Inlägg från: Annika Süss |Visa alla inlägg
  • Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Annika Süss

Grattis Onesize!

Kämpigt att försöka i två år. Måste kännas helt underbart!!

• Annika Süss

Samma här Mathea, marie & Iwant cookies. Vi har försökt ett par gånger efter vårt missfall i december -09. Först tänkte vi att "hoppa över" en månad så att det inte skulle bli decemberbarn, men vi ändrade oss ganska fort med tanke på att det faktiskt inte alls är självklart att ens få barn.

Med tanke på utveckling så har jag många erfarenheter eftersom jag arbetar på förskola. Jag har haft Januaribarn som är långt "efter" decemberbarn. Med både språk, motorik, kognetivt tänkande mm. Så det är nog individuellt.

Moppe, krogen mm. löser sig ändå om jag minns min egen ungdom rätt {#lang_emotions_wink}

• Annika Süss

GRATTIS bebbi!!
    Är det din första?

• Annika Süss

Vad kul! Du får skriva efetr du varit på VUL om det är en eller två.
    Det är mitt andra. Min dotter blir 3 till sommaren. Så hon blir ganska exakt 3 1/2 när beibis kommer. BF 16 dec. Jag hittar inet heller BF-listan nu. Konstigt.
    När är din BF?

Hade missfall i dec-09. Så nu är vi på G igen. Känns skönt! Håller alla tummar och tår för oss alla nyplussade!!

• Annika Süss

Nej det är absolut ingen fara att flyga så tidig. Vad jag förstått så är det att vissa flygbolag inte vill ta den risken om man är sent gången, kanske så där efter v.30...OM man skulle föda i luften. Lite svår att få in läkare och sånt. :)

• Annika Süss

Vilka symtom har ni? Jag känner nästan INGENTING. Jag känner typ mer när jag är i en vanlig cykel.
    Kanske bara en aningen molvärk om jag tänker på det då och då.
    Med mitt första kände jag ingenting heller, men det kan väl vara olika på sina olika grav. Hoppas bara jag slipper illamående.

Känner inte någonting i brösten överhuvudtaget, vilket alla verkar göra väldigt tidigt, eller?

• Annika Süss

Hi hi, kul forskning. Men det stämmer nog inte alls enligt mig, om jag jämför med mammor och deras barn som jag känner. En tjej som mådde super illa jätte länge fick en dotter med bokstvaskomb....Så jag tror inte på det...Men om man mår illa vet man ju i alla fall att man är gravid. Att allt förhoppningsvis är som det ska. {#lang_emotions_wink}

• Annika Süss

Är det någon som har on i korsryggen? Känns ju lite fånigt att i v.5 ha ont. Känns tungt, ömt och stelt. Gör ont när jag går, ligger och sitter för länge. Eller är det bara trötthet av ngt annat? Vet bara inget som kan ha orsakat det.
    Fick foglossningar med min dotter men inte för än v18 tror jag...

Svar på tråden Decemberbebis 2010