• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • 4 prinsar

tackar!åker till koh kho khao på tors från landvetter med man o tre söner!!!!ska bli underbart!

Liam,Elliot o Mio,älskar er
  • Tullemi
    3 härliga killar skrev 2010-03-29 22:20:07 följande:
    tackar!åker till koh kho khao på tors från landvetter med man o tre söner!!!!ska bli underbart!
    "grymt sa grisen" var där nyligen. Hör med henne om du vill ha tips .
  • Lycka 1

Vi planerar en resa till nästa år. Har bara åkt sharter tidigare men nu lutar det åt att köpa flygbiljetter. När/vilken period kan man hitta billigast biljetter?
    Vi vill åka någon gång mellan jan-april.
    Vilka sidor är bästa att kolla på?

• Tullemi
    Lycka 1 skrev 2010-03-29 22:26:05 följande:
    Vi planerar en resa till nästa år. Har bara åkt sharter tidigare men nu lutar det åt att köpa flygbiljetter. När/vilken period kan man hitta billigast biljetter?Vi vill åka någon gång mellan jan-april.Vilka sidor är bästa att kolla på?
    Vill du åka charter så har du ju de vanliga bolagen: ving, fritidsresor osv. Jag tror inte deras priser pendlar så som de reguljära gör, men jag kan ha fel...
    Det blir billigare ju senare på mot vår egen sommar du åker.
  • Lycka 1
    Tullemi skrev 2010-03-29 22:28:57 följande:
    Vill du åka charter så har du ju de vanliga bolagen: ving, fritidsresor osv. Jag tror inte deras priser pendlar så som de reguljära gör, men jag kan ha fel...Det blir billigare ju senare på mot vår egen sommar du åker.
    Ja dom vanliga charterbolagen tittar jag på nästan varje dag.
    Men jag funderar på om vi ska våga oss på att bara köpa flygbiljetter som så många av er här inne gör. Blir det billigare att göra så?
  • Tullemi

Man kan ju köpa flygstol med charterbolagen också. Just när vi åkte så var Ving billigast och då fick vi direktflyg till Phuket så vi valde dom.
    Vart vill ni åka?
    Denna gången så fick vi billigast med Lufthansa till Phuket (med 2 byten) under jul och nyår. Man får sitta och söka runt lite. Vi hittade på Destination.se och hittade ett bra pris men vi var tvingna att betala 39.000:- direkt för att få priset, så vi gjorde det.

• lolliepopsie
    Lycka 1 skrev 2010-03-29 22:38:25 följande:
    Ja dom vanliga charterbolagen tittar jag på nästan varje dag.Men jag funderar på om vi ska våga oss på att bara köpa flygbiljetter som så många av er här inne gör. Blir det billigare att göra så?
    Vi köpte via flygvaruhuset.se och åker nu på onsdag och är borta till 15 April.
    Vi är 2 vuxna och tre betalande barn och en spädis.Våra biljetter kostade 26.000 kr och vi flyger med Finnair ett stopp i Helsingfors.
  • Tullemi
    lolliepopsie skrev 2010-03-29 22:59:15 följande:
    Vi köpte via flygvaruhuset.se och åker nu på onsdag och är borta till 15 April.Vi är 2 vuxna och tre betalande barn och en spädis.Våra biljetter kostade 26.000 kr och vi flyger med Finnair ett stopp i Helsingfors.

Låter som ett bra pris, men sen är ni inte borta under den högsäsongen.
  • nadi

Hej!

Jag, min sambo och vår son, nu 8 mån, har bokat resa till thailand i november - ska bli sååå skööönt! Can't wait!
    Vi har varit i thailand ett par gånger tidigare men aldrig med barn ... vi ska till Karon beach den här gången och vi ska bo på Front Village - någon som bott på det hotellet? Tycker hemsidan inte har så bra info eller bilder ...
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)