• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Mawe123
    winters skrev 2010-04-26 16:03:24 följande:
    Har lagt undan en Chicco Liteway till i morgon eftersom det är så många som varit nöjda med den här! Har ni haft någon speciell väska till den, om jag läser på måtten verkar det inte som att den får plats i en buggy bag från Sunshine kids, stämmer det?
    Jag har den väskan och det fungerar absolut!! Tar loss två av hjulen och lägger dem löst, sen rymdes där flera par skor, två paket blöjor och flytväst.
    William 000213, Lowe 070712
  • YlvaD

Suzybo; Vi var i Khao Lak i 3 vecko och det gick alldeles utmärkt:) Nu bodde vi på "Bamsehotell", så vi fick lite skön egentid:) Stränderna är väl ok, men en strand som var ett strå vassare var helt klart white sand beach. Angående restauranger tyckte jag att det fanns ett bra utbud. Vi fastande för "fem favoriter" som vi pendlade emellan. Men efter tre veckors ätande ute (ca 45 ggr) var det gott med egen hemlagad mat:) Vilket hotell ska Ni bo på? // Ylva

• Jensa1973
    Ancilla skrev 2010-04-26 20:37:34 följande:
    Vi köpte reseväskan från Babytravle som var väldigt mycket billigare än orginal till vår Mc Claryn ( har glömt stavning) men den var väldigt dålig kvalitet. Den var helt sönder när vi kom fram med flyget. När vi skulle åka hem fick vi köpa plast på flygplatsen och plasta in den för att allt skulle hålla ihop. Hade dock inte velat betala 500 kr för en orginalväska,Ancilla
    Vi hade våran Graco Mojo i en babyproffsen väska till Turkiet i somras.
    För att vara på säkra sidan att vagnen med innehåll av blöjor,osv höll på nerresan kostade vi på 40:- i plast på flygplatsen.
    Hemresan kändes det som det inte gjorde lika mycket om den gick sönder..

Själv har jag köpt en Babyjogger citymini som jag måste jaga en väska till..
    Den blir ju liksom fyrkantig istället för lång...
    Kanske en hockeytrynk vore nåt. Finns ju flera strl av såna!!
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • MammanZ

En fråga till er proffs på vagnväskor som verkar finnas här {#lang_emotions_laughing} Är det någon som har haft en Carena Easy i babyproffsens väska? Funderar på en väska nu när vi ska resa till thailand i vinter, och babyproffsens verkade ju ha ett bra pris.
    Den norska väskan verkar ju bra, men den kostar ju nästan dubbelt så mycket som jag köpte vagnen för!

• Tullemi
    MammanZ skrev 2010-04-27 10:27:14 följande:
    En fråga till er proffs på vagnväskor som verkar finnas här  Är det någon som har haft en Carena Easy i babyproffsens väska? Funderar på en väska nu när vi ska resa till thailand i vinter, och babyproffsens verkade ju ha ett bra pris. Den norska väskan verkar ju bra, men den kostar ju nästan dubbelt så mycket som jag köpte vagnen för!
    Har för mig att Carenan inte har samma mått ihopfälld. Vi hade en Easy förr och den är klumpigare än tex Chiccon, som blir långsmal när man fäller ihop den. Det blir väl inte Easy'n om jag inte minns fel.......?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Ancilla
    Jensa1973 skrev 2010-04-27 10:12:23 följande:
    Vi hade våran Graco Mojo i en babyproffsen väska till Turkiet i somras.För att vara på säkra sidan att vagnen med innehåll av blöjor,osv höll på nerresan kostade vi på 40:- i plast på flygplatsen. Hemresan kändes det som det inte gjorde lika mycket om den gick sönder..Själv har jag köpt en Babyjogger citymini som jag måste jaga en väska till..Den blir ju liksom fyrkantig istället för lång...Kanske en hockeytrynk vore nåt. Finns ju flera strl av såna!!
    Jensa 1973 Om du kommer på ett bra förslag på väska till Babyjogger citymini så tar jag tacksamt emot tips för vi har också en sådan. Funderade ett tag på att själv sy en väska men jag vet inte hur det blir.

Ancilla
  • Trulis78

Halloj!

Är det någon av er som har erfarenheter av att boka resor med MyPlanet? Bra/dåliga?

• Trulis78

Hm, samma fråga gäller egentligen företaget Australienresor också. Någon som har bra/dåliga erfarenheter av dem?

• Suzybo
    YlvaD
    Vi ska bo på Bayfront i Khao Lak www.fritidsresor.se/resa/thailand/khao-lak/hotell-bayfront/.
    Det ligger i ena änden av Khao Lak-stranden, den längst bort från centrum, om jag fattat det rätt. Vi har en bungalow med havsutsikt
    Har också läst om White Sand Beach. Var ligger den i förhålande till Khao Lak-stranden?

Skulle vara superkul att höra vilka restauranger ni fastnade för. Och om ni gjorde några roliga utflykter under er vistelse i Khao Lak!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)