• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Lycka 1
    benjamin 040722 skrev 2010-04-01 08:50:26 följande:
    Först tänkte vi boka lite hemifrån och resten på plats, men min moster har nyss varit i Thailand med sin son (10 år) och hon tyckte det var stressande att leta boende i värmen med han som släptåg när dem fick till svar att dte inte fanns plats, var för risigt, för dyrt osv.... så hon rekommenderade oss att boka allt före så jag tänker göra det =)
    Ja så tänker jag med. Vill inte släpa runt på en trött 3-åring i värmen och leta boende.
    Har du tips på någon sida där du kollar boenden?

Jag tycker allting känns så krångligt med att leta flygbiljetter och boenden. Är ju så bortskämd med att alltid åka charter .
    Vi har tänkt att vara borta i två veckor och då bo på två olika ställen. En vecka vardera. Hittade en resa igår med fritidsresor tror jag det var med en vecka på kho lanta och en vecka i khao lak. Det skulle gå på ca 34000:- för oss tre. Men då har man ju liksom allt och behöver inte anstränga sig så mycket.
    Eller är det bättre att köpa biljetterna jag hittade för 24000:- med en hotellnatt och sen boka boendet själv? Hur mycket kan man tjäna på det? Då måste man ju ta sig till och från platser själv också och det är jag lite nervös för. Fan vad feg jag är alltså!
  • benjamin 040722

ja du tjänar nog inte sååå mkt på att boka själv på 2 veckor. fördelen med att boka själv är att man kan välja boende och inte behöver bo på ngt stort hotell utan mer mysigt, kanske på stranden =) och det kommer gå galant att resa själv, alla är så hjälpsamma i Thailand!

jag ska ge dig fler sidor var man kan hitta boende, men kommer inte ihåg dem nu och jag är på jobbet

men kolla in www.sawadee.com/
    samt blocket där kan du ha tur att hitta ett mysigt hus med pool för en bra peng =)

• Lycka 1
    benjamin 040722 skrev 2010-04-01 09:11:07 följande:
    ja du tjänar nog inte sååå mkt på att boka själv på 2 veckor. fördelen med att boka själv är att man kan välja boende och inte behöver bo på ngt stort hotell utan mer mysigt, kanske på stranden =) och det kommer gå galant att resa själv, alla är så hjälpsamma i Thailand!jag ska ge dig fler sidor var man kan hitta boende, men kommer inte ihåg dem nu och jag är på jobbet men kolla in www.sawadee.com/samt blocket där kan du ha tur att hitta ett mysigt hus med pool för en bra peng =)
    Tack för all din hjälp!
    Men då kanske det är lika bra att boka charter.
    Den resan jag hittade för 34000:- så skulle vi bo på kho lanta första veckan på ett jättelitet, enkelt men mysigt hotell precis på stranden. Och andra veckan på Khao lak på ett större hotell med en massa pooler, barnaktiviteter osv. Tror det skulle passa oss ganska bra att först ha en lugn och avslappnade vecka och sen en vecka med lite mer liv och rörelse.

Vi var i Cape panwa i dec -07 och där var det super super lugnt. Hade typ tre restauranger att välja på. Då kände vi att nästa gång vill vi lite mer liv och rörelse. Men vi vill inte till Patong, kata och karon. Vi har varit där men inte bott där.
  • benjamin 040722
    Lycka 1 skrev 2010-04-01 09:26:33 följande:
    Tack för all din hjälp!Men då kanske det är lika bra att boka charter.Den resan jag hittade för 34000:- så skulle vi bo på kho lanta första veckan på ett jättelitet, enkelt men mysigt hotell precis på stranden. Och andra veckan på Khao lak på ett större hotell med en massa pooler, barnaktiviteter osv. Tror det skulle passa oss ganska bra att först ha en lugn och avslappnade vecka och sen en vecka med lite mer liv och rörelse.Vi var i Cape panwa i dec -07 och där var det super super lugnt. Hade typ tre restauranger att välja på. Då kände vi att nästa gång vill vi lite mer liv och rörelse. Men vi vill inte till Patong, kata och karon. Vi har varit där men inte bott där.
    Jag hade nog valt det med charter då priset inte blir så mkr dyrare du måste juh räkna med all tid du annars lägger ner på att leta boende och biljetter... det är inte så lätt =) och skänt att veta att allt är ok och att man kan klaga på någon om ngt går fel
  • Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-04-01 08:38:38 följande:
    Vi har lagt 300:-/ dag som budget och det tror jag räcker =) dem boenden jag tittat på och varit i kontakt med har gett oss priser mellan 200-300 kr natten oftast inkl frukost och alla med pool.
    Fast medelklass på Lanta är nog snarare kring 600 kr natt skulle jag tro, boende enbart.
  • Jensa1973

Ja jag hittar inte bra boende för de pengarna.. Och absolut inte MED pool OCH frukost.

Har någon erfarenhet av Good Days?? Verkar vara mera ok priser än de jag kollat på tidigare...

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • benjamin 040722
    Smilla75 skrev 2010-04-01 10:12:26 följande:
    Fast medelklass på Lanta är nog snarare kring 600 kr natt skulle jag tro, boende enbart.
    nopp, vi har fått ett pris för under 300 natten med frukost, pool och på stranden, helt ok boende enligt mig,m 4 personer i januari....
  • benjamin 040722

fick dock pruta ner priset rejält det gäller att kunna tala för sig

• benjamin 040722
    Smilla75 skrev 2010-04-01 10:12:26 följande:
    Räknade vad det skulle kosta innan vi prutade ner det, 650/natt och nu strax under 300. Vi har dock inte bokat ännu då vi inte vet hur många bungalow vi behöver
  • Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-04-01 18:34:40 följande:
    Räknade vad det skulle kosta innan vi prutade ner det, 650/natt och nu strax under 300. Vi har dock inte bokat ännu då vi inte vet hur många bungalow vi behöver
    Det är inte på klong dao då antar jag. Där är betydligt dyrare.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)