• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • winters
    YlvaD skrev 2010-04-27 07:44:30 följande:
    Suzybo; Vi var i Khao Lak i 3 vecko och det gick alldeles utmärkt:) Nu bodde vi på "Bamsehotell", så vi fick lite skön egentid:) Stränderna är väl ok, men en strand som var ett strå vassare var helt klart white sand beach. Angående restauranger tyckte jag att det fanns ett bra utbud. Vi fastande för "fem favoriter" som vi pendlade emellan. Men efter tre veckors ätande ute (ca 45 ggr) var det gott med egen hemlagad mat:) Vilket hotell ska Ni bo på? // Ylva
    Vill oxå höra om restaurangtipsen!

Och om ni gjorde några bra utflykter, vi vill till Similan iaf, men har inte bestämt om vi ska åka en snabb eller långsam båt, men det lutar åt en långsam och sedan en natt i bungalow på Similan.
    Oscar 091001
  • winters

Tack för tipsen om väskor, får se hurdan det blir, hade inte tid att titta på det i affären i dag. Chiccon verkar super, den kommer vi säkert att bli nöjda med!

Oscar 091001
  • Thegran
    winters skrev 2010-04-27 19:25:03 följande:
    Tack för tipsen om väskor, får se hurdan det blir, hade inte tid att titta på det i affären i dag. Chiccon verkar super, den kommer vi säkert att bli nöjda med!
    rapportera gärna när du har testat den lite mer :) ska köpa en i sommar :)
  • winters

Japp, hade oxå tänkt att vänta lite, men det var så bra pris så jag var tvungen! :) Blir bra att ha i båten i sommar oxå och den ska ju faktiskt sjösättas på fredag, så nu är väl sommaren på G!

Oscar 091001
  • catarina06
    Thegran skrev 2010-04-27 19:37:44 följande:
    rapportera gärna när du har testat den lite mer :) ska köpa en i sommar :)
    Chiccon är verkligen superbra.
    Den är lätt, smidig. Enkel att manövrera =)
    Men det absolut bästa med den är att den känns som en "vanlig" vagn.
    Inte alls sådär ostabil, plastig och svårstyrd som så många andra vagnar jag provkört.
    Vi hade den med oss i Thailand och nu har jag i princip ratat min ordninarie vagn och kör istället nästan alltid med chiccon.
    Så länge vi inte ska ut på långprmenader. Då tar jag den andra.
    Men chiccon finns alltid med i bilen.

Använde den tillochmed i vintras vid några tillfällen och det var inte svårare att köra den i snön jämfört med vår andra vagn.

Jag är helnöjd.
    Lätt värt pengarna.
  • catarina06

På flygplatsen i Phuket plastar dom in vagnen för 400 Baht.
    RIKTIGT ordentligt vill jag bara påpeka.
    Det slog verkligen allt. Ingen vagnväska hade skyddat den bättre.
    Gissa om jag hade problem när jag skulle försöka få ur vagnen ur plasten när jag skulle använda den första gången efter resan.
    Stod på parkeringen till ICA utan varken sax eller kniv.
    Fick arbeta fram den med hjälp av en penna.
    Det tog TID.

Dom satte vagnen på en snurrplatta och bara matade på plast.
    Och inte fick jag bära vagnen till incheckningen själv heller.
    Det ingick =) Thailändare alltså. Hur fantastiska?

• Trulis78

Ancilla: Vi bodde på Sunwing Resort Kamala när vi var i Thailand nu i mars och det var verkligen super bra. Så fina och stora rum, jätte fina och helt enorma poolområden och nära stranden. För barnen var poolerna toppen, det fanns jätte stora grunda och inte halkiga barnområden så även min tvååring kunde röra sig lätt i vattnet och leka osv. Jag rekommenderar hotellet varmt! Däremot kan jag tycka att själva Kamala inte var jätte spännande, ganska litet och så där. Men det ligger ju rätt bra då det är nära till Patong för lite shopping.

• Champagne77

Ancilla: båda Sunwing hotellen är super, men Bangtao är "lite finare o bättre" än Kamala. Därmed inte sagt att Kamala är dåkigt - absolut inte - men Bangtao är ännu nättre... Ja ja du förstår säkert vad jag menar .

• Jensa1973

Har en vaccineringsfråga...

Har någon här i tråden en aning om ifall det är billigare att vaccinera sig i stockholms området.??
    Känns som att det kanske finns mera konkurrens där??

Kan någon vänlig själ tala om igen hur det ligger till med vacc..

Är det Twinrix? Enbart den?
    Tar man den 3 gånger? Vilka intervaller??

Och barn behöver inte ta twinrix?? Eller KAN man ge barn twinrix om man vill??

Vi ska ju nämligen ut å fara lite under sommar och hösten så om någon kan rekomendera ett ställe som är lite billigare i sthlms området så  tar vi gärna det...

hemma har vi i princip bara vårdcentralen...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)