• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Suzybo
    Lycklig77
    Men guuuud vad gullig du är, vad mycket superbra info!

Vi ska åka feb-mars, 4 veckor. Jag har nojjat lite över priset, vi skulle säkert kunna spara 10 000 på att boka hotellen själva ... det är mycket pengar men det är en så otroligt stor hotelldjungel därute!

Och jag tror verkligen att Centara och Bayfront är helt rätt för oss. Bara att det säkert finns fler som också är det. Och billigare Jag ska absolut olla på det där Vinghotellet du pratar om också. Vi har till imorgon på oss att bestämma oss, så än finns lite tid ...

Toppen med info om Kata Noi, dit kommer vi definitivt att åka.
    Det värsta nu är att det är så långt kvar till resan. Jag vill åka nu!
  • Suzybo
    Ancilla skrev 2010-04-25 21:20:22 följande:
    Centara på Kata beach är ett JÄTTEFINT hotell och har ni lägenhet är det perfekt för barnfamiljer. Vi prioriterade det sist vi var i Thailand och bodde där. Vi köpte faktiskt hem frukost och åt innan vi gick ner och badade. Poolerna är jättefina men det är en anings längt till stranden. Man springer liksom inte tillbaka för att hämta något man glömt men poolerna kommer vi aldrig att glömma. Ancilla
    Tack Ancilla ... och ÅHH vad härligt det låter!
    Ju mer jag hör desto mer rätt känns det. Trots att det inte är helt strandnära. Men efter Kata har vi ju också 2 veckor i Khao Lak på ett hotell som ligger på stranden. Det gör att det kanske inte känns helt katastrofalt med den där lilla promenaden ner till Kata Beach.

Om det nu inte är så att någon sitter med info om ett toppenmysigt hotell, som funkar med barn, strandnära i Kata eller Kata Noi?
  • Ancilla

OM man åker när det inte är högsäsong brukar det finnas jättebilliga resor till Centara på Kata beach. Maj 2008 var vi där i 2 veckor och fick en lägenhet med två rum öfr endast 14500 för oss tre. Då var tjejern bara 1,5 år så vi betade bara 300 för henne. Vi kunde inte avstå detta prisa fast det var väldigt varmt. Skulle gärna åka tillbaka till hotellet men skulle vilja att det låg närmare stranden. I Khao Lak var vi också på en tvådagarsövernattning. Det är väldigt litet och inte så många resturanger så vi var glad att det bara var 2 nätter även om hotellet och poolen var underbar. Sedan finns det ju m¨nga beacher man kan åka till och vi valde nog inte den bästa.

Ancilla

• winters

Har lagt undan en Chicco Liteway till i morgon eftersom det är så många som varit nöjda med den här! Har ni haft någon speciell väska till den, om jag läser på måtten verkar det inte som att den får plats i en buggy bag från Sunshine kids, stämmer det?

Oscar 091001
  • Tullemi
    winters skrev 2010-04-26 16:03:24 följande:
    Har lagt undan en Chicco Liteway till i morgon eftersom det är så många som varit nöjda med den här! Har ni haft någon speciell väska till den, om jag läser på måtten verkar det inte som att den får plats i en buggy bag från Sunshine kids, stämmer det?
    Babyproffsens Babytravel resväska passar. Man får dock ta av framhjulen, men det går snabbt och är enkelt. Den kostade 149:- för 2 år sen.
  • Tullemi

Idag har jag och dottern varit och tagit första omgången Twinrix. 1000 kr för oss 2 och vi ska ditt 2 ggr till, hua. Sen trooor jag att lillkillen ska få MPR-sprutan iaf -  så det blir en fin nota för detta: 3500:- Men det är ju ett måste så.......

• Ancilla

Vi köpte reseväskan från Babytravle som var väldigt mycket billigare än orginal till vår Mc Claryn ( har glömt stavning) men den var väldigt dålig kvalitet. Den var helt sönder när vi kom fram med flyget. När vi skulle åka hem fick vi köpa plast på flygplatsen och plasta in den för att allt skulle hålla ihop. Hade dock inte velat betala 500 kr för en orginalväska,

Ancilla

• Tullemi
    Ancilla skrev 2010-04-26 20:37:34 följande:
    Vi köpte reseväskan från Babytravle som var väldigt mycket billigare än orginal till vår Mc Claryn ( har glömt stavning) men den var väldigt dålig kvalitet. Den var helt sönder när vi kom fram med flyget. När vi skulle åka hem fick vi köpa plast på flygplatsen och plasta in den för att allt skulle hålla ihop. Hade dock inte velat betala 500 kr för en orginalväska,Ancilla
    Vår väska höll iaf förra resan, får väl som om den klarar av nästa då....
  • Suzybo
    Ancilla skrev 2010-04-26 13:46:22 följande:
    OM man åker när det inte är högsäsong brukar det finnas jättebilliga resor till Centara på Kata beach. Maj 2008 var vi där i 2 veckor och fick en lägenhet med två rum öfr endast 14500 för oss tre. Då var tjejern bara 1,5 år så vi betade bara 300 för henne. Vi kunde inte avstå detta prisa fast det var väldigt varmt. Skulle gärna åka tillbaka till hotellet men skulle vilja att det låg närmare stranden. I Khao Lak var vi också på en tvådagarsövernattning. Det är väldigt litet och inte så många resturanger så vi var glad att det bara var 2 nätter även om hotellet och poolen var underbar. Sedan finns det ju m¨nga beacher man kan åka till och vi valde nog inte den bästa. Ancilla
    Okej, vi kanske kommer att få spunk med två veckor i Khao Lak?
    Jaja, vi får väl göra lite utflykter!

Har bokat trots allt nu och jag tror inte vi fick betala vansinniga överpriser ändå till slut ... februari är ju högsäsong om än inte super peak. 30 000 för 4 veckors boende, tre olika (1+1+2 veckor) i Kata, Kata Noi och Khao Lak. Alla är 4-5-stjärniga; 2-rumslägenhet, dubbelrum och bungalow. (Bayfront egentligen bara 3+, men alla säger att det är en stjärna för lite i verkligenheten.)

Vilken strand var det ni valde i Khao Lak som du inte tror var den bästa?
  • Suzybo

Verkligenheten??!! Haha

Suzybo skrev 2010-04-26 22:30:41 följande:
    Okej, vi kanske kommer att få spunk med två veckor i Khao Lak? Jaja, vi får väl göra lite utflykter! Har bokat trots allt nu och jag tror inte vi fick betala vansinniga överpriser ändå till slut ... februari är ju högsäsong om än inte super peak. 30 000 för 4 veckors boende, tre olika (1+1+2 veckor) i Kata, Kata Noi och Khao Lak. Alla är 4-5-stjärniga; 2-rumslägenhet, dubbelrum och bungalow. (Bayfront egentligen bara 3+, men alla säger att det är en stjärna för lite i verkligenheten.) Vilken strand var det ni valde i Khao Lak som du inte tror var den bästa?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)