• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Marie  W
    Idlur skrev 2010-04-13 09:05:17 följande:
    Hon skulle rådgöra med en läkare och ringa mig under dagen...Men hoppas allt går att lösa =)
    Det går säkert att lösa! {#lang_emotions_smile}
    Hoppas bara du får besked snart, det är ju alltid att inte veta å vänta... !
  • Oliversmamma04

Grattis alla till era graviditeter =)

Jag hoppar också in i denna tråden.  Är i vecka 7 med bf 4 december 2010 om jag räknat rätt. Har en son på 5.5 år och fick ett sent missfall för 1.5 år sen (v 17) så jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen nu. Känner inga tecken på graviditet förutom en stor mage. Orolig att allt inte är som det ska. Hade liten blödning igår o idag har jag mensliknande smärtor. Pratade med barnmorska som var riktigt sur o vresig o menade att allt kan vara normalt o att det kan vara missfall på gång men jag får vänta o se för några resurser finns inte att få bli kollad eller lugnad att allt är okej. Om hon då åtminstone varit ödmjuk när hon sa det....

Med tanke på hur ledsen jag blev så kanske det också är ett graviditetestecken...hormoner är inte att leka med. =)

Någon annan i v 7 som inte känner sig gravid?

• Sandriks
    Sandriks skrev 2010-04-12 16:14:56 följande:
    Om alla håller tummarna för mig så kanske, kanske får vi en liten decemberbebis med BF 10 dec, vilket är sambons födelsedag! BIM+9 (minst) nu, symptom som tusan, meeeeen.. Inget plus. :( Ska på gyn till veckan och ta lite blodprov, men när som helst kommer väl mensen, jag törs då inte hoppas på nå annat för fy så besviken man blir.
    Äh, mensen kom, ingen decemberbebis för oss.
    Grattis och lycka till till alla er andra iallafall! {#lang_emotions_sunny}
  • Idlur
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-13 09:26:10 följande:
    Grattis alla till era graviditeter =)Jag hoppar också in i denna tråden.  Är i vecka 7 med bf 4 december 2010 om jag räknat rätt. Har en son på 5.5 år och fick ett sent missfall för 1.5 år sen (v 17) så jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen nu. Känner inga tecken på graviditet förutom en stor mage. Orolig att allt inte är som det ska. Hade liten blödning igår o idag har jag mensliknande smärtor. Pratade med barnmorska som var riktigt sur o vresig o menade att allt kan vara normalt o att det kan vara missfall på gång men jag får vänta o se för några resurser finns inte att få bli kollad eller lugnad att allt är okej. Om hon då åtminstone varit ödmjuk när hon sa det....Med tanke på hur ledsen jag blev så kanske det också är ett graviditetestecken...hormoner är inte att leka med. =)Någon annan i v 7 som inte känner sig gravid?
    Jag känner mig inte heller gravid! Har BF 9 Dec...Är det nåt i magen överhuvetaget? haha...
  • dreamer78

Hakar på jag också då! Har bf 11/12 {#lang_emotions_laughing} 

Plussade för en vecka sen nu och har precis ringt mvc och ska dit redan nästa vecka - snabba ryck! 
    Jag har lite molvärk nattetid, och ömma bröst. I övrigt mår jag hur bra som helst, är så glad över det här eftersom jag är ganska gammal och dessutom har pco-s, så det har inte varit helt självklart att jag skulle kunna bli gravid.
  • Marie  W
    dreamer78 skrev 2010-04-13 11:34:56 följande:
    Hakar på jag också då! Har bf 11/12   Plussade för en vecka sen nu och har precis ringt mvc och ska dit redan nästa vecka - snabba ryck!  Jag har lite molvärk nattetid, och ömma bröst. I övrigt mår jag hur bra som helst, är så glad över det här eftersom jag är ganska gammal och dessutom har pco-s, så det har inte varit helt självklart att jag skulle kunna bli gravid.
    Stort grattis till er, verkligen roligt!
    Marie
  • AnKaJ

På tal om symtomer. Idag slog till illamående. Jag råkade gå förbi lunchrummet på jobbet och jag stod inte ut med lukten!

• jessika1988
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-13 09:26:10 följande:
    Grattis alla till era graviditeter =)Jag hoppar också in i denna tråden.  Är i vecka 7 med bf 4 december 2010 om jag räknat rätt. Har en son på 5.5 år och fick ett sent missfall för 1.5 år sen (v 17) så jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen nu. Känner inga tecken på graviditet förutom en stor mage. Orolig att allt inte är som det ska. Hade liten blödning igår o idag har jag mensliknande smärtor. Pratade med barnmorska som var riktigt sur o vresig o menade att allt kan vara normalt o att det kan vara missfall på gång men jag får vänta o se för några resurser finns inte att få bli kollad eller lugnad att allt är okej. Om hon då åtminstone varit ödmjuk när hon sa det....Med tanke på hur ledsen jag blev så kanske det också är ett graviditetestecken...hormoner är inte att leka med. =)Någon annan i v 7 som inte känner sig gravid?
    jag är också i vecka 7 och känner mig inte ett dugg gravid.. Men då är nog också allt som det ska va =) Men är själv också orolig som tusan.
    Väntar vårt fösta barn, aldirg varit gravidtidigare och aldirg haft mf.
    Så nu håller jag tummarna på att allt går vägen!

Lite tråkigt med en sur och vresig barnmorska..

Grattis allihopa!!
Svar på tråden Decemberbebis 2010