast min mage har blivit större, nu är jag ju rund som en bulle från början, men min mage står ut på ett sätt som den inte brukar göra, BM sa att det kunde bli så, man blir uppblåst liksom.

• Nanna84

oj, här händer det grejer ser jag . Välkommna alla nya, och grattis till era plus!

Jag är så glad för mitt illamående är inte lika jobbigt längre. Och det enda jag gjorde för att förbättra det var att ta min vitamintablett på kvällen istället för till frukost. :)  När jag var hos BM så nämnde hon att man lätt kan må illa av dessa tabletter och att man inte ska ta dem på fastande mage, trodde inte det spelade någon roll för mig eftersom jag tog dom till frukost. Men tydligen gör det stor skillnad. Tips till er andra som har det jobbigt med illamåndet. Skadar ju inte att testa iaf :)

Ett annat tips: Rensa inte avloppet under duschen på direkt efter furukost. Då spelar det ingen roll om man inte mådde illa innan.. urk.. :(

• Ginge

OJ vad ni börjar bli"tjocka" :) Jag är i vecka 7 men kläderna sitter precis som före 3 månader sen :)
    Och jag mistänker att jag kommer till och med gå ner i vikt nu i början. Allt på grund att jag känner inte för att äta.... andra tjejer skriver att dem tänker på maten hela tiden och jag tvärtom. Specielt med frukost. Jag blir illamående när jag stoger upp och känns som jag kan spy bara på att titta på maten.... Det är ju lite tuft.

Jag har aldrig skippat frukost förut. Och nu vet man att det är extra viktigt att få i sig alla näringsämnen, och så kan man inte tänka på maten.....

Vad funkar för er att äta till frukosten?

• Jessika82

Jag såg mythbusters på discovery i morse och det var bland annat om sjösjuka/illamående... de testade div prepparat och kom fram till att ingefäratabletter fungerade bra emot sjösjuka/illamående för att vara receptfri /naturläkemedel som inte ger biverknigar som andra receptbelagda prepparat kan ge.

• Mrs TH

Jag mår också illa på morgonen, men för mig hjälper det att äta typ en skorpa direlt jag klivit upp, ju tommare mage dessto mer illa  mår jag. Fast alla mjölkprodukter får det att vända sig i magen på mig, så knäckebröd och skorpor och fruktsallad fungerar för mig.

• Ginge
    Jessika82 skrev 2010-04-18 11:13:41 följande:
    Jag såg mythbusters på discovery i morse och det var bland annat om sjösjuka/illamående... de testade div prepparat och kom fram till att ingefäratabletter fungerade bra
    Jag har sett denna program tidigare också :) Har redan igår kväll bestämd mig att idag gå till apoteket och skaffa mig sånna ingefära tebbletter:) 

För jag vill inte bli illamående när vi träffar sambos föräldrar, jag vill inte att dem misstänker något eftersom vi har tänkt att berätta för dom om 3 veckor:)
  • Ginge
    Mrs TH skrev 2010-04-18 11:17:05 följande:
    Jag mår också illa på morgonen, men för mig hjälper det att äta typ en skorpa direlt jag klivit upp, ... så knäckebröd och skorpor och fruktsallad fungerar för mig.
    Jag har också tänkt att gå och tömma fruktdisken i afären :) I sig så älskar jag frukt så det är nog ingen problem. Och sen köper jag mig några goda fulkorns skorpor (om det finns goda i fullkorn) och knäckebröd med :)
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-04-18 11:08:07 följande:
    OJ vad ni börjar bli"tjocka" :) Jag är i vecka 7 men kläderna sitter precis som före 3 månader sen :) Och jag mistänker att jag kommer till och med gå ner i vikt nu i början. Allt på grund att jag känner inte för att äta.... andra tjejer skriver att dem tänker på maten hela tiden och jag tvärtom. Specielt med frukost. Jag blir illamående när jag stoger upp och känns som jag kan spy bara på att titta på maten.... Det är ju lite tuft. Jag har aldrig skippat frukost förut. Och nu vet man att det är extra viktigt att få i sig alla näringsämnen, och så kan man inte tänka på maten..... Vad funkar för er att äta till frukosten?
    Jag klarar heller inte att äta speciellt mycket så jag lär inte gå upp nåt speciellt nu i början jag heller. Förra graviditeten köpte jag mammabyxor i vecka 9, men då gick jag mer med "vanliga" jeans som blev trånga ganska fort. Nu använder jag mest jeans-tights och dom funkar nog en god stund till trots ev. svullnad, jag tror inte det syns nånting på mig än, är ganska runt sen innan så den lilla svullnaden tror jag inte nån tänker på direkt.

Du får inte i dig typ en fruktsmoothie om du inte klarar att äta nåt annat? Annars är en frukt eller en liten youghurt bättre än ingenting! Jag klarar att äta youghurt men smörgåsar och annat går väldigt segt.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010