leson76 skrev 2010-05-08 23:36:28 följande:
Tack, det var skönt att höra...började få lite ångest över att lagt så mycket pengar på ett "omysigt" ställe. Man vill ju gärna få lite genuin feeling när man är där och visst hade det varit trevligt att kunna äta var man bor...hrmm....Jaja, det är förhoppningsvis inte sista gången man åker till Koh Lanta. Kanske får kika runt efter annat boende inför nästa resa :) Ariella, du som bott där. Var skulle du boka boende om du skulle resa till Koh Lanta någon mer gång?
Alltså, det är ju absolut inte så att maten är så dyr att man inte kan äta på hotellet
Men vi kände oftast för att gå någon annanstans och äta, skönt med en promenad och mysigt att gå iväg på stranden i solnedgången. Många andra gäster åt på hotellet flera kvällar såg vi, så de verkade ju tycka maten var bra där.
Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo på Chada igen. Det var tredje gången vi var på Lanta och vi kommer säkerligen åka tillbaka. Det finns ju annars flera ställen med bungalows som jag tyckte såg mysiga ut, tror säkert att många som hänger i den här tråden har bott på något av dem. Ett heter Noble House och det ligger precis bredvid Chada. Southern Lanta är ett annat. Vi åt ganska ofta på båda dessa ställen och de har jättebra mat och trevlig personal. Lägre standard på boendet än Chada tror jag, men det verkade rent och fräscht och vi pratade med folk som bodde där och de var nöjda.
Vi såg även ett riktigt schysst ställe när vi var där nu, som låg ännu lite längre norrut på stranden: Costa Lanta. Tror dock att det var i den övre prisklassen, men läckert var det.
Men, som sagt. Jag tror ni kommer bli nöjda med Chada