• AnKaJ

Decemberbebis 2010

Hej!

Jag hoppar in här jag också. Plussade imorse och är lite orolig för att vara för glad.
    Det är min andra graviditet. Min första slutade nämligen som MA för exakt ett år sen och hoppas på verkligen att den här gången går det bättre. Beräkad BF är 15 dec.

• AnKaJ

Har exakt samma symtom som du ankan24! Plus lite konsigt metallsmak i munne.

• AnKaJ

Har ni ringt och bokat in er på inskrivning? Fick tid till 7 maj och det känns som evighet dit.

Tänkte höra med er om symtomer. Jag brukar inte vara så frusen av mig men helt plötsligt så jag har börjat frysa. Det hjälper inte att jag sitter med extra tröja och sjal!

• AnKaJ

På tal om symtomer. Idag slog till illamående. Jag råkade gå förbi lunchrummet på jobbet och jag stod inte ut med lukten!

• AnKaJ
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-14 11:12:23 följande:
    Har försökt att ringa min bm i flera dagar nu för att få en inskrivningstid (känns ju lite mer på riktigt då ) men hon verkar va ledig var och varannan dag, surt!Är det nån mer som funderar på att göra KUB/NUP test?
    Jag tänker göra KUB men är nervös inför det. Jag fick nämligen konstaterat MA förra året i samband med KUB och det blev en riktig jobbig upplevelse.

Så just nu funderar jag på om jag ska göra en UL (privat)bara för att veta att det ligger rätt till. Är det någon mer som funderar på en UL för att få lite lugnande besked innan RUL?
  • AnKaJ

Hej på er,
    Jag har hittat mig tillbaka hit. Hoppas på att jag får hänga med här också
    Jag har mått grymt illa sen vecka 6 och nu äntligen i vecka 17 (v16++5) börjar jag se lite ljusning. Går fortfarande piller och kan inte var utan men jag har inte spytt på 4 dagar i rad och det är jag överlycklig för. (peppar peppar hoppas nu att det håller i sig) Ursäkta mig för något äcklig inlägg om spya men det har varit min vardag nu senaste månader och äntligen börjar kunna få lite lugn stund att faktiskt våga tänka på att det är ett barn på väg. Jag ska på RUL nästa vekca och är nervös inför det.
    Hoppas solen skiner massor på er. Trist att behöva jobba en sån här fin dag.

• AnKaJ

Jag har funderat på det här med byta BM. Jag är inte helt nöjd med min då hon känns så grön och osäker i sin roll. Ingen förtroende givande direkt plus så upplever jag att hon tar mina problem lite lätt. Nästan alla mina "problem" tar hon så kan det vara för vissa gravida och ingen direkt åtgärd.

När jag berätta om att jag tappar mycket hår (då menar jag mycket!) så säger hon att så kan det vara för vissa. Jo visst så kan det vara för vissa men ska man inte kanske ta reda på om det inte är någon brist på något som gör att man tappar hår? Men kan jag accepterade att inte göra något för det är ändå inget som påverkar barnet än att kanske jag blir flint.

Att jag har mått illa fram till nu v16+5 (och det verkar inte vara över än) säger hon också att det kan vara så. Ingen kontroll på vikt eller något utan bara säger att säger att det är bra att jag inte går upp i vikt. Jag började med överskotts trivselkilo så visst jag ska försöka inte gå upp men bemötande hittills så har jag inte direkt känns "ja men vad du är toppen".

Hur viktigt är det att man känner trygg med BM? Skulle ni byta? Hur vet man att nästa BM blir så mycket bättre?

Kanske kan det vara så att jag är överkänslig just nu men ni som är nöjda med er BM, hur har ni det?

• AnKaJ

Jag ska på RUL senare idag och är väldigt nervös. Sitter och biter i naglar och illamåendet är tillbaka med besked.

• AnKaJ
    Mrs TH skrev 2010-08-15 20:59:57 följande:
    Ja usch det är drygt med luftfuktigheten! Jag mår fortfarande illa, börjar bli jobbigt nu! Igår kräktes jag 3 gånger på jobbet, sen 1ggr hemma och jag var tom tvungen att gå upp mitt i natten och kräkas( vaknade och hade kväljningar) Känner mig helt matt och vill bara snabbspola till december! Det har bara blivit värre för mig, inte bättre.

Ska verkligen vila den här veckan( min enda semestervecka).
    Lider verkligen med dig! Jag förstår verkligen hur jobbig det är att må illa så länge. Själv har jag har nu mina kräkningar bara till morgonen så det känns lite som en förbättring. Jag försöker trösta mig med att nu har vi "bara" 4 månader kvar. Skäms
  • AnKaJ

Hej på er,

Jag har inte hunnit läsa genom hela tråden men ni verkar ha BF ungerfär som jag (13 dec för mig) och också lite samma funderingar som man själv går omkring med. 

Själv tycker jag det är väldigt skönt att det är lite svalare ute. Har svettats och varit varm och äntligen känns det som om jag kan röra på mig utan att bli för varm.

Jag tänkte höra lite med er om ni har hunnit börja tänka på föräldrarledigheten. Det börjar bli dags att lämna in till arbetsgivare hur länge man har tänkt att vara ledigt och det är inte lätt känns det som. Jag tänker mig att jag vill att lilen ska hinna fylla minst 1,5år innan det är dags för dagis och då måste man pyssla en del med semestrar och FL dagar och så. Hur resonerar ni? Hur länge kommer ni att vara lediga?

Må så gott i höstsolen.

Svar på tråden Decemberbebis 2010