• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • mattispadd

Hej nu har vi kommit hem från våran resa och vi har haft det jätte bra och runt 40 grader ....puuuuh....
    vi var på koh lanta och bodde där på Banana garden home på klong dao stranden för 900 bath
    sen en natt på railey och bodde då på sämre yaya resort....
    sedan en vecka i Ao nang och då på sabai mansion kanonställe med pool för 1350bath
    och 2 nätter på aonangresort för 1000bath
    fråga gärna om det är ngt ni undrar över.....

• resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-04-03 12:29:58 följande:
    Tack för tipsen, har sparat dem =) skulle dock behöva komma ännu mer söderut åt vänster men om jag inte hittar ngt bra alt kan samiorchid vara ett alt i några nätter iaf =) Vilket rum valde ni?
    Vi bodde i det "enklaste", reste med barn som var ca 8 mån resp ca 3 år då. Stort, fint och fräscht med AC. Markplan med utgång direkt till poolen. Det är inget ställe man bor för länge på, då tröttnar man. Men vi var strandade på Samui några dagar (ville eg inte alls vara där, var på väg mot Chiang Mai men fastnade några dagar...) och då funkade detta ställe perfekt!
  • Smilla75
    leson76 skrev 2010-04-03 12:50:01 följande:
    ok.....låter som det är värt meckat att sy ihop en egen resa. Har hört att man kan få flyg till Thailand för 5000 kr med Quatar men jag fick inte själv upp de priserna,
    Nej, de priserna får man knappast när man vill åka....även Thai har ju för 5000 kr men i juni. Vi ger 21 000 arlanda - bangkok för vår familj, barnen betalar nästan fullt, så det blir ungefär 5000 kr. Mellanlandar 2 h i Kiev.  
  • Yoyna
    resemamman skrev 2010-04-03 12:15:19 följande:
    Vi har bott här: www.samuiorchid.com/Ett smått galet ställe med ett tiger zoo, akvarium och mycket djur på anläggningen. Två stora pooler och egen strand. Boende från 1800bath/natt inkl frukost. Gratis inträde till alla shower och akvariet. Dvs en hel del för barnen att göra... Vi var nästan de enda hotellgästerna - tror det berodde på att stället ligger lite off långt söderut på Samui.Om man har pengar och vill lyxa så är detta ställe underbart: www.kamalaya.com, ligger några minuter längre söderut än Orchid...
    Vi ramlade in på orchid när vi var och kollade på zoo-delen (ca en månad sen) . Det var helt folktomt och så vackert! Av någon anledning var restaurangen stängd och hela stället kändes lite öde. Vi lät barnen bada i poolen och min sambo fotade en massa för det var så fint. Stranden var fin oxå, väldigt långgrund. Där hade vi gärna bott några dagar!
  • Yoyna

Just det, såhär i efterhand (reste med en tiomånaders och en fyraåring) kan jag tipsa om att ha med typ sac n seat och jag är väldigt glad över att vi hade med engångs liggunderlag till blöjbyten på diverse platser!

• resemamman
    Yoyna skrev 2010-04-04 07:12:32 följande:
    Vi ramlade in på orchid när vi var och kollade på zoo-delen (ca en månad sen) . Det var helt folktomt och så vackert! Av någon anledning var restaurangen stängd och hela stället kändes lite öde. Vi lät barnen bada i poolen och min sambo fotade en massa för det var så fint. Stranden var fin oxå, väldigt långgrund. Där hade vi gärna bott några dagar!
    Visst är det lite konstigt att det är så tomt?! Vi var där 2007 så tydligen har det inte ändrats. Borde ju egentligen vara superpopulärt bland barnfamiljer! Bo fräscht och billigt mitt i ett zoo med två stora pooler alldeles vid stranden och så bäst av allt (tycker jag) en bit bort från den hysteriska kommersen och nattlivet som härjar på många av Samuis stränder...
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-04-03 13:21:21 följande:
    Hej nu har vi kommit hem från våran resa och vi har haft det jätte bra och runt 40 grader ....puuuuh....vi var på koh lanta och bodde där på Banana garden home på klong dao stranden för 900 bathsen en natt på railey och bodde då på sämre yaya resort....sedan en vecka i Ao nang och då på sabai mansion kanonställe med pool för 1350bathoch 2 nätter på aonangresort för 1000bathfråga gärna om det är ngt ni undrar över.....
    Hur var railey? är det värt att spendera några dygn där?
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-04-01 16:10:56 följande:
    Ja jag hittar inte bra boende för de pengarna.. Och absolut inte MED pool OCH frukost.Har någon erfarenhet av Good Days?? Verkar vara mera ok priser än de jag kollat på tidigare...
    Good days är underbart! Vi älskade det stället. Har foton därifrån om du vill ha!
    skulle mer än gärna bo där igen, men eftersom vi vill bo på klong dao av praktiska skäl denna gång så går det bort.

vi har hittat boende i bungalow på klong dao, pool på området och frukost för tre ingår för 1300 bath/natt. Då är det ordentligt nerprutat dock.
    åker i nov och har bokat 27 nätter på samma ställe.
  • Simbaa

Nu har vi bokat flyget.
    26000:- 3 jan - 29 mars till bangkok med Air China

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)