• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran

Nu händer det grejer i Thailand:
    Thailands regering är redo att hålla val den 14 november, meddelade premiärminister Abhisit Vejjajiva på måndagen. Men han tillade också att en förutsättning för val är att "vissa villkor" uppfylls.

Han har också utlovat en försoningsplan, en "vägkarta", för att få stopp på kraftmätningen med rödskjortorna, regeringens kritiker som hela våren har demonstrerat i huvudstaden Bangkok. Rödskjortorna har krävt nyval omedelbart.
    TT-AFP

de röda kommer ge besked senast ons om de accepterar det eller inte.

undra vad valet kan innebära för oss som är där när det sker?

• Suzybo
    katjam och FruNz
    Tack för flera bra tips!! Jag sparar i mitt nyskapade resedokument
  • Tullemi

Oj, det låter som om det skulle kunna bli oroligheter i Thailand senare i år, i samband med valet.  Men vet ju aldrig. Vi flyger ju iofs inte via Bangkok så om det blir protester osv så kaaaanske vi slipper det.....*hm*.
    Hemskt det låter att man bara är orolig för sin resa och inte bryr sig om läget i Thailand *harkel*.....

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-05-04 07:59:32 följande:
    Oj, det låter som om det skulle kunna bli oroligheter i Thailand senare i år, i samband med valet.  Men vet ju aldrig. Vi flyger ju iofs inte via Bangkok så om det blir protester osv så kaaaanske vi slipper det.....*hm*. Hemskt det låter att man bara är orolig för sin resa och inte bryr sig om läget i Thailand *harkel*.....
    självklart bryr man sig om läget i thailand, men när man ev påverkas personligen kommer det närmare. Så är det väl med det mesta här i världen.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-05-04 09:30:57 följande:
    självklart bryr man sig om läget i thailand, men när man ev påverkas personligen kommer det närmare. Så är det väl med det mesta här i världen.
    Det var med lite ironim jag skrev det
  • Karolina75

Är det någon som vet något om Lanta Hideaways?! De hyr ut hus på Koh Lanta och vi letar boende en månad på Khlong Dao i nov-dec. Flera av husen ligger runt 4000kr/vecka och man verkar ju få mycket för pengarna. Men skulle gärna vilja höra någon som varit där!

• Mawe123
    Karolina75 skrev 2010-05-05 13:22:49 följande:
    Är det någon som vet något om Lanta Hideaways?! De hyr ut hus på Koh Lanta och vi letar boende en månad på Khlong Dao i nov-dec. Flera av husen ligger runt 4000kr/vecka och man verkar ju få mycket för pengarna. Men skulle gärna vilja höra någon som varit där!
    Jag har bott i ett av husen i vintras men hyrde då av Lanta Diver, nu inför nästa vinter har jag hyrt ett hus via Lanta Hideaways. Litar helt på dem, har vänner som hyr ut sitt hus via dem.
    William 000213, Lowe 070712
  • Simbaa

Ni som är borta länge typ 3 månader hur gör ni med visum?

Är ju en djungel det där

• Pernilla75

Tänkte höra vad ni har för tips gällande badkläder/solskydd till en 1,5-åring. Har man badblöja + solskyddsdräkt eller hur gör man?

• Ariella
    Pernilla75 skrev 2010-05-06 11:34:01 följande:
    Tänkte höra vad ni har för tips gällande badkläder/solskydd till en 1,5-åring. Har man badblöja + solskyddsdräkt eller hur gör man?
    Vår dotter var 2 första gången hon var i Thailand. Då körde vi badblöja när hon badade i poolen men inte i havet. Solskyddskläder är ett måste tycker jag, då slipper man dessutom hålla på och smörja in hela kroppen utan kan smörja bara de delar som "sticker fram". Man kan ju också köra sådana där babysimbyxor under solskyddskläderna om man inte vill släpa med sig badblöjor, det gjorde vi med sonen 11 månader när vi var iväg nu.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)