• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-30 19:33:09 följande:
    jag är inte mycket för att ligga på stranden i huvudtaget :) men en strandpromenad, kika på snäckor, bada lite o bygga sandslott går bra ;) men bara ligga, då får jag spader och miljoner myror i badbyxorna :)
    Ja, där håller jag med dig. Jag går långa strandpromenader och sen löser jag korsord (åldersvarning) för att bara ligga är ju sååå trist.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Thegran

någon som har koll på vad ett true move simkort kan kosta på ett ungefär? lär väl inte vara dyrt med simkort?
    ska köpa två thaikort, och true move ska man ju kunna ringa till sverige för 1 bath/minut med.

• winters

Behöver nog inte vara så orolig för båtresan till Similan, vilken båt det nu blir, Oscar somnade gott när vi åkte på premiärtur i går. Han såg lite sömning ut när vi tuffade runt för att känna på det, men när gasen åkte i botten för att åka till hamnen somnade han gott i min famn! :)

Oscar 091001
  • lolo21

Tack för era bra tips om Kho Lanta:) Det låter ju jättebra.

Nån som har vart i Khao Lak och kan berätta mer om det?

Filmen som någon frågade om fick jag upp när jag sökte på Khao Lak på youtube, kan länka senare.

• MammanZ

Har varit i khao lak 06 och 08. 06 var första säsongen efter tsunamin, och det mesta höll fortfarande på att byggas upp. Men befolkningen var oerhört glada över att det kom turister igen, det var ju deras enda inkomst. Alla frågade hela tiden om vi visste om det skulle komma fler
    08 var det en helt annan by, massor av optiker hade poppat upp, fler restauranger och försäljare. Första året hamnade vi på seawiew, eftersom hotellet vi skulle bo på inte var klart, 08 hamnade vi på laguna, eftersom hotellet vi skulle bo på inte var klart {#lang_emotions_laughing} Båda var fina hotell och trevlig personal, har tittat på seawiew i efterhand och sett att priserna är betydligt högre nu än vad vi betalade.
    Vet att det finns en pizzeria som även serverar skandinavisk mat, ganska dyrt, hörde att en pizza låg runt 80:- 2008, men vi åt bara på thairesturanger. Finns många att välja på och bara att testa runt. Finns några barer, men knappast något hålligång. Mer familje och par ställe än för party.
    Stranden är helt underbar och man kan gå i timmar.
    Besök marknaden som ligger utanför själva "byn" där är allt betydligt billigare. Fanns kläder, smycken, skor, mat, elektronik, hushållsprylar, cdskivor.........
    Vet inte vad mer ni vill veta, men inboxa mig gärna om det är något jag kan svara på

• Mia 999

Hoppar in i tråden;) Har kikat runt lite men måste nog läsa lite mer noggrant för det verkar finnas en hel del tips här. Har just bokat en resa till Koh Lanta med fritidsresor. Blev charter den här gågnen, första resan med barn. Åker 26 okt då sonen är 1,5 år. Vi bokada Chada beach resort, nån som varit där? Har inte betalat nåt än så vi kan ju fortfarande ändra oss...

• Jensa1973

Mia

Kikar in på bilderna från Chada, verkar ju som gudomligt härligt!!
    Och på den barnvänliga stranden..
    Så det blir nog en härlig semester!!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • benjamin 040722

Alla är så planerande och jag som dessutom har ngt Stort att planera in i resan har Helt tappat all inspriration och lever nu mera efter mottot "det löser sig"

Har fortfarande beslutsångest hur resan ska läggas upp och innan dess kan juh inget boende bokas och heller inget annat planeras

• benjamin 040722
    Thegran skrev 2010-05-01 08:02:58 följande:
    någon som har koll på vad ett true move simkort kan kosta på ett ungefär? lär väl inte vara dyrt med simkort?ska köpa två thaikort, och true move ska man ju kunna ringa till sverige för 1 bath/minut med.
    1 2 call kortet kostar iaf 199 bath och då fick man 35 bath att ringa för Vet dock inte vad det kostar att ringa till Sverige med det kortet, men sån stor skillnad på kort priserna kan det väl inte vara iaf?
  • ulligulli
    Mia 999 skrev 2010-05-01 20:37:26 följande:
    Hoppar in i tråden;) Har kikat runt lite men måste nog läsa lite mer noggrant för det verkar finnas en hel del tips här. Har just bokat en resa till Koh Lanta med fritidsresor. Blev charter den här gågnen, första resan med barn. Åker 26 okt då sonen är 1,5 år. Vi bokada Chada beach resort, nån som varit där? Har inte betalat nåt än så vi kan ju fortfarande ändra oss...
    jag tycker Koh Lanta är fantastiskt, men tyckte tyvärr att Chada var hemskt
    Har inget av den charmen som Lanta annars är kännt för och dyrt handla inne på området
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)