• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • bambi bumbi

jag plussade igår (4+5) och är lite chockad... troode absolut inte det, men glad fats det känns som att typ hälften av alla sluta i missfall så här tidigt? stämmer det? känns som att man inte vågar hoppas allt för mycket ännu? hur tänker ni?

• Leann

Jag är med ! {#lang_emotions_laughing}
    Tog testet igår och bekräftade det jag trott sen några dagar.
    Nu väntar vi nr 2 (storasyster har hunnit bli 4)
    BF den 17 december. YIPPIE

• Ginge
    bambi bumbi skrev 2010-04-16 21:48:24 följande:
    jag plussade igår (4+5) och är lite chockad... troode absolut inte det, men glad fats det känns som att typ hälften av alla sluta i missfall så här tidigt? stämmer det? känns som att man inte vågar hoppas allt för mycket ännu? hur tänker ni?
    Grattis!
    Du behöver inte bli orolig och tänka på att det kan sluta i MF. Visst enligt statistiken så större del slutar med MF men om du bara tänker på det så hjälper du inte kroppen heller.  Njut av varenda dag istället, och vara glad att en liten växer i dig :) Possitiva tankar hjälper kroppen.
    När jag ibland utrycker liknande oroliga tankar till min sambo så säger han att det är ju ingen ide att tänka på det nu. Du får tänka på det när/om det kommer. "det tar vi då" - säger han. och jag tycket att han är rätt :)
    Det går bra, du får se :)
  • MammaMu81

Hakar på ;) är i vecka 5+5, har haft mkt ^mensvärk^ och läste på internet att det är livmodern som förbereder sig- kallas därför för växtvärk?! Detta är mitt andra barn och med tjejen som nu är tre kände jag absolut inget växtvärk. Hur vanligt är det att graviditeterna skiljer sig så mkt?

• Ett två tre
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-16 18:11:58 följande:
    Fy vad trist Oliversmamma04 stor kram till dig mathea: Usch vad jobbigt jag har fått lite rosa/brunt på pappret varje gång jag torkat mig i två dagar nu och är livrädd att det ska vara ett mf på g!! Hur mycket blöder du? Ska avvakta helgen sen ringer jag nog min bm och ber att få komma och kolla läget.. Ha en trevlig helg allihopa!
    Jag blöder ganska mycket, det rinner ner i toaletten när det först börjar men det slutar ganska fort igen. Jag blödde dock mycket med sonen oxå, så det kan gå bägge vägarna.

Tog i alla fall en ny gravidtest idag, sist jag tog var i onsdags och jag började blöda lite i torsdags. I onsdags var strecket ganska tydligt, men idag kom strecket fram jättefort och var superstarkt Så gravid är jag nog fortfarande eftersom testet blivit starkare Men det kan ju fortfarande vara början till mf.

Tog blodprov igår på sjukhuset oxå, ska ta nytt på måndag. Då ser dom om hcg blir starkare eller svagare. Magkänslan är bra just nu i alla fall och gravidsymtomen ökar så jag hoppas det går bra trots blödningar!

Jag fick veta sist jag var gravid att en del gravida har så sköra slemhinnor att dom börjar blöda jättelätt. Men så länge det slutar blöda och man inte har ont så går det oftast bra Jag har en tvååring som bevis på att det kan gå bra
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Grattis och välkomna alla nya

Vi ska inte skriva på BF listan var vi bor, kan ju vara nån som bor i närheten? Om man vill vara anonym kan man ju skriva t.ex "södra Sverige", "Småland" eller liknande?

• 3 barns mamma84
    Ett två tre skrev 2010-04-17 13:49:49 följande:
    Grattis och välkomna alla nya Vi ska inte skriva på BF listan var vi bor, kan ju vara nån som bor i närheten? Om man vill vara anonym kan man ju skriva t.ex "södra Sverige", "Småland" eller liknande?
    Då gör vi det skriver ner Bf datum
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-04-17 09:45:25 följande:
    Grattis! Du behöver inte bli orolig och tänka på att det kan sluta i MF. Visst enligt statistiken så större del slutar med MF men om du bara tänker på det så hjälper du inte kroppen heller.  Njut av varenda dag istället, och vara glad att en liten växer i dig :) Possitiva tankar hjälper kroppen. När jag ibland utrycker liknande oroliga tankar till min sambo så säger han att det är ju ingen ide att tänka på det nu. Du får tänka på det när/om det kommer. "det tar vi då" - säger han. och jag tycket att han är rätt :) Det går bra, du får se :)
    Tror min läkare sa at ca 25% slutar i mf, men många av dom är så tidiga att man inte ens märker skillnaden på mf och mens. Dom som upptäcker dom tidiga mf är oftast dom som testar före BIM.

Tycker inte heller man ska fokusera så mycket på det, men det är klart, blöder man som jag just nu så blir man ju orolig, men vi tar oxå sorgen den dagen ett ev. mf är bekräftat.

Det är bättre att passa på och njuta
Svar på tråden Decemberbebis 2010