• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran

för en gångs skull är jag lite glad att jag inte är ute och reser.

en bekant är i bangkok, skulle åkt hem igår. har fått besked om tidigast hemresedatum 2/5.
    inte kul. man vill ju gärna komma hem som man ska, speciellt om man har jobb och annat som väntar.

• leson76
    Tant T skrev 2010-04-16 21:17:18 följande:
    Hej, nån som bott på Chada Beach Resort (Blue Village) på Koh Lanta? Vi väljer på det och Lanta Resort Bungalows på Long Beach, men eftersom vi förstått att Klong Dao är det absolut bästa för en 4,5-åring så lutar det mer åt det första alternativet men det kostar ju lite mer...
    Konstigt, när vi bokade Chada Beach var det det billigaste alternativet. Känns oerhört lockande med Bamseklubb så det tror jag kan vara värt några kronor extra :)
  • Jensa1973

Tessa

OJ i maj!!! shit!!!

Papsen med fru skulle åka från Tyskland tillbaka till Rumänien i förrgår..Men nu letar de tåg, har bilat en bit ner i Europa för att försöka komma över tågbiljetter..

Jaja man kanske får vara husvakt längre än 29 april om inte hans fru kommer hemåt med nå plan....

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • mee79
    Thegran skrev 2010-04-17 10:47:03 följande:
    för en gångs skull är jag lite glad att jag inte är ute och reser.en bekant är i bangkok, skulle åkt hem igår. har fått besked om tidigast hemresedatum 2/5.inte kul. man vill ju gärna komma hem som man ska, speciellt om man har jobb och annat som väntar.
    vaaaa?? kan de verkligen stämma? börjar bli RIKTIGT orolig nu, vi ska flyga till phuket den 5/5..... vilket bolag reser dom med?
  • Thegran
    mee79 skrev 2010-04-17 15:10:02 följande:
    vaaaa?? kan de verkligen stämma? börjar bli RIKTIGT orolig nu, vi ska flyga till phuket den 5/5..... vilket bolag reser dom med?
    har för mig att dem reser med thai, men är inte hundra.

Kan ju dock vara så att de inte finns platser på planen innan dess även om det går att flyga tidigare.
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-04-17 19:43:13 följande:
    har för mig att dem reser med thai, men är inte hundra. Kan ju dock vara så att de inte finns platser på planen innan dess även om det går att flyga tidigare.
    fel, de åker med Finnair
  • Thegran

har lite beslutsångest.
    har hittat billiga flygbiljetter i sommar, men då kan inte sambon åka med...

så. åka ensam med dottern (1.5 år) i två veckor, eller spara pengarna och åka på en resa efter vinterresan istället, kanske nästa sommar, alla tre?

vi åker ju till thailand 1 nov, så frågan är om man ska åka iväg en sväng innan det eller inte. kanske blir jobbigt att åka själv med ett så litet barn?

hur skulle ni ha gjort?

• Ancilla

Tessa G, jag har också sett att det finns JÄTTEBILLIGA biljetter i sommar, man blir bra sugen. Att åka själv vuxen med en 1,5 åring kan ju bli bra men kan också bli jobbigt. Förra gången var vår tjej 1,5 år och vi hade att göra både hennes pappa och jag.

Ancilla

• resemamman
    Thegran skrev 2010-04-18 07:38:03 följande:
    har lite beslutsångest. har hittat billiga flygbiljetter i sommar, men då kan inte sambon åka med... så. åka ensam med dottern (1.5 år) i två veckor, eller spara pengarna och åka på en resa efter vinterresan istället, kanske nästa sommar, alla tre? vi åker ju till thailand 1 nov, så frågan är om man ska åka iväg en sväng innan det eller inte. kanske blir jobbigt att åka själv med ett så litet barn? hur skulle ni ha gjort?
    Har du tid och pengar så åk! Jag har rest själv med mina två barn en hel del, från att den yngsta bara var ett par månader gammal (skiljer 2 år mellan dem) och det har gått bra och varit roligt! Inte "semester" i betydelsen vila, men miljöombyte, värme och avkoppling på ett annat sätt än hemma.

Har du ingen kompis med barn som vill följa med? Det brukar bli riktigt mysiga resor med bara mammor och barn :)
  • Thegran
    resemamman skrev 2010-04-18 17:01:13 följande:
    Har du tid och pengar så åk! Jag har rest själv med mina två barn en hel del, från att den yngsta bara var ett par månader gammal (skiljer 2 år mellan dem) och det har gått bra och varit roligt! Inte "semester" i betydelsen vila, men miljöombyte, värme och avkoppling på ett annat sätt än hemma. Har du ingen kompis med barn som vill följa med? Det brukar bli riktigt mysiga resor med bara mammor och barn :)
    tid och pengar finns :) är ledig hela sommaren och har inga planer alls eftersom sambon jobbar och spar sin semester till resan i nov - dec.

njae, tror ingen kompis har råd och möjlighet att följa med, iaf inte nu när det är rätt kort tid kvar till sommaren.
    skulle ev kunna få med mamma eller syster, men de ska med i nov så det är tveksamt.

har sån beslutsångest! tänker mig en skitjobbig flygresa med ett skrikigt barn som inte sover en sekund...haha. väl framme tror jag inte det är några problem men just resan känns smått jobbig på egen hand.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)