• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Jensa1973

smart att spara i THB

SKa jag börja med också tror jag..
    Lite svårare att bränna pengarna då

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-04-21 15:14:04 följande:
    smart att spara i THBSKa jag börja med också tror jag..Lite svårare att bränna pengarna då
    nackdelen är ju dock att det blir en hel del kontanter att ta med sig. Jag föredrar att ha pengarna på kort.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-04-21 14:45:17 följande:
    Vi är också hemma här i GBG i sommar. Vi pysslar lite med huset istället och så lägger vi krutet på thai-resan i december. Jag är iaf glad att resan redan är betald, då blir det inte så mycket att spara ihop. Jag är sanslöst dålig på att spara alltså..... .Men jag smygsparar ju faktiskt förresten....när jag har lite pengar över så växlar jag till mig lite Baht. Oftast bara 2500 Baht per gång. Sen har jag ett gömställe som min man inte känner till. När resan närmar sig så ska jag överraska honom med summan. Jag räknar med att få ihop minst 30.000 Baht - alltid något....
    åh, gbg är ju helmysigt! Vi brukar åka dit några gånger per år, sambons jobb har en lägenhet vid vasastan som man får låna gratis :) helt perfekt läge!
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-21 17:22:49 följande:
    åh, gbg är ju helmysigt! Vi brukar åka dit några gånger per år, sambons jobb har en lägenhet vid vasastan som man får låna gratis :) helt perfekt läge!
    Ja, det läget kan man ju inte klaga på .
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-21 17:14:12 följande:
    nackdelen är ju dock att det blir en hel del kontanter att ta med sig. Jag föredrar att ha pengarna på kort.
    I värsta fall får man växla tillbaka dem innan man åker och sen sätta in dem på kontot. Det viktigaste för mig är att jag inte bränner pengarna i väntan på resan . Sen hyr vi iofs lägenhet i Thailand av en bekant som vill ha betalt i cash (Bath) så vi måste ha med oss cash ändå.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-04-21 17:36:24 följande:
    I värsta fall får man växla tillbaka dem innan man åker och sen sätta in dem på kontot. Det viktigaste för mig är att jag inte bränner pengarna i väntan på resan . Sen hyr vi iofs lägenhet i Thailand av en bekant som vill ha betalt i cash (Bath) så vi måste ha med oss cash ändå.
    ah, ja då är det ju kanske lite annat :)

vart var det du skulle åka? Kata, eller minns jag fel?
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-04-21 17:47:13 följande:
    ah, ja då är det ju kanske lite annat :) vart var det du skulle åka? Kata, eller minns jag fel?
    Nästan, vi ska till Karon - igen. Det känns OK, men det hade varit kul att se sig om i Thailand. Men nu är det flera viljor inblandade, plus att barnen är såpass små när vi åker så just för denna resan känns det ganska tryggt att bege sig till ett ställe man känner till. Och vi känner ju en hel drös med folk i Karon så lite kul är det ju . Men nästa gång får det gärna bli ett annat ställe, gärna på andra sidan, tex Koh Tao .
  • Thegran

tips på hur man underlättar flygresan för en två åring? är ute i god tid - men tankarna snurrar ju :)

vi har tänkt köpa en bärbar dvd för att försöka roa henne iaf korta stunder med film. kanske en sån där ritplatta? brukar två åringar gilla sådant? russin, små leksaker..men vad?

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-04-21 19:45:26 följande:
    Nästan, vi ska till Karon - igen. Det känns OK, men det hade varit kul att se sig om i Thailand. Men nu är det flera viljor inblandade, plus att barnen är såpass små när vi åker så just för denna resan känns det ganska tryggt att bege sig till ett ställe man känner till. Och vi känner ju en hel drös med folk i Karon så lite kul är det ju . Men nästa gång får det gärna bli ett annat ställe, gärna på andra sidan, tex Koh Tao .
    koh tao är jag också sugen på!! Kanske ska ta det nästa år, vill iaf till den sidan då :)
  • leson76

Böcker (gärna med flikar) och pysselböcker med klistermärken.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)