Inlägg från: jessika1988 |Visa alla inlägg
  • jessika1988

Decemberbebis 2010

I vecka 7 BF 7 december ( om jag räknat rätt)
    Väntar vårt första barn, aldirg varit gravid tidigare eller fått mf.
    Känner mig sådär "ogravid".. Knappt några symtomer och känner inget i magen.

Har så länge velet ha barn, och  nu är det verkligt och självklart så oroar man sig.

har dock inte ont någonstan, inte kommit blod och dyligt. 
    Så allt är som det ska va. (hoppas jag).

Grattis till allihopa!! 

• jessika1988
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-13 09:26:10 följande:
    Grattis alla till era graviditeter =)Jag hoppar också in i denna tråden.  Är i vecka 7 med bf 4 december 2010 om jag räknat rätt. Har en son på 5.5 år och fick ett sent missfall för 1.5 år sen (v 17) så jag håller verkligen tummarna att det ska gå vägen nu. Känner inga tecken på graviditet förutom en stor mage. Orolig att allt inte är som det ska. Hade liten blödning igår o idag har jag mensliknande smärtor. Pratade med barnmorska som var riktigt sur o vresig o menade att allt kan vara normalt o att det kan vara missfall på gång men jag får vänta o se för några resurser finns inte att få bli kollad eller lugnad att allt är okej. Om hon då åtminstone varit ödmjuk när hon sa det....Med tanke på hur ledsen jag blev så kanske det också är ett graviditetestecken...hormoner är inte att leka med. =)Någon annan i v 7 som inte känner sig gravid?
    jag är också i vecka 7 och känner mig inte ett dugg gravid.. Men då är nog också allt som det ska va =) Men är själv också orolig som tusan.
    Väntar vårt fösta barn, aldirg varit gravidtidigare och aldirg haft mf.
    Så nu håller jag tummarna på att allt går vägen!

Lite tråkigt med en sur och vresig barnmorska..

Grattis allihopa!!
  • jessika1988

Här har vi inga symptomer inte. Mår hur bra som helst, dock lite irriterande då jag inte alls känner mig gravid. Gjorde fyra test alla visa starkt pluss. har endast lite molnande värk mellan varven och ömma bröst, men för övrigt mår jag bra. Självklart oroar man sig. Men har man inte ont eller blöder så är äl allt som det ska va. ( hoppas jag iaf ) kraaam allihopa!

• jessika1988

någon mer än jag som mår sådär super bra? =)

Har endast lite ömma bröst och går på toa titt som tätt.
    Men i övrigt mår jag super bra.
    Precis gått in i vecka 8 =) {#lang_emotions_laughing}

• jessika1988

vad skönt och höra att där är fler än mig som slipper dessa grav. symptomerna.
    tror inte att vi behöver oroa oss för att något är fel, men självklartr är man orolig.

Men orolig är man nog från det att man plussar tills det att barnet är vuxet o klarar sig själv, eller ja, man oroar sig nog då också ;)

• jessika1988
    Leann skrev 2010-04-22 10:17:50 följande:
    Hur mycket jag än försöker att inte tänka på allt som kan hända.... så ligger det där och gnager hela tiden. V 12 får gärna vara över snart så att man kan andas lite lättare.Har en trollunge på 4 år som går på dagis. Orolig för henne också men på ett annat sätt. Oron finns där hela tiden
    Jo.. vecka 12 får mer än gärna vara förbi nu.
    Vi får hålla tummarna åt varandra!
Svar på tråden Decemberbebis 2010