Ginge skrev 2010-04-18 11:08:07 följande:
OJ vad ni börjar bli"tjocka" :) Jag är i vecka 7 men kläderna sitter precis som före 3 månader sen :) Och jag mistänker att jag kommer till och med gå ner i vikt nu i början. Allt på grund att jag känner inte för att äta.... andra tjejer skriver att dem tänker på maten hela tiden och jag tvärtom. Specielt med frukost. Jag blir illamående när jag stoger upp och känns som jag kan spy bara på att titta på maten.... Det är ju lite tuft. Jag har aldrig skippat frukost förut. Och nu vet man att det är extra viktigt att få i sig alla näringsämnen, och så kan man inte tänka på maten..... Vad funkar för er att äta till frukosten?
Jag klarar heller inte att äta speciellt mycket så jag lär inte gå upp nåt speciellt nu i början jag heller. Förra graviditeten köpte jag mammabyxor i vecka 9, men då gick jag mer med "vanliga" jeans som blev trånga ganska fort. Nu använder jag mest jeans-tights och dom funkar nog en god stund till trots ev. svullnad, jag tror inte det syns nånting på mig än, är ganska runt sen innan så den lilla svullnaden tror jag inte nån tänker på direkt.
Du får inte i dig typ en fruktsmoothie om du inte klarar att äta nåt annat? Annars är en frukt eller en liten youghurt bättre än ingenting! Jag klarar att äta youghurt men smörgåsar och annat går väldigt segt.