• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-05-09 20:10:35 följande:
    Shit vad man börjar längta 7 månader kvar..
    vi har 176 dagar kvar...men vi hade runt 300 när vi bokade, så snart har halva tiden gått :)
    och nu är det sommar så då kommer tiden susa förbi!

sitter dessutom och planerar nästa resa redan, alltså inte den med avfärd 1 nov utan den som ska bli därefter...ibland är man bra knäpp!
  • Mathilda03 o Maja06
    YlvaD skrev 2010-05-09 20:22:48 följande:
    Hej alla!Vi har reserverat en kombiresa med följande platser:2 v. Kho Lanta sedan vidare till Khanom 1 v. för att avsluta 1 v. i Khao Lak.Har fått lite kalla fötter, då jag var i kontakt med en tjej på webbsupport och hon sa att när man ska byta hotell, så får man först åka tillbaka till flygplatsen (Krabi) för att hämta upp fler resenärer och sedan vidare till det "nya" stället.Känns sådär att sitta på buss en hel dag:)Är det någon som åkt denna rutt? Är den genomförbar? Har med en tjej som då är 4½.Mvh// Ylva
    Vi har också valt en kombinationsresa men vi kommer själva fixa transport mellan platserna (Koh Lanta och Kata Beach)
    Precis som du skriver så har vi ingen lust att sitta på en buss fram och tillbaka till Krabi "i onödan". Så vi har avbokat deras transport och bokar själva på plats ist.
    (¯`''•.¸♥Mathilda 03 ♥ Maja 06 ♥ - Det vackraste som finns ♥¸ .•''´¯)
  • YlvaD

Hej igen!

TessaG: Jag har inte hittat mycket info, mer än att det är MYCKET LUGNT... säger att det ska vara som thailand var för 10 år sedan och med hyfsat bar priser:) Fina orörda stränder och det är mångar thailändare som semestrar där.
    Vi blev bara så sugna på att se en ny plats. Vi har ju inte varit i Lanta heller förut.
    Jag känner igen dig oxå från thailandforum, där jag är inne flera gånger om da`n, hihi....

Matildao3oMaja06: Vet du vad transfern kostar på ett ungefär??

Tacka för alla svar:)

// Ylva

• Thegran
    YlvaD skrev 2010-05-09 20:36:44 följande:
    Hej igen!TessaG: Jag har inte hittat mycket info, mer än att det är MYCKET LUGNT... säger att det ska vara som thailand var för 10 år sedan och med hyfsat bar priser:) Fina orörda stränder och det är mångar thailändare som semestrar där.Vi blev bara så sugna på att se en ny plats. Vi har ju inte varit i Lanta heller förut.Jag känner igen dig oxå från thailandforum, där jag är inne flera gånger om da`n, hihi....Matildao3oMaja06: Vet du vad transfern kostar på ett ungefär??Tacka för alla svar:)// Ylva
    kanske ska ta en liten funderare, eller iaf försöka hitta lite info om stället. Låter ju helt klart som ett alternativ efter Lanta! När ska ni åka?

Ja, thaiforumet hänger jag på dagarna i ända och har gjort sen 07 :) superbra!
  • YlvaD
    TessaG: Samma här:) Jag tror Khanom ligger på östsidan.
                Resan som vi reserverat är 7/3 - 5/4
  • Thegran
    YlvaD skrev 2010-05-09 21:08:54 följande:
    TessaG: Samma här:) Jag tror Khanom ligger på östsidan.            Resan som vi reserverat är 7/3 - 5/4

ja, hittade en karta med det utmärkt. Vi får nog spara det till nästa resa då vi tänkt ta oss åt öst. I år får det bli Krabi trakten. Vi spikar bara Lanta, 4 veckor, resten håller vi öppet och bestämmer på plats men är ju bra att ha lite alternativ som man kollat på hemma så man vet på ett ungefär vart man vill ta vägen :)

• Tingan

Nån som varit i cha am eller hua hin och har lite resetips resturanger shopping aktiviterer? Åker ditt nu 21 maj det blir så härligt!

• ulligulli

Det är kanske jag som är ¨kinkig¨, men tycker att Chada är för strort och opersonligt.

Skulle  välja ett mindre och gemytligare hotell om jag hade möjlighet

Rummen är säkert jättefina, men jag prioriterar hellre mysfaktor då man inte spenderar så mycket tid på rummet.

• Jensa1973
    YlvaD skrev 2010-05-09 21:08:54 följande:
    TessaG: Samma här:) Jag tror Khanom ligger på östsidan.            Resan som vi reserverat är 7/3 - 5/4
    Kommer ni vara på lAnta den första tiden av resan så kanske vi ses??
    VI åker med en kille som kommer fylla 2 år under resans gång!

Vi börjar på Lanta!
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • winters

YlvaD, åker ni med Fritidsresor? Är det bara transfern mellan ställena ni har avbokat så att ni har kvar transfern till o från flygplatsen?

Vi ska åka mellan Krabi och Khao Lak, men hade nog tänkt att ta transfern som ingår, känns inte som att det blir jättemycket extratid eftersom flyget med nya resenärer kommer 1 ½ timme innan det andra går hem, så vi har resonerat att det kanske blir någon timme extra och tänkte att man kan passa på att äta lunch på flygplatsen, men det kanske är helt fel... 

Vad kan en resa mellan Ao Nang o Khao Lak kosta? Har för mig att vi betalade under 400 kr för all transfer (3 resor) för alla tre, så det borde inte bli så mycket vi får tillbaka om vi bara avbokar den sträckan...

Är det någon som har utnyttjat en sådan transfer mellan resmålen?

Sedan känner jag mig tveksam till hur många som flyger till Krabi om de ska åka till Khao Lak, så då kanske de ändå ordnar en egen transport eftersom ingen buss ska dit, men det kanske oxå är helt fel tänkt! :)

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)