• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-04-08 20:37:36 följande:
    vi hade tänkt att ta med båda barnen in grotten, är det överkurs eller vad? Tänkte använda en badring till dottern och sonen får ha simdyna
    Hur gamla är barnen? Är de inte väldigt duktiga simmare så hade jag absolut tagit flytvästar på dem. Grottan är lång och väldigt mörk. Läskigt att tappa bort ett barn där inne... Jag tror att de flesta vuxna som simmar in i grottan har flytvästar (simvästar) på sig.
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-04-08 20:43:22 följande:
    Hur gamla är barnen? Är de inte väldigt duktiga simmare så hade jag absolut tagit flytvästar på dem. Grottan är lång och väldigt mörk. Läskigt att tappa bort ett barn där inne... Jag tror att de flesta vuxna som simmar in i grottan har flytvästar (simvästar) på sig.
    absolut ska dem ha flytvästar oxå =) men med simring tänkte mest om man ens kan ta med dem? det var vår tanke iaf...
  • winters
    Lycka 1 skrev 2010-04-08 19:32:37 följande:
    Någon som bott i Ao nang och kan tipsa om något barnvänligt prisvärt boende?
    Nu har vi inte bott där ännu utan först i november, men vi åt där sist och bestämde oss för att bo där vid nästa besök! :) Det är Ao Nang Villa Resort som ligger precis vid stranden där strandpromenaden börjar.

http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aonang-villa-resort/?season=vinter-10-11
    Oscar 091001
  • winters

Tjohoo!! Vår hemresa har blivit ett non-stop flyg, 2 ½ timme kortare restid och så slipper vi hemska Sharjah! Vågar man ropa hej ännu, det är ju ändå 7 månader kvar?! :)

Oscar 091001
  • Tullemi
    winters skrev 2010-04-08 20:51:56 följande:
    Tjohoo!! Vår hemresa har blivit ett non-stop flyg, 2 ½ timme kortare restid och så slipper vi hemska Sharjah! Vågar man ropa hej ännu, det är ju ändå 7 månader kvar?! :)
    Ja fyyy för Sharjah.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Lycka 1
    winters skrev 2010-04-08 20:50:16 följande:
    Nu har vi inte bott där ännu utan först i november, men vi åt där sist och bestämde oss för att bo där vid nästa besök! :) Det är Ao Nang Villa Resort som ligger precis vid stranden där strandpromenaden börjar.www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...
    Åh det ser verkligen jättefint ut! Men kan tänka mig att det är dyrt också...
    Vad betalar ni natten?
  • resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-04-08 20:45:58 följande:
    absolut ska dem ha flytvästar oxå =) men med simring tänkte mest om man ens kan ta med dem? det var vår tanke iaf...
    Tänkte väl När vi var där såg vi några föräldrar som hade flytvästar på sig själva men bara armpuffar på barnen. Läskigt!

Jag tror inte det behövs något mer än flytväst. Möjligen skulle jag ha någon form för rep mellan mig och barnen, för att inte tappa dem i mörkret.

Om det funkar lr ej att ta med dem beror nog på barnen. Är de vattenvana och inte mörkrädda så funkar det nog jättebra!
  • Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-04-08 20:45:58 följande:
    Viss försiktighet med barn. Det är lite läskigt i grottan, barn uppskattar nog inte det totala mörkret. Många vuxna får panik och vänder där. Flytvästar har jag bara sett på icke simkunniga malaysier där. Men barnen måste förstås ha det.

Själv simmar jag alltid in där ensam och utan ficklampa, en totalupplevelse för mig men lite tokigt och inte att rekommendera förstås.
  • benjamin 040722

Tack för svaren =) det kommer säkert gå bra, jag hoppas det iaf

• Thegran

haha är man knäpp om man börjar planera ännu en thailandresa fast det är nästan 7 månader tills man åker iväg på den redan bokade..?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)