• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Mawe123
    Jensa1973 skrev 2010-04-28 20:37:51 följande:
    Nu pratas det optiker.Jag undrar finns det någon bra på Lanta??Samt att jag verkligen skulle vilja prova att gå till tandläkaren..
    Min man köpte glasögon på Lanta, precis mitt emot nedfarten till Southern, brevid Sawadee. Han är supernöjd! Köpte den dyrare varianten, men enligt honom är det de bästa han har haft och han har avverkat några stycken. En äldre mycket trevlig herre som har butiken där.
    William 000213, Lowe 070712
  • katjam

Vi hittade en favvorestaurang i Khao Lak. Mom´s kitchen. De hade bra thaimat och bra priser. Om man tar sig till den stora supermarketen och står med ryggen mot affären är det en liten promenix till vänster. Har själv varit hemma snart en månad och läääängtar tillbaka. Ha en trevlig resa alla ni som ska till Thailand snart.{#lang_emotions_cool}

• Smilla75
    Mawe123 skrev 2010-04-28 22:11:05 följande:
    Min man köpte glasögon på Lanta, precis mitt emot nedfarten till Southern, brevid Sawadee. Han är supernöjd! Köpte den dyrare varianten, men enligt honom är det de bästa han har haft och han har avverkat några stycken. En äldre mycket trevlig herre som har butiken där.
    Han är sååå snäll, har räddat oss många gånger då han skjutsat oss mm...verkar superbra.
  • Mawe123
    Smilla75 skrev 2010-04-28 22:17:45 följande:
    Han är sååå snäll, har räddat oss många gånger då han skjutsat oss mm...verkar superbra.
    Profesionell och super service minded =)
    William 000213, Lowe 070712
  • små räkorna

Vi har varit tvungna att omboka våran resa i februari till augusti ist.Ngn som har varit i phuket då...regnade det mkt eller....
    Vi har inget emot att resa i aug även fast det är mindre soltimmar och så.....på köpet får vi ju att det är mindre folk.{#lang_emotions_smile}

♥stolt tvillingmamma♥ när är det våran tur att få en liten till????
  • lolo21

Hej igen!

Nu när jag läser mer o mer så blir jag ännu mer förvirrad;P

Jag tycker koh lanta verkar jättemysigt, men är det för lugnt? Vi är en rastlös liten familj=) Jag såg en jättebra film på youtube om khao lak, det verkar ju jättemysigt där också.

Vilket ska man välja, vi ska bo två veckor. Koh lanta eller khao lak? Och vi vill välja ett ställe, inte flytta runt;P Har en son som gillar rutiner..

Tips tack:)

• Thegran
    lolo21 skrev 2010-04-30 11:15:46 följande:
    Hej igen! Nu när jag läser mer o mer så blir jag ännu mer förvirrad;P Jag tycker koh lanta verkar jättemysigt, men är det för lugnt? Vi är en rastlös liten familj=) Jag såg en jättebra film på youtube om khao lak, det verkar ju jättemysigt där också. Vilket ska man välja, vi ska bo två veckor. Koh lanta eller khao lak? Och vi vill välja ett ställe, inte flytta runt;P Har en son som gillar rutiner.. Tips tack:)
    visst är lanta lungt, men det finns gott om aktiviteter för den som vill.
    dyk el snorkelutflykt, rida elefant, paddla kajak, undersöka hela ön, kika på apor, besöka fyren, old town och sea gipsy town. Åk på dagsutlfykter till öarna runt om. gå matlagningskurs m.m. ja, som sagt, det finns massor.
  • lolo21
    Thegran skrev 2010-04-30 11:56:33 följande:
    visst är lanta lungt, men det finns gott om aktiviteter för den som vill.dyk el snorkelutflykt, rida elefant, paddla kajak, undersöka hela ön, kika på apor, besöka fyren, old town och sea gipsy town. Åk på dagsutlfykter till öarna runt om. gå matlagningskurs m.m. ja, som sagt, det finns massor.
    Åh det låter ju väldigt bra förstås=) Som jag har förstått så är det inte jättetätt med turister? Vi har ju bara åkt till "turistfällor" innan som mallorca osv, och är lite trötta på att ligga som sillar på stranden;P
    Hur är maten, finns det många restauranger?
  • Thegran
    lolo21 skrev 2010-04-30 12:04:41 följande:
    Åh det låter ju väldigt bra förstås=) Som jag har förstått så är det inte jättetätt med turister? Vi har ju bara åkt till "turistfällor" innan som mallorca osv, och är lite trötta på att ligga som sillar på stranden;P Hur är maten, finns det många restauranger?
    ja, det finns massor med matställen! spec om du bor vid klong dao eller long beach. du kan utan problem testa en ny varje dag.
    lite shopping finns det också, inte så stort utbud men det var tillräckligt för oss.

det som vi gillar med lanta är att det inte får förekomma jetskis, bananbåtar och solstolsuthyrning och annat hemskt. det gör att stränderna är lugna och sköna.
    vi har enbart varit på lanta under november, och då har vi haft long beach nästan för oss själva..men nej, du slipper nog ligga som en sill även under den absoluta högsäsongen också av vad jag har förstått.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)