• Tuss84

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Nån som bott på Phuket Orchid Resort och Spa i Karon Beach?
    Vad tyckte ni isf om hotellet?
    Var det prisvärt och bra?

Vi har bokat resa till Thailand i mars nästa år och eftersom vi kommer att ha 3 små barn med i resesällskapet (vår dotter 14 månader, hennes två kusiner 3,5 år samt 12 månader gamla) så valde vi Orchid resort och spa pga dess rykte om att vara väldigt barnvänligt och bra.

Vad finns det för slags barnmat (framförallt gröt och välling) i Thailand?
    Finns det badblöjor numera?
    Förra året fanns det inte vet jag när jag och svägerskan letade som galningar!

• Tuss84

Vi ska åka till Thailand i mars med småbarn och nu har jag en fråga:

Någon som varit där nyligen och som vet om de har börjat sälja badblöjor i Phuket nu?

När vi var där 2009 fanns det inte att få tag på, det var stört omöjligt.
    Men sånt kan ju ha ändrats! :)

Vore toppen om någon visste! Glad

• Tuss84

Hur mycket solskyddskläder ska man ha på en 14 månaders?
    Räcker det med en solskyddsdress som är trekvartsärmad och går ner till knäna??
    Eller ska man ha heldress?
    Hur har ni gjort?

Det är så svårt det där och veta hur mycket man ska ta på bebis...vill ju inte att det ska bli för varmt heller....
    :)

• Tuss84

Till er som nyligen varit i Thailand, framförallt Phuket; Hur har läget med maneter varit? Vi ska dit i mars med ett gäng vuxna och 3 barn (1, 1 och 3 år gamla) och vi är lagom nojiga för mördarmaneterna!

• Tuss84
    Nicke Nyfiken skrev 2011-01-24 20:23:32 följande:
    Då brukar de finnas i armstödet så man liksom ploppar upp dem.
    Det har jag oxå för mig att det brukar vara! :)
  • Tuss84

Nu har jag lite funderingar.
    Vår avresa närmar sig med stormsteg, vi åker den 2 mars.

* Hur är vädret i Thailand nu? Är det ovanligt regnigt i Phuket t ex?
    * Hur är manetläget nu, har det lugnat ner sig nåt?
    * Nåt tips på vad jag INTE får glömma att ta med mig till vår 1 åriga dotter?
    * Nån som flugit med Thomas Cook Airlines som vet om man har en egen tv-skärm även när man sitter på raden som bara har vägg framför sig? Det borde ju vara så för enligt deras hemsida så ska "alla i planet ha en egen tv".
    * Nåt vi inte får missa när vi är på Phuket?
    Vi är 8 vuxna, en 3åring och två 1 åringar.

• Tuss84
    Jensa1973 skrev 2011-02-03 13:36:31 följande:
    Vi åker den 3/3 fast tillbringar första 3 nätterna i AoNang

Vart ska ni bo i Phuket?

I min "rese"blogg har jag lagt in våran tilltänka packning och planering så här långt..
    Kan dock tillägga att detta är vad jag försökt snappa upp av mer erfarna resenärer och vi har inte varit i Thailand, bara i Turkiet men då ammade jag liten som bara var 4 månader..
    Finns ju endel tips i Trådstarten också!!

Henrik kommer nu fylla 2 år medan vi är borta!!

lindgren-resa2011.blogspot.com/
    Åh vilken bra blogg med tips. Jag lägger till den på min bloglovin'! :)

Vi kommer att bo på Phuket Orchid resort och spa i Karon, har hört mycket gott om det hotellet.
    Väldigt barnvänligt med stor barnpool, solskyddstak över en del av barnpoolen, bra service, bra rum.
    En buffé i restauranten som byter meny varje dag, samt att barn under 12 äter gratis från buffén om föräldrarna äter där!
    Vi flyger chartrat dit med Ving, så flygbolaget är Thomas Cook Airlines och kommer därmed ha egen tv under resan.

Måste kolla lite mer noggrant på din lista sen och jämföra med min!
    Det närmar sig ju nu!

Tack för ditt svar!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)