• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • resemamman
    Jensa1973 skrev 2010-04-10 08:36:56 följande:
    Vi vill gärna ha pool på Lanta där vi kommer vara ca 16 nätter. Var ju ett tag inne på att bo på Banana och sedan andra veckan flytta oss till ex Good Days.. Sedan på Lipe vill vi absolut bada i havet. När vi kommer till Langkawi blir det ställe med pool eftersom vi där känner att vi vill kika runt lite på saker omkring på ön. Detsamma gäller ju Kuala Lampur. mitt i storstan måste vi ha pool.
    På Langkawi är pool nästan ett måste. När vi var där var havet i princip obadbart pga brännmaneter . Tror knappt jag badade fötterna i havet de dagar vi var där. Barnen däremot var glada över omväxlingen att bada i pool.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-04-10 07:22:08 följande:
    Man brukar kunna låna pool från andra resorter om man köper något i restaurangen så det är säkert inga problem. fast å andra sidan är det kanske skönt att ha det på området.
    Det får man inte på de ställen jag kollat med på Klong Dao i alla fall.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-04-10 09:06:44 följande:
    Det får man inte på de ställen jag kollat med på Klong Dao i alla fall.
    vi gjorde så på long beach utan problem, fast vi hade pool på vår resort.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-04-10 08:50:59 följande:
    Det är en dragkedja baktill så man kan öppna upp.
    låter perfekt! tror vi kör på en sån! Men väntar nog lite med att köpa en, är ju ett tag kvar :)

Idag har vi kollat på lite andra sulkysar, fanns inga alls som kändes bra i butiken i stan...men kom hem med ett spisskydd iaf. Får åka till västerås och kolla vagn istället...
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-04-10 11:24:42 följande:
    det här är ingen chicco lite way eller?www.tradera.com/Barnvagn-Cityvagn-Chicco-aukt...
    Vet inte vad det är för modell, men den liteway som vi har och många med oss är en ganska ny variant med bara två hjul fram, alltså inte dubbelhjul som på bilden du länkar till.

Vi köpte liteway inför vår resa och den fungerade bra, ville ha paraply hopfällning eftersom vi åkte mycket båt och ibland vadade ut till båten..

Liteway ryms i tuktuk utan att fälla ihop och den går bra att styra på klong dao.

Den är lätt och smidig att ta med överallt om man har barn som ska sova middag eller somnar tidigt på kvällen på t ex restaurangbesök.
    William 000213, Lowe 070712
  • catarina06

Vi hade också med oss en liteway när vi reste och jag är verkligen supernöjd.
    Thailändarna vart alltid så förvånade över hur liten den blev när jag fällde ihop den.

Den ligger numer ALLTID i bilen. Perfekt för snabba vändor på stan.
    Fungerade faktiskt ruskigt bra i snöblasket också.
    Kanon vagn!!

• Champagne77

Nu är vi tillbaka efter vår härliga 2 veckors resa till Kata. Vi hade det sååå underbart {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart}. Allt funkade bra - såväl flyget, som sömn, mat, vagnen etc. Om ni har några frågor så ställ dem ...

• Thegran
    catarina06 skrev 2010-04-10 23:51:05 följande:
    Vi hade också med oss en liteway när vi reste och jag är verkligen supernöjd.Thailändarna vart alltid så förvånade över hur liten den blev när jag fällde ihop den.Den ligger numer ALLTID i bilen. Perfekt för snabba vändor på stan.Fungerade faktiskt ruskigt bra i snöblasket också.Kanon vagn!!
    Låter toppen!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)