• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-12 21:35:13 följande:
    usch ja, det blir en hel del! bara sprutorna går på 4500 för oss...
    Jupp, det var faktiskt sprutorna jag hade i åtanke . Dom kostar en del, pust. Sen är behöver vi en minisulky till dottern, sommarkläder (mitt i vår egen vinter så det blir till att fynda på rean i augusti) och sen är jag helt enkelt bra på att hitta på utgifter. Tex så vill jag gärna ha ny, oftast dyr duschcreme och en bra bodylotion i min resenecessär . Tokigt ju!
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-05-12 21:35:13 följande:
    usch ja, det blir en hel del! bara sprutorna går på 4500 för oss...
    Jag gjorde ett överslag och konstaterade att vi lagt ut drygt 7000 spänn på sprutorna, så nu måste vi se till att resa massor {#lang_emotions_tongue_out}
    William 000213, Lowe 070712
  • Karolina75
    Thegran skrev 2010-05-12 21:13:42 följande:
    vi fick ner priset 10% på laguna. Vi är några som lyckats pruta rejält på DR lanta, de har ju connectingdoor så hör med dom också. ja, vi är på Lanta 1 - 27 nov (ska göra min praktik på en av de svenska skolorna) sen åker vi vidare någon annanstans och hem igen 13 dec. Då ses vi kanske på Lanta sen då :) Får anordna en familjelivträff!
    Nu har jag skickat förfrågningar till alla ställen du tipsade om! Låter underbart att göra sin praktik där!!! Ja, absolut en familjelivsträff:o)
  • Mawe123

(Vår son var ju med om en otäck olycka på Lanta och det var skönt att veta att han var vaccinerad om det blivit aktuellt med blodtranfussion.)

William 000213, Lowe 070712
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-05-12 22:07:24 följande:
    Jupp, det var faktiskt sprutorna jag hade i åtanke . Dom kostar en del, pust. Sen är behöver vi en minisulky till dottern, sommarkläder (mitt i vår egen vinter så det blir till att fynda på rean i augusti) och sen är jag helt enkelt bra på att hitta på utgifter. Tex så vill jag gärna ha ny, oftast dyr duschcreme och en bra bodylotion i min resenecessär . Tokigt ju!
    haha :) köp krämer där istället!

ja, vi behöver köpa resevagn...fixa pass till dottern och antagligen nytt åt både mig o sambon.  kläder behöver vi med. Har dock redan fyndat solskyddskläder, t-shirts och ett par shorts på rea :) flytvästar är inhandlade på loppis för 35 spänn också, perfekt! :)
    men mer i klädväg lär ju behövas.

ja, det blir en hel del utöver biljetter och boende som behövs...men det är värt varenda litet öre och vi har pengarna så eg ska man väl inte klaga.
    sprutorna sitter ju i sen och passen räcker ju några år så nästa resa blir billigare.
  • Ariella

Såg att någon tipsade om Holiday Villa, vi bodde där när vi var på Lanta 2007. Den bungalow vi bodde i var jättestor, med vardagsrum, sovrum och ett rejält badrum med både badkar och dusch. Det fanns också ett stort kylskåp, vilket var bra då vi kunde ha lite lunch/mellismat som pålägg, juice, yoghurt etc hemma då.

Nackdelen är väl att det ligger allra längst bort på Klong Dao och stranden precis nedanför är inte så fin (ganska stenig). Men går man bara en liten bit bort så är det fint. Det är ju också lite längre in till Saladan än om man bor på t ex Noble House eller Southern Lanta.

• Thegran
    Mawe123 skrev 2010-05-12 22:13:39 följande:
    Jag gjorde ett överslag och konstaterade att vi lagt ut drygt 7000 spänn på sprutorna, så nu måste vi se till att resa massor
    jisses, det är ju nästan som en biljett dit!
  • Thegran

på tal om vaccineringar.
    Jag och sambon tog havrix inför förra resan, en spruta sen glömde vi att ta den andra...enligt var vacc mottagning ska det dock gå att fylla på med en spruta fortfarande, och då ha skydd i 20 år.
    vi funderar på att göra så, och skippa twinrix på oss vuxna. Är det jättedumt?

dottern kommer givetvis ta twinrix.

• Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-12 22:20:06 följande:
    på tal om vaccineringar.Jag och sambon tog havrix inför förra resan, en spruta sen glömde vi att ta den andra...enligt var vacc mottagning ska det dock gå att fylla på med en spruta fortfarande, och då ha skydd i 20 år.vi funderar på att göra så, och skippa twinrix på oss vuxna. Är det jättedumt?dottern kommer givetvis ta twinrix.
    Dumt vet jag inte, men jag vill själv helst ha tagit Twinrix. Min man däremot är "nöjd" med sin Havrix vaccinering.
  • Pajsarn

Tessa G: Det är ju därför man ska boka på plats!!! Vi bokar alltid bara 2-3 nätter hemifrån och sedan känner vi oss för och ser oss omkring när vi är där. Väl där får du alltid pruta, för våran del prutade vi ner ordentligt på just Noble House. Pruta eller ej, priset är alltid bättre där. Dessutom kan allt se jättebra ut på nätet men det kanske inte motsvarar förväntningarna när man kommer fram....har gjort den tabben ett par gånger.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)