• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • benjamin 040722
    Smilla75 skrev 2010-04-01 18:59:41 följande:
    Det är inte på klong dao då antar jag. Där är betydligt dyrare.
    Klong kao beach, och en del av klong dao stranden =)

men minns inte att Lycka 1 frågade om ett specifikt ställe utan vad man kan bo för
  • Ancilla

Benjamin, kan inte du berätta vilka boenden ni fått för 300 kr per natt med frukost och pool. Jag är jätteintresserad av tips.

Ancilla

• Hellen

Tänkte höra mer er här om ni har rest från Phuket hamn till Koh Lanta med båt? Den som går via Phi-phi?
    Kommer åka nästa vinter och funderar på hur vi smidigast ska ta oss från Phuket till Koh Lanta och hittade denna båt. Har två barn, en kommer vara 2 1/2 år och den andra lite över 1 år. Tog ni med flytvästar till barnen? Är det små båtar?

Alternativet är att anlita "kids on board" men det är ju ganska stor skillnad på pris. Vill inte åka bil långt utan att barnen är fastspända.

Tacksam för svar

• Smilla75
    benjamin 040722 skrev 2010-04-01 19:07:02 följande:
    Klong kao beach, och en del av klong dao stranden =) men minns inte att Lycka 1 frågade om ett specifikt ställe utan vad man kan bo för
    Har aldrig hört talas om. Klong Dao är en strand, den har inget annat namn.

Vi har nog inte samma syn på vad som är medelklass.
  • Jensa1973

JAg försökte pruta åp ett av boendena men fick bara svaret att de inte kan ta emot oss för det priset. :(

Fick liksom inget bud mot mitt heller som jag hade tänkt mej, så det stället verkade ite vara att pruta på..

Ja jag är också intresserad av vart ni ska bo för 300 natten i januari dessutom!

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • benjamin 040722
    Smilla75 skrev 2010-04-01 19:37:21 följande:
    Har aldrig hört talas om. Klong Dao är en strand, den har inget annat namn.Vi har nog inte samma syn på vad som är medelklass.
    ? Jag sa aldrig att den hade ett annat namn, jag nämnde en annan strand och att boendet även har en bit av klong Dao (som jag fattat det va vad som skrivs på deras sida, men jag kan juh iofs förstått det fel  )

Det är mkt möjligt att vi inte har samma syn på vad som är medelklass boende, vad vet jag som bor i koja och tycker att lappkåta är lyx

Det ser dock onekligen mysigt ut och frächt med det mesta man kan tänkas behöva. Men skenet kan juh bedra har inte varit där än...
  • resemamman
    Hellen skrev 2010-04-01 19:33:53 följande:
    Tänkte höra mer er här om ni har rest från Phuket hamn till Koh Lanta med båt? Den som går via Phi-phi? Kommer åka nästa vinter och funderar på hur vi smidigast ska ta oss från Phuket till Koh Lanta och hittade denna båt. Har två barn, en kommer vara 2 1/2 år och den andra lite över 1 år. Tog ni med flytvästar till barnen? Är det små båtar? Alternativet är att anlita "kids on board" men det är ju ganska stor skillnad på pris. Vill inte åka bil långt utan att barnen är fastspända. Tacksam för svar
    Ta med flytvästar! Det finns inte till barn. Skönt att ha sina egna riktiga räddningsvästar. Båtarna är relativt stora, tänk storlek typ Waxholmsbåt. I varierande skick, en del kan vara ganska sunkiga en del fräscha. Helt ok är de iallafall!
  • Lycka 1

Nu är resan bokad!
    Det blev inte två veckor som planerat utan det slutade med tre veckor! Härligt!

Första veckan ska vi bo i Khanom, hade aldrig hört talas om det tidigare så det ska bli spännande. Andra veckan på Kho lanta och den tredje veckan har vi inte bokat något än. Tips på var vi ska åka då?

• Yoyna

Tillbaka hemma igen efter en månad i Thailand, har förstås haft det helt underbart! Längar redan tillbaka, bara att börja jobba och tjäna pengar!

Har varit på Samui, Koh Tao och Khao Lak. Bleb lite besviken på Khao Lak tyvärr, väldigt mycket svenskt och "turistigt" tyckte jag. Men häftigt att dyka med sköldpaddor och hajar på Similan!

• Lycka 1
    Yoyna skrev 2010-04-02 08:09:05 följande:
    Tillbaka hemma igen efter en månad i Thailand, har förstås haft det helt underbart! Längar redan tillbaka, bara att börja jobba och tjäna pengar! Har varit på Samui, Koh Tao och Khao Lak. Bleb lite besviken på Khao Lak tyvärr, väldigt mycket svenskt och "turistigt" tyckte jag. Men häftigt att dyka med sköldpaddor och hajar på Similan!
    Låter härligt!

Jag har varit inne på en vecka i Khao Lak men då kanske vi ska skippa det då?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)