• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi

Milea tycker om de flesta thairätter som inte är superstarka, men vi har drillat henne länge nu .

• Thegran

Vår dotter äter också thai, hon har fått tom kha gai, massaman, olika nudelwok etc. hon äter iof det mesta :) så vi oroar oss inte alls för maten under resan.

• winters

Låter bra! Han fick smaka några korn stekt ris i dag och de slank ner! :) Får bli lite olika thaivarianter nu när han börjar äta mer, det är ju bra här hemma oxå, för det blir ju nästan varje vecka.

Välling och gröt är väl bäst att ta med så att det smakar som det brukar. Blöjor vet jag inte, beror på hur fullt det blir, men det är ju alltid bra med sånt som inte ska med hem så att det blir plats för shoppingfynden! :)

Oscar 091001
  • Tullemi

Vi tog med oss ett gäng blöjor för att inte behöva leta efter det det första man gör, men man behöver inte ta med många för det finns bra blöjor i Thailand.

• Lycka 1

När vi var i Thailand förra gången hade vi med oss blöjor för hela resan. Dottern var då 5 månader och vi packade blöjorna i vagnen.
    Vi blev väldigt försenade hem och kom hem 2½ dygn senare än beräknat.
    Jag hade räknat ut hur många blöjor som skulle gå åt under två veckor och tog sen med några extra. Vi bytte den sista blöjan på Arlanda och sen var dom slut!

• Ancilla

Hejsan! Jag undra om någon här åkt med Aerosvit Airlines till Thailand?
    Det har ju otroligt bra priser nu i sommar även om man hekst vill åka när det är regn, rusk och blåst här hemma. Både jag och min man söker jobb till hösten så det kanske blir svårt att säga att om vi får jobbet så vill vi vara lediga 3 veckor i november.

Ancilla

• Smilla75
    Ancilla skrev 2010-04-16 18:57:50 följande:
    Hejsan! Jag undra om någon här åkt med Aerosvit Airlines till Thailand?Det har ju otroligt bra priser nu i sommar även om man hekst vill åka när det är regn, rusk och blåst här hemma. Både jag och min man söker jobb till hösten så det kanske blir svårt att säga att om vi får jobbet så vill vi vara lediga 3 veckor i november.Ancilla
    Nej, men vi har bokat dem till november!
  • Ancilla
    Smilla75 skrev 2010-04-16 19:00:59 följande:
    Nej, men vi har bokat dem till november!
    Smilla, vad fick ni betala för biljetterna då? När på dygnet går planet från Sverige?
    Vi vill gärna att planet går så sent som möjligt för jag vet ej hur vi skulle klara en 3 åring och en 1åring om man åkte på morgonen.

Ancilla
  • Tant T

Hej,

nån som bott på Chada Beach Resort (Blue Village) på Koh Lanta?
    Vi väljer på det och Lanta Resort Bungalows på Long Beach, men eftersom vi förstått att Klong Dao är det absolut bästa för en 4,5-åring så lutar det mer åt det första alternativet men det kostar ju lite mer...

• noggis

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker!!! =)
    Förhoppningsvis kommer vi iväg då det känns lite som att vi inte alls ska åka.. Lukas (sonen, 11mån) har öroninflammation och pencilinkuren är slut på fredag.. Han är ett litet öronbarn så förhoppningsvis är han frisk å kry då! Och så kommer ett vulkanutbrott i det hela?! Tänk om inga flyg lyfter nästa vecka?!
    aaaaaah!!

Men som sagt, förhoppningsvis kommer vi iväg! =)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)