• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ginge
    Annika Süss skrev 2010-04-14 16:09:54 följande:
    Är det någon som har on i korsryggen? Känns ju lite fånigt att i v.5 ha ont. Känns tungt, ömt och stelt. Gör ont när jag går, ligger och sitter för länge. Eller är det bara trötthet av ngt annat?
    Jag är än så länge bland dem få lyckliga kvinor som har inga graviditets besvär.(är i veckan 6nu). Jag vet att det är väldigt ovanlig och därför tar jag varenda dag utan problem som en stor vinst :)

så mycket som jag nu läst på mig så verkar så att man kan få väldigt konstiga och alla möjliga problem redan mycket tydigt i graviditeten. Ibland står det att redan vid 3-4 vecka så börjar alla besvär. Att du har ont så kanske progesteronets fel. Den ökar ju enormt och gör att musklerna får ont. T.ex. för mig är ju mest ben. Under dagen är ganska ok, men på kvällarna får jag värsta träningsvärk i ben.

Åt andra sidan så kanske du har gjort någonting specielt så att rygen blev tröt eller lite inflamerat? du får nog "tvinga" din prtner att ge dig en masage, så kanske mår du lite bättre :) 
  • Mrs TH

Hejhej!
    Jag hoppar in här med er, har plussat idag och är i vecka 5, BF runt den 21 dec, om allt går bra.

Jag har väldigt ont i brösten, och så har jag halsbränna. Är även väldigt trött men annars fit for fight!

Det är vårt första barn,( 6e försöket) och jag är 31 och min man är 33.

• Lallan
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 12:32:02 följande:
    Varför är det så många som får göra VUL? Finns det speciella orsaker eller?
    Jag ska få ett vul pga ofostrig graviditet som upptäcktes i v11. Är dock mycket medveten om att det kan gå fel trots att allt ser bra ut. Sist gjorde jag vul i v 7 samt 12 och allt såg bra ut men ändå så dog fostret i v 14. Det  var en del andra komplikationer den gången som jag hoppas slippa den här gången.
  • Nanniii

Har riktig mensvärk emellanåt, när man går på toa så får man ju för sig att det ska komma ngt rött på pappret.. Usch så nervös jag är! Jag hoppas det bara är molvärk jag har. Önskar mig lite andra symptom nu så jag kan känna att där är ngt ;)

Kraam

• Tilma

Jag fick ett plus på stickan idag!
    Vet inte exakt vilken vecka jag är i, då jag hade ett missfall den 11 mars i år. Ringde gyn och hon sa att jag, så länge, ska utgå från första blödningsdagen i missfallet... och efter den uträkningen bör jag vara i vecka 6 (5+3) idag. BF kring den 12 december alltså.

Live to win.
  • Tilma
    Tilma skrev 2010-04-15 09:40:10 följande:
    Jag fick ett plus på stickan idag! Vet inte exakt vilken vecka jag är i, då jag hade ett missfall den 11 mars i år. Ringde gyn och hon sa att jag, så länge, ska utgå från första blödningsdagen i missfallet... och efter den uträkningen bör jag vara i vecka 6 (5+3) idag. BF kring den 12 december alltså.
    Kan väl kanske tillägga att det är vårt första barn.
    Jag är 23 år och min kille är 22.
    Vi bor i Stockholm.
    Live to win.
  • Nanna84
    Nanniii skrev 2010-04-15 09:35:52 följande:
    Har riktig mensvärk emellanåt, när man går på toa så får man ju för sig att det ska komma ngt rött på pappret.. Usch så nervös jag är! Jag hoppas det bara är molvärk jag har. Önskar mig lite andra symptom nu så jag kan känna att där är ngt ;)Kraam
    Jag har också mensvärks liknande smärtor, speciellt på när jag precis gått och lagt mig för att sova. Jag har läst i ett par böcker och även BM sa att det är livmodern som växer när det gör ont på det sättet. Men klar man bli orolig... Känns ju som man skulle få mens vilken sekund som helst.
  • Ett två tre

Jag blöder idag

Blödde som nämnt en del i min förra graviditet oxå, men jag blir sjukt nervös ändå! Fick mf i december-09 och orkar inte tanken på att gå igenom det igen

Ska vara hemma och vila idag, kan inte göra så mycket mer...

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-15 09:44:40 följande:
    Jag blöder idag Blödde som nämnt en del i min förra graviditet oxå, men jag blir sjukt nervös ändå! Fick mf i december-09 och orkar inte tanken på att gå igenom det igen Ska vara hemma och vila idag, kan inte göra så mycket mer...
    Stor kram till dig!
    Jag håller tummarna för att det är en ofarlig blödning. Förstår dock din oro.
    Live to win.
  • tessbmess

Jag plussade i søndags och vi tror væl att jag ær i vecka 5 nu någonstans. {#lang_emotions_smile}

Har utvandrat från Sverige och bor numer i Norge, vi skall ha antingen den 19 eller 23..lite olika besked från olika kalendrar men vi får væl veta mer framøver!.
    Vi har vårt førsta lækarbesøk den 4 maj, vet inte vad de kommer att gøra då..
    Detta ær min andra graviditet, aborterade det førsta før snart 4 år sedan efter att de funnit två klumpar i min æggledare som visade sig vara endometriose.
    Trodde inte att jag kunde bli gravid efter att jag haft enorma smærtor och svårigheter efter detta så detta kænns som ett mirakel i sig!
    Vad kul att vi ær så många som skall ha i december!{#lang_emotions_smile}
    /Tess
Svar på tråden Decemberbebis 2010