Tant T skrev 2010-04-23 19:35:00 följande:
Hej! Jag har kollat lite nu, vi ska åka i slutet av jan-början av feb nästa år och de alternativ som finns nu är dubbelrum med balkong och svit med direktutgång till poolen (som inte får bokas av oss som har en fyraåring med oss) samt rum för 4 pers. Så det enda som funkar är alltså dubbelrum, är dessa värda pengarna? Som jag skrivit tidigare, är hotellet "omysigt" för att vara Thailand? Läste nån som skrev det på ett annat forum...Hur är stranden vid hotellet? Jag har förstått att det inte finns några solstolar, finns det nån skugga öht, tar man med sig en strandhandduk och ligger direkt i solen eller ligger man inte alls, bara badar och gräver i sanden (om man är 4 år... ) och sen går tillbaka till poolen? Hur gjorde ni?
Tror absolut att dubbelrummen är värda pengarna. Ni kan ju, om ni vill, göra ett försök att uppgradera till svit på plats. Thailändarna verkar som sagt inte bry sig om man bor med småbarn i de rum som har direkt utgång till poolen. Men det blir ju ett evigt passande då förstås.
Jag tycker inte att hotellet är omysigt alls. Det är ganska typiskt för ett thailändskt hotell i den prisklassen tycker jag. Det är stort, vilket kanske gör att det blir lite opersonligt, men det ligger fint, precis vid stranden och inbäddat i grönska. Den delen av stranden är jättefin. Solstolar finns det inte, men jag såg flera som drog ner hotellets solsängar till stranden nu när vi var där. Man kan ju köpa eget parasoll om man vill ha skugga. Längst in, närmast hotellet skuggar palmerna lite.
Vi var en del på stranden (reste med en 4-åring och en 11-månaders) men hängde faktiskt mest vid poolerna, eftersom vår dotter (4-åringen) gillade bättre att bada i pool än i havet.
Det finns ju många andra boendealternativ som kanske är mysigare, mindre och personligare än Chada. Det beror lite på vad man är ute efter. För vår del var det Bamseklubben som lockade, plus att vi ville ha ett boende som vi visste var fräscht (vi har varit på Chada och tittat tidigare när vi hade släkt som bodde där). Andra ställen som vi ofta åt på och som verkade vara mysiga alternativ även för boende var Noble House (ligger precis bredvid Chada) och Southern Lanta.