• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi
    benjamin 040722 skrev 2010-03-30 09:31:08 följande:
    vi bokade för drygt en månad sedan, åker den 12 dec till 4 februari och fick betala 26000 för 2 vuxna och 2 betalande barn =) ett stopp på ca 2 timmar i turkiet, men det ser jag mer som en fördel än nackdel =) skönt att få sträckas på sig ordentilgt och låta barnen springa av lite energi så dem sover gott resten av resan
    Verkligen ett bra pris
  • benjamin 040722
    Tullemi skrev 2010-03-30 09:45:34 följande:
    Verkligen ett bra pris
    tycker vi ixå, även om jag tyckte det lät mkt först nu kostar samma resa över 51000! så jag är glad att vi bokade direkt
  • Jensa1973

Citerat från förra tråden

"Vi har velat just mellan dessa hotell men nu har vi bokat de 3 första nätterna på Kaw Kwang, vi är ju flyttbara om det inte känns bra! Men av det vi har hört och läst verkar detta hotell vara jättebra."

Jag har fått svar av Lanta Villa, DR Lantamen, Lanta Castaway, men inte av Kaw Kwang... Gemensamt är att de går ner ca 10% endera pga många nätter eller pga internetbokning. Känns som jag helst skulle vilja ner 30% av utgångspriset. Men de är väl så säkra på att få fullt i mars nästa år så de vågar sig på att ITNE pruta..

Pratade med en kompis som är gift med en thailändska och han har inte själv varit på Lanta, men han tyckte definitivt jag skulle skicka mail tillbaka med ett väl prutat bud om att vi kan komma och bo hos er för XXX THB
    Vad säger ni som bokat hemifrån??

Någon som haft kontakt med Maj-Britt på lanta divers i fråga om bokning??

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-03-30 09:31:08 följande:
    vi bokade för drygt en månad sedan, åker den 12 dec till 4 februari och fick betala 26000 för 2 vuxna och 2 betalande barn =) ett stopp på ca 2 timmar i turkiet, men det ser jag mer som en fördel än nackdel =) skönt att få sträckas på sig ordentilgt och låta barnen springa av lite energi så dem sover gott resten av resan
    Åh vilka bra priser! Var bokade ni? Letar liknande biljetter och vill gärna har av/ombokningsbart utan att behöva betala utlöst mkt mer. Men det verkar vara svårt att hitta... Åker nov-mars!
  • Mawe123
    Jensa1973 skrev 2010-03-30 12:42:51 följande:
    Citerat från förra tråden"Vi har velat just mellan dessa hotell men nu har vi bokat de 3 första nätterna på Kaw Kwang, vi är ju flyttbara om det inte känns bra! Men av det vi har hört och läst verkar detta hotell vara jättebra."Jag har fått svar av Lanta Villa, DR Lantamen, Lanta Castaway, men inte av Kaw Kwang... Gemensamt är att de går ner ca 10% endera pga många nätter eller pga internetbokning. Känns som jag helst skulle vilja ner 30% av utgångspriset. Men de är väl så säkra på att få fullt i mars nästa år så de vågar sig på att ITNE pruta..Pratade med en kompis som är gift med en thailändska och han har inte själv varit på Lanta, men han tyckte definitivt jag skulle skicka mail tillbaka med ett väl prutat bud om att vi kan komma och bo hos er för XXX THB Vad säger ni som bokat hemifrån??Någon som haft kontakt med Maj-Britt på lanta divers i fråga om bokning??
    Jag har haft kontakt med Maj-Britt, vad undrar du?
    William 000213, Lowe 070712
  • Ancilla

Här vill jag också hänga med. Vi tänker åka i november och stanna 3 veckor. Letar och letar var man kan finna  flygstolar till vettigt pris. Thai flyger ju på tidig eftermiddag och vill vill gärna åka på kvällen så att barnen kan sova på flyget. Sedan vill vi helst åka nonstop men kanske får man ta att det blir en mellanlandning. Sedan tycker vi att det är svårt att veta om man skall boka nu eller vänta på billiga priser som det brukar bli på resor i oktber till och med december ( innan jul).

Ancilla

• Jensa1973
    Mawe123 skrev 2010-03-30 13:21:32 följande:
    Jag har haft kontakt med Maj-Britt, vad undrar du?
    Jag har mailat till henne 2 gånger, den första 17:e och så nu igårmorse. Men inget svar.. Tänkte om man kunde få vettiga boende priser av de!?
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Mawe123
    Jensa1973 skrev 2010-03-30 14:32:12 följande:
    Jag har mailat till henne 2 gånger, den första 17:e och så nu igårmorse. Men inget svar.. Tänkte om man kunde få vettiga boende priser av de!?
    Nu när vi var iväg i dec hyrde vi hus genom lanta diver, och hade mycket kontakt med Majbritt. Träffade henne också mycket när vi var där nere. Sen vi kom hem har jag haft svårt att kontakta henne tror de har haft fullt upp. Jag har fått ett par mailsvar men jag vet flera som sökt henne utan resultat, både de som hyr ut via henne och önskar hyra.

När jag skulle boka boende nu för nästa vinter mailade jag några gånger och skickade ett par sms, men fick inget svar så jag har bokat via ett annat bolag nu.

Men jag har inget negativt att säga om henne, hon är superbra att ha och göra med, men de har haft så otroligt mycket nu, men det borde väl lugna ner sig.

Har du provat maila Nok, kanske är lättare att få tag i henne?
    William 000213, Lowe 070712
  • Tullemi
    Ancilla skrev 2010-03-30 14:06:46 följande:
    Här vill jag också hänga med. Vi tänker åka i november och stanna 3 veckor. Letar och letar var man kan finna  flygstolar till vettigt pris. Thai flyger ju på tidig eftermiddag och vill vill gärna åka på kvällen så att barnen kan sova på flyget. Sedan vill vi helst åka nonstop men kanske får man ta att det blir en mellanlandning. Sedan tycker vi att det är svårt att veta om man skall boka nu eller vänta på billiga priser som det brukar bli på resor i oktber till och med december ( innan jul). Ancilla
    Vart ska ni?
  • Lycka 1

Är det jag som är helt knäpp eller vart hittar ni alla billiga flygbiljetter?

Har letat på dom länkarna jag fått här inne men inte får jag upp nå billiga biljetter inte.
    Vi är två vuxna och ett barn som kommer vara 3 år när vi ska åka. Vi vill åka kring mars nästa år. Det blir väl billigare i slutet?
    När jag letar får jag upp priser på över 30000:- Då blir det ju samma pris som att åka charter.
    Hittade en resa till Khao lak med Ving som skulle gå på ca 32000:- med hotell då. Bra pris?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)