crispy skrev 2010-04-28 16:11:37 följande:
Hej alla!Min man, jag och vår 10 månaders dotter har planerat att resa till Thailand tillsammans med mina föräldrar i december i år (HuaHin pga golfutbudet). Nu börjar vi dock vackla lite med tanke på oroligheterna i Bangkok... Dels pga säkerheten, men även den ekonomiska aspekten. Hur har ni andra tänkt kring detta? Med charter-/paketresa får man ju tillbaka pengarna om UD avråder från resa, men vi tänkte åka reguljärt...Ingen annan som har funderat kring detta? Har inte sett något i tråden när jag har kikat in.
december är det långt till, och ingen vet nog hur det kommer se ut i thailand då. Jag skulle absolut boka. Vi åker 1 nov, och har bokat hotell i bangkok 10-13 december innan vi flyger hem.
Litar på att det lugnat ner sig tills dess, det är 6 månader kvar.
Då oroar jag mig mer för att kungen skulle dö, då lär det bli kaos i landet.
Vi har bokat reguljärt, via Jorden resor och flyger med Thai. Vi har bokat sådana biljetter som vi betalar en månad innan avresa, avbokar vi innan dess förlorar vi inte en krona. När betalningen är lagd kommer vi teckna en försäkring på ett par hundralappar, då kan vi avboka oavsett orsak fram till avgång och förlorar enbart1500 kr per biljett.
Jag vet att några som bokat med Thai får tillbaka pengarna på resan de avbokat, som skulle gå till bangkok nu i dagarna just pga oroligheterna.