• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • winters

Var någon som ville veta med om Chicco Liteway, i dag har vi haft den när vi var på IKEA mm för vi hade inte plats i bilen för den stora vagnen och all shopping! :) Kör otroligt bra, lätt att svänga, lätt att fälla upp o ihop, bra liggläge, jag är helnöjd!

Tänkte på det att det var någons som var lite rostig på några skruvar efter resan. Tror att det kan vara bra att spola av den lite lätt om man har fått saltvatten på den så ska väl inte det vara några problem, borde nog kunna bli problem med alla vagnar så en liten dusch då och då är nog en bra idé! :)

Oscar 091001
  • Karolina75
    Smilla75 skrev 2010-05-14 23:10:39 följande:
    Herregud har ni råd så självklart. Kan ni göra något bättre när de sover din tok?
    Haha;o) Fakutm är att poolsviten som vi kollat på är billigare än två bungalow med conectingdooor eller någon familjebungalow vi tittat på...
  • Tullemi
    winters skrev 2010-05-15 17:14:10 följande:
    Var någon som ville veta med om Chicco Liteway, i dag har vi haft den när vi var på IKEA mm för vi hade inte plats i bilen för den stora vagnen och all shopping! :) Kör otroligt bra, lätt att svänga, lätt att fälla upp o ihop, bra liggläge, jag är helnöjd!Tänkte på det att det var någons som var lite rostig på några skruvar efter resan. Tror att det kan vara bra att spola av den lite lätt om man har fått saltvatten på den så ska väl inte det vara några problem, borde nog kunna bli problem med alla vagnar så en liten dusch då och då är nog en bra idé! :)
    Japp, det var vår vagn . Ja, man lär sig nåt nytt hela tiden
  • winters

Ja precis, hade nog inte tänkt på det om du inte hade sagt det, så det är ju bra att man även kan lära sig av andra! :)

Får hoppas att vi klarar oss från rost, annars får man väl reklamera den, men jag är så himla nöjd med den, så jag hoppas att den ska hålla!

Oscar 091001
  • Thegran
    winters skrev 2010-05-15 17:14:10 följande:
    Var någon som ville veta med om Chicco Liteway, i dag har vi haft den när vi var på IKEA mm för vi hade inte plats i bilen för den stora vagnen och all shopping! :) Kör otroligt bra, lätt att svänga, lätt att fälla upp o ihop, bra liggläge, jag är helnöjd!Tänkte på det att det var någons som var lite rostig på några skruvar efter resan. Tror att det kan vara bra att spola av den lite lätt om man har fått saltvatten på den så ska väl inte det vara några problem, borde nog kunna bli problem med alla vagnar så en liten dusch då och då är nog en bra idé! :)
    Tack för rapport! Ska inhandla en nu i början av sommaren :)
  • Tullemi

Nää, jag tror vår Chicco har gjort sitt . Det gick inte att få upp knapparna till klädseln utan min make har fått bända bort dom (efter att ha använt 556) och jag vet inte om det går att få på den (klädseln) igen. ALLA metalldelar har ärgat/rostat sönder helt: knappar sitter fast och på andra delar är ytorna helt smuliga. Tänk på det alla, skölj av vagnen regelbundet!!! Fasiken, vad besviken jag är, har aldrig hört talas om sånt  här förut ju.

• Tullemi

PS: Vi har inte fått saltvatten direkt på vagnen, det räcker med klimatet.

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-05-16 18:31:11 följande:
    Nää, jag tror vår Chicco har gjort sitt . Det gick inte att få upp knapparna till klädseln utan min make har fått bända bort dom (efter att ha använt 556) och jag vet inte om det går att få på den (klädseln) igen. ALLA metalldelar har ärgat/rostat sönder helt: knappar sitter fast och på andra delar är ytorna helt smuliga. Tänk på det alla, skölj av vagnen regelbundet!!! Fasiken, vad besviken jag är, har aldrig hört talas om sånt  här förut ju.
    vad tråkigt!
    antar dock att det är lika för de flesta vagnar? eller tror du chicco rostar lätt?

ja, sköja av är nog bra! kanske även att packa upp den när man kommer hem igen, skölja och lufta.
  • Thegran

usch.
    snubblade in på två dagsfärska videofilmer från bangkok. riktigt, riktigt otäckt.
    Jag hoppas för allt i världen att det lugnar sig snarast! så många liv som redan har gått till spillo...

här, på Malees blogg uppdateras det löpande dagligen om läget i bkk;
    http://gingmalee.blogspot.com/

• zanna80
    Delfinen skrev 2010-05-14 22:03:22 följande:
    Hej!! Spenderat 4 månader i Thailand nu med vår dotter som var 4,5månad när vi åkte och nu snart är 9mån. Vill bara meddela att jag "finns" å skriv gärna privata mess om ni har frågor och vill ha tips om liknande resor. Vi har varit på Koh Lanta 3mån drygt och sedan 1 månad i Phuket (skulle bara vara där 10dgr, men blev kvar pga askan..). Vi har även varit i Thailand innan om ni undrar över något mer. Koh Chang, Koh Kood, Koh Muk, Phuket, Bangkok, Khao Lak, Khao Sok, m.m.
    Hej!
    Vi har ev tänkt åka runt februari nästa år och planerar att stanna i ett par månader, vår dotter kommer precis ha fyllt 1 år. Ingen av oss ha vart där tidigare och är därför lite rådvilla. Har egentligen massor av frågor, men undrar främst vart i landet man ska satsa på att resa till? Ska vi boka hotell på plats och råkar du veta ca priser på vad man kan hamna runt? Vi vill gärna bo lite bättre än vanlig standard.
    Har hört att man kan köpa vagn på plats istf att ta med sig sin egna, är det något du rekomnderar?

Oj, vart mycket frågor det där! Men är ju som sagt ny på det här =)
    ♥ Lovisa ♥
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)