Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

Decemberbebis 2010

Har precis gått in på sjunde veckan, är i v 6+0 idag. Har en dotter som fyller 2 år i september så det känns jättebra att få andra barnet. Jag upplever denna graviditeten som värre, fast jag kommer ju inte ihåg hur jag mådde med första gången. Jag är hungrig konstant, spelar ingen roll hur mycket jag äter eller hur ofta. Men jag kan ju inte stoppa i mig mat hela tiden, då blir jag ju tjock. Illamåendet har lindrat, det är inte som i förra veckan då jag mådde skit och bara ville ligga ner. Så ont i magen som jag har haft också, mensvärk hela tiden varje dag. Men nu känns det bara ibland. Första besöket hos mvc nästa vecka.

• MrsHelgesson

Är vecka 6+1 idag alltså sjunde veckan och idag spydde jag för första gången denna graviditeten. Det kändes väldigt bra måste jag säga, hellre det än att man mår illa. Jag hatar verkligen att spy men det är inte som när man har magsjuka. Det känns också bra för då vet jag att räkan lever där inne.

• MrsHelgesson
    IWantCookies skrev 2010-04-13 22:53:16 följande:
    Här är en till som mår illa, mår som en räv alltså och bara klöks av minsta lilla. Tyvärr har jag inte förmågan att spy utan att stoppa fingrarna i halsen och det klarar jag inte av så jag går här och ulkar. Längtar tills det avtar, förhoppningsvis ganska snart.. Mådde du lika illa under förra graviditeten? Jag tycker det känns sämre denna gången, kanske eftersom man inte har samma möjlighet till vila när man har en liten som springer runt här hemma.
    Det är två år sedan jag var gravid sist så jag kommer inte ihåg. Jag minns bara att jag spydde bara 4-5 gånger i början av graviditeten. Sen då försvann det. Men jag upplever ändå att jag mår mer illa denna gången, jag tycker att jag mår illa hela dagarna. Jag mår sämre överhuvudtaget denna gången, känner mig berusad.. haha.
    Förhoppningsvis är det bara såhär nu i början.
  • MrsHelgesson

Varför är det så många som får göra VUL? Finns det speciella orsaker eller?

• MrsHelgesson

Jag förstår att många är nyfikna på att se om hjärtat slår när man gör ett VUL. Men även om hjärtat slår så finns ju risken för missfall i alla fall, eller att barnet helt plötsligt slutar leva. Men VUL är alltså inget som barnmorskan på mvc kan ordna eller?

• MrsHelgesson

Just nu är jag inte glad över att vara gravid. Är i vecka 6+5 idag. Jag har drabbats av maginfluensan som har förvärrat illamåendet mycket. Jag har spytt som en tok i tre dagar nu.

• MrsHelgesson

Vi var på RUL idag kl. 09.00 och det var helt otroligt. Bebisen mådde bra och såg välskapt ut Glad Kroppen såg annorlunda ut jämfört med hur min dotter såg ut då jag väntade henne. Jag kunde se jätte tydligt när bebisen smakade på sin ena hand, det såg verkligen häftigt ut. Den var sååå söt och jag längtar efter att få träffa den. Men den som väntar på något gott. Bf blev flyttat bara en dag, så det blir 4 december istället för 5:te. Ingen direkt skillnad.

Svar på tråden Decemberbebis 2010