• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Jensa1973

HEJ

Ni som kommer med flyg till Krabi. Har ni bokat transfer med Lanta Divers då?
    Eller finns det någon annan??

Vad kostar det?

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-04-11 09:37:08 följande:
    HEJNi som kommer med flyg till Krabi. Har ni bokat transfer med Lanta Divers då?Eller finns det någon annan??Vad kostar det?
    det finns flera, de flesta hotell erbjuder hämtning också. vet dock inte hur det är med bilbarnstolar då.
    Lantadiver har bilbarnstolar iaf, vi betalade 2500 bath för en minibuss. Tänker boka transport med dem nästa resa igen. Åkte även på en välorganiserad dykutflykt med dem, har enbart positivt att säga.
  • Jensa1973

Jag har ju varit i kontakt med de 2 omgångar ang boende och inte fått svar.
    Men någon här inne sa att de hade mycket att göra.

Oki

Budgeterar lite bara.. Blir nog samma boende som er, men är väl inte helt nöjd med prutningen, men de kanske vet att de får uthyrt ändå ex 5 - 21 mars??
    16 nätter..

Det andra bende alternativet har vi inte fått svar av än, billigare från början men dock utan frukost... Det andra stället har också transfer för 2300 THB
    Samt en dagutflykt till PhiPhi och några stopp där på Maya och i grottan bla..

Har Lanta Divers sån utflykt också kanske..

Det som jag nu väntar är ifall vi kan få fram när tusan de tänker köra Formel1 loppet i Malaysia nästa år..Efter det kan jag göra en exakt resa utifrån datum!

Maken är F1 fantast och detta året kördes loppet 4 april. Så är vi i Kula Lampur så kan man ju anpassa resan med en vecka hit eller dit!!
    För det lär ju inte inträffa så många fler gånger att han får se ett F1 lopp!!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-11 09:46:50 följande:
    det finns flera, de flesta hotell erbjuder hämtning också. vet dock inte hur det är med bilbarnstolar då. Lantadiver har bilbarnstolar iaf, vi betalade 2500 bath för en minibuss. Tänker boka transport med dem nästa resa igen. Åkte även på en välorganiserad dykutflykt med dem, har enbart positivt att säga.
    Är det enkel tur som kostar 2500bath?

Igår betalade jag in 10500bath till Dr lanta. Resten ska vi betala när vi åker därifrån.
    Känns skönt att ha boendet klart nu för dom två första veckorna
    Hoppas bara att jag gjort rätt med överföringen. Har ju aldrig gjort något sånt här tidigare. Det är inget draget från konton än iaf.
    Det skulle ta 4-7 dagar innan dom kunde se pengarna fick jag mail om nu på morgonen.
  • Smilla75
    Lycka 1 skrev 2010-04-11 10:07:41 följande:
    Är det enkel tur som kostar 2500bath?Igår betalade jag in 10500bath till Dr lanta. Resten ska vi betala när vi åker därifrån.Känns skönt att ha boendet klart nu för dom två första veckorna Hoppas bara att jag gjort rätt med överföringen. Har ju aldrig gjort något sånt här tidigare. Det är inget draget från konton än iaf.Det skulle ta 4-7 dagar innan dom kunde se pengarna fick jag mail om nu på morgonen.
    Ja, enkel tur.
  • YlvaD
    Är det enkel tur som kostar 2500bath?Igår betalade jag in 10500bath till Dr lanta. Resten ska vi betala när vi åker därifrån.Känns skönt att ha boendet klart nu för dom två första veckorna Hoppas bara att jag gjort rätt med överföringen. Har ju aldrig gjort något sånt här tidigare. Det är inget draget från konton än iaf.Det skulle ta 4-7 dagar innan dom kunde se pengarna fick jag mail om nu på morgonen.
    Hej Lycka1!

Grattis till bokningen, vad kul. Häftigt att "ordnat" boendet själv {#lang_emotions_cool}

Jag har inte kommit speciellt långt... tror det kommer att det kommer att bli det gamla "vanliga" charterresan...

Vill ialla fall åka till Kho Lanta, så mycket vet jag.
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-11 10:28:58 följande:
    Hej Lycka1!Grattis till bokningen, vad kul. Häftigt att "ordnat" boendet själv Jag har inte kommit speciellt långt... tror det kommer att det kommer att bli det gamla "vanliga" charterresan... Vill ialla fall åka till Kho Lanta, så mycket vet jag.
    Ja om allt går som planerat nu så var det mycket enklare än vad jag trodde.
    Men vi är ju inte där än

När var det ni ville åka? Också i mars va?
  • YlvaD

Japp!

När vi var iväg nu, så hade vi bamseklubben bokad två av tre veckor. Detta var kanon och Agnes var överlycklig. Det var första gången hon var med i bamseklubb (är 3½ år).

Mysigfaktorn blir inte den samma på ett så stort resort, men hon var nöjd= Vi oxå nöjda!

Har kollat lite på Chada, då vi träffade ett par som bott där två veckor (kombinationresa)
    och de var riktigt nöjda.

Får väl se...

Fick du prutat ner priset?

// Ylva

• Thegran
    skönt att betalningen är gjord!

ja, det är enkel tur som kostar 2500. eller kostade iaf, jag vet inte om priset är detsamma nu.
    ska försöka få kontakt med lanta divers någon dag, har också väntat på mail utan att få svar men har som sagt hört att de har fullt upp...har dock vänner som är nära vänner med ägarna till Lantadiver så kan kanske nå dem den vägen. Är väl iof ingen panik än heller, men vore skönt att ha det bokat och klart.
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-11 10:43:00 följande:
    Japp!När vi var iväg nu, så hade vi bamseklubben bokad två av tre veckor. Detta var kanon och Agnes var överlycklig. Det var första gången hon var med i bamseklubb (är 3½ år).Mysigfaktorn blir inte den samma på ett så stort resort, men hon var nöjd= Vi oxå nöjda!Har kollat lite på Chada, då vi träffade ett par som bott där två veckor (kombinationresa)och de var riktigt nöjda.Får väl se... Fick du prutat ner priset?// Ylva
    Ja det mesta blir ju bra. Trivs barnen så trivs man ju själv också.

Ja det gick ganska lätt att pruta. Så vi är mer än nöjd med priset.

Nu letar jag boende runt Krabi, vi vill helst bo i Ao nang. Har ju en vecka kvar att planera för. Och när vi bor relativt billigt i två veckor så kan vi kosta på oss lite mer "finare" denna vecka.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)