• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • YlvaD

Hejsan!

Jensa1973: Vi har planerat de två första veckorna på Lanta. Är Ni där oxå under tiden 8-22 mars?

Winters: Ja, vi har reserverat en kombi resa med Fritidsresor. Jag har fått mail idag från webbsupporten och de verkar åka "direkt" till det nya stället. Har Ni oxå bokat kombiresa? Jag tror att det skulle kosta 400:- för transfern mellan hotellen och till/från flygplats. Jag vet bara inte om vi har tagit vatten över huvudet med 3 olika ställen på 4v???????? Känner mig lite villrådig, men är lite sugen på att testa Khanom. Lanta har jag velat åka till från början och jag kan mycket väl tänka mig att åka tillbaka till Khao Lak en v oxå. Är Ni två veckor på varje ställe??

// Ylva

• Jensa1973
    YlvaD skrev 2010-05-10 15:46:14 följande:
    Hejsan!Jensa1973: Vi har planerat de två första veckorna på Lanta. Är Ni där oxå under tiden 8-22 mars?
    Troligen 4-18:e mars någpt sånt!
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • YlvaD
    Jensa1973 skrev 2010-05-10 15:56:09 följande:
    Troligen 4-18:e mars någpt sånt!
    Ska ni åka vidare eller hem efter Lanta??
  • winters

Vi ska först vara 2 veckor i Ao Nang, då blir det ju toppen att komma till Krabi flygplats. Sedan åker vi till Khao Lak i 2 veckor. Så då blir det ju en bit längre till flygplatsen, men vad jag har läst ska det vara 1 h till Phuket och 2 ½ till Krabi, så det känns ju inte så farligt. Japp, vi åker oxå med Fritidsresor, flyger non-stop både ut och hem.

Nu har jag kollat på vår bokning, 320 kr betalar vi för all transport, så vi behåller nog den och om vi skulle känna när vi är på plats att det blir för långt att stanna på flygplatsen så kan vi ju ordna med det då. Kanske får veta närmre hur det blir med transporten mellan hotellen.

Det är ju alltid kul att se sig omkring, två ställen räckte för oss nu när Oscar är såpass liten, men det finns definitivt fler orter att se! Khanom har jag nog inte ens hört talas om innan, var det på östkusten?

Oscar 091001
  • Pajsarn
    leson76 skrev 2010-05-08 23:36:28 följande:
    Tack, det var skönt att höra...började få lite ångest över att lagt så mycket pengar på ett "omysigt" ställe. Man vill ju gärna få lite genuin feeling när man är där och visst hade det varit trevligt att kunna äta var man bor...hrmm....Jaja, det är förhoppningsvis inte sista gången man åker till Koh Lanta. Kanske får kika  runt efter annat boende inför nästa resa :) Ariella, du som bott där. Var skulle du boka boende om du skulle resa till Koh Lanta någon mer gång?
    Har inte riktigt hängt med här...men skulle vilja rekomendera hotellet som ligger alldeles brevid nämnda Chada, nämligen Noble House! Mysigt, fantastiskt fint poolområde, "he mtrevligt" på nåt sätt, bra mat...osv. Helnöjda!
  • Jensa1973
    YlvaD skrev 2010-05-10 15:59:38 följande:
    Ska ni åka vidare eller hem efter Lanta??
    Vi åker nog över till Phuket och så flyger vi därifrån till Kuala Lumpur för att ta oss vidare till Pherentian Island innan vi avslutar med några nätter i själva Kuala Lumpur

Någon som kan rekomendera ett billigt okej boende i Phuket..
    Vad vi är ute efter??

Kika lite, turista och sedan åka vidare, 2 el. 3 nätter...
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • mitapita71
    Tuss84 - Vad gäller burkmat så finns det inte mycket att välja på. Några frukpuréer med yoghurt + några typ 4mån puréer om jag inte missminner mig. Välling o gröt finns inte heller - det är ersättning som finns. Detta var när vi var på Kata nov-dec 08. Vill ni ha burkmat/välling/gröt ta med hemifrån. Vår dotter var 15 mån 2008 och hon vägrade gröt i värmen. Vi hade med burkmat till 1 mål om dagen + resan t/r. På plats åt hon typ fried rice, friterade kycklingbitar, spagetti bolognese, köttbullar mm. Hon älskar ris.
    Vår ängel Tindra f/d 060615 har tre härliga småsyskon; Towa f 070828 och Moa & Meya f 090908
  • Tullemi

Vår dotter vägrade all mat vi släpat med oss. Gröt och burkmat rakt ner i sopsäcken när det var dax att åka hem . Det var som om det plötsligt inte smakade. Hon ville äta med oss, plus att hon åt ersättning (vällingvägrare tills 10-månaders ålder) och det finns gott om ersättning som tur är.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Ariella

När vi var i Thailand nu i april (Aonang och Koh Lanta) såg jag att det fanns någon typ av gröt. Vi testade den dock aldrig då vi hade med oss gröt och välling. Vi hade bara med oss några burkar barnmat, vilket var bra för sonen vägrade i princip att äta det. Han levde på ris, pizza, bananer, korv och litervis med välling. Matlusten påverkades ganska ordentligt av värmen tror jag, så det var kanon att vi hade med oss välling så att vi visste att han fick i sig åtminstone det.

Så, mitt tips skulle vara att ta med mer välling och mindre antal burkar barnmat

• mitapita71
    mileas mamma/Ariella - Vår tjej åt upp nästan alla burkar vi hade med så för oss var det bra att ha med dem!
    Vår ängel Tindra f/d 060615 har tre härliga småsyskon; Towa f 070828 och Moa & Meya f 090908
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)