• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Marie  W
    Nanniii skrev 2010-04-14 10:30:38 följande:
    Hej hej , jag plussade igår!!Enligt beräkningar så är jag i v 5 (4+2) Hade ett missfall i December 09, så är ju hur orolig som helst nu.Vill så gärna att allt ska gå bra. Och jag känner inga direkta symptom heller.Grattis till era plus alla !!;)Kram
    Hej & Grattis!
    Det går säkert bra den här gången, försök att inte oroa dig utan bara njuta.{#lang_emotions_smile}
    Jag har ockse haft ett MF, men försöker se framåt !

Ha en bra dag! / Marie
  • ÄlskadeGryn

Har försökt att ringa min bm i flera dagar nu för att få en inskrivningstid (känns ju lite mer på riktigt då ) men hon verkar va ledig var och varannan dag, surt!
    Är det nån mer som funderar på att göra KUB/NUP test?

• Nanniii
    Marie W skrev 2010-04-14 11:01:43 följande:
    Hej & Grattis! Det går säkert bra den här gången, försök att inte oroa dig utan bara njuta.Jag har ockse haft ett MF, men försöker se framåt ! Ha en bra dag! / Marie
    Hej ;)
    Tack så mkt !! Det känns så underbart.
    Jag ska leva som vanligt och se framåt jag också.
    Bara hoppas på det bästa . Grattis till dig också :)

hur känns allt?
  • Marie  W
    Nanniii skrev 2010-04-14 11:22:41 följande:
    Hej ;)Tack så mkt !! Det känns så underbart. Jag ska leva som vanligt och se framåt jag också.Bara hoppas på det bästa . Grattis till dig också :)hur känns allt?
    Tackar tackar!  Det känns ju fantatiskt, jag har längtat så mycket efter den här grav.  Jag mår jättebra, extra trött bara.

Angående kaffe läste jag någonstans att man bör hålla sig till max 3 (små) koppar/ dag, det beror kanske på hur mycket annan koffein man får i sig!?
  • MrsHelgesson

Varför är det så många som får göra VUL? Finns det speciella orsaker eller?

• Marie  W
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 12:32:02 följande:
    Jag valde och bokade  själv. Gör det hos min gynmottagning, privat. Det är mest av nyfikenhet och iver att höra hjärtat. Någonstans finns en liten, liten oro som jag tror stillas av att se att allt är ok och ÄR överhuvudtaget .
  • AnKaJ
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-14 11:12:23 följande:
    Har försökt att ringa min bm i flera dagar nu för att få en inskrivningstid (känns ju lite mer på riktigt då ) men hon verkar va ledig var och varannan dag, surt!Är det nån mer som funderar på att göra KUB/NUP test?
    Jag tänker göra KUB men är nervös inför det. Jag fick nämligen konstaterat MA förra året i samband med KUB och det blev en riktig jobbig upplevelse.

Så just nu funderar jag på om jag ska göra en UL (privat)bara för att veta att det ligger rätt till. Är det någon mer som funderar på en UL för att få lite lugnande besked innan RUL?
  • zazza79

Hoppar in jag med, är i vecka 5 (4+5) och beräknad BF 17/12
    Mår än så länge riktigt bra, lite ömma bröst och molande mensvärk men det kan man stå ut med. Man kan bara hålla hålla tummar och tår att inget illamående kommer =)

Grattis till er alla andra

• Ett två tre
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 12:32:02 följande:
    Jag går oxå privat och vi betalar allt själva. Jag har gått på pergo så vi vill veta tidigt om det plötsligt skulle vara mer än 1 barn. Sen tycker vi det är skönt att få graviditeten bekräftad ordentligt genom att få se hjärtat tec. Men som sagt, vi betalar det själva... Personligen hoppar vi hellre över 3D/4D och köns UL senare och lägger pengarna på tidiga VUL, för oss känns det viktigare att få veta att allt är ok nu.
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010