• Tilma

Decemberbebis 2010

Jag fick ett plus på stickan idag!
    Vet inte exakt vilken vecka jag är i, då jag hade ett missfall den 11 mars i år. Ringde gyn och hon sa att jag, så länge, ska utgå från första blödningsdagen i missfallet... och efter den uträkningen bör jag vara i vecka 6 (5+3) idag. BF kring den 12 december alltså.

Live to win.
  • Tilma
    Tilma skrev 2010-04-15 09:40:10 följande:
    Jag fick ett plus på stickan idag! Vet inte exakt vilken vecka jag är i, då jag hade ett missfall den 11 mars i år. Ringde gyn och hon sa att jag, så länge, ska utgå från första blödningsdagen i missfallet... och efter den uträkningen bör jag vara i vecka 6 (5+3) idag. BF kring den 12 december alltså.
    Kan väl kanske tillägga att det är vårt första barn.
    Jag är 23 år och min kille är 22.
    Vi bor i Stockholm.
    Live to win.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-15 09:44:40 följande:
    Jag blöder idag Blödde som nämnt en del i min förra graviditet oxå, men jag blir sjukt nervös ändå! Fick mf i december-09 och orkar inte tanken på att gå igenom det igen Ska vara hemma och vila idag, kan inte göra så mycket mer...
    Stor kram till dig!
    Jag håller tummarna för att det är en ofarlig blödning. Förstår dock din oro.
    Live to win.
  • Tilma
    Iintott skrev 2010-04-15 15:10:07 följande:
    Några var inne på det där med träning, har också funderat på det en del. Innan jag fick veta att jag var gravid tränade ja några ggr i veckan, diverse aktiviteter. Numera orkar jag ingenting, blir anfådd av minsta ansträngning. Dessutom är jag rädd för att någonting ska hända om jag tränar fel...är näst intill paranoid...så jag har i princip slutat träna. Tar promenader och tänker gå och simma.
    Jag har alltid tränat mellan 3-5 ggr/vecka... men slutade helt sist jag blev gravid. Fick ändå ett missfall. Tror i och för sig inte att de två sakerna hänger ihop, men vill ändå bara poängtera att jag däremot tror att det är viktigt att man, så länge som man kan, försöker leva 'som förut.' Så länge du mår bra tror jag också att din bebis mår bra.

Den här gången kommer jag fortsätta med min träning men - så klart - ta det lite lugnare och kanske låta bli att pressa för att nå ett visst mål (som träningen i normala fall kanske handlar om för många...) och istället bara försöka upprätthålla det som är. En bra kondition och starka muskler.

Finns det någon PT på ditt gym? I så fall skulle jag nog vända mig dit (du kan ju vänta till de första 12 veckorna passerat, om du känner dig osäker...) och rådfråga och be om olika tips på gravidträning. Kolla även med din BM. Hon har säkert jättemkt olika tips och råd

Sen håller jag med dig om att man blir anfådd för minsta lilla. Jag gick upp för en trappa på kanske max 20 steg igår och ville seriöst lägga mig ner på marken efteråt. Var helt slut och andades som om jag sprungit marathon eller nåt
    Live to win.
  • Tilma
    Iintott skrev 2010-04-16 12:43:25 följande:
    Hur går det för er? Några känningar?
    Känner mig rätt ogravid, fast ändå inte på något vis.

Har bröstvårtor som svider vid beröring. Ajaj! Mår även lite illa till och från, men inte så pass att det stör. Peppar, peppar. Känner ibland till små 'hugg' i höger sida på magen, långt ner. Vet inte alls vad det beror på men hade likadant sist och har hört från andra som också känner av det samma. Någon som faktiskt vet vad detta beror på? Är det livmodern som växer?
    Live to win.
  • Tilma
    Nannnii: Då var det som jag misstänkte Men visst känns det obehagligt? Hade varit sjukt praktiskt och bra med en liten lucka på magen som man kunde öppna och kontrollera statusen genom.. så att allt är bra, menar jag
    Live to win.
  • Tilma
    Jessika82 skrev 2010-04-18 11:24:25 följande:
    Jag kan nog oxå köpa all frukt älskar frukt just nu... speciellt apelsiner...
    Jag dricker apelsinjuice som om det vore sista gången Så GOTT! Antar att det är något i apelsin som kroppen behöver och där av uppstår suget?

GRATTIS till alla nya & välkomna hit! Kul med så många decemberbebbar. Hoppas verkligen att allt går bra för oss alla!
    Live to win.
  • Tilma

Förresten, är det fler än jag här inne som bor i Stockholm?

Live to win.
  • Tilma
    Idlur skrev 2010-04-18 18:51:00 följande:
    Ser att ni pratar lite om symptom, jag har inga alls? Ibland kan jag fundera på om jag mår illa för nåt känns konstigt, men annars så är allt som vanligt. Den enorma tröttheten har släppt...Jag känner mig inte alls gravid   Ska på VUL imorgon...lite nervöööööös. Blä.Tilma: Jag bor inte i Stockholm, bor i Vagnhärad. Men jobbar i Södertälje, var i stockholm bor du?
    Jag bor norr om stan, ut mot Sollentuna
    Marie W skrev 2010-04-18 18:56:02 följande:
    Jag bor i Stocholm, Vasastan. Kolla BF listan, det är en del som lagt in ort och ålder där.
    Tack! Hade helt missat att det fanns en BF-lista faktiskt Ska kolla!
    Live to win.
  • Tilma
    Idlur skrev 2010-04-18 19:04:07 följande:
    Där ute finns en gård med såååå fiiina Tinkerhästar, skulle boka in mig på en ridtur tills jag kollade kartan  haha
    Äsch, boka ridturen så kan jag bjussa på fika efteråt!
    Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010