• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-05 11:35:44 följande:
    Ni som bokar hotell själva hemifrån. Mailar ni till det hotell ni vill bo på och ber om ett pris eller hur går ni till väga?
    vi mailade och frågade om deras "best price".
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-05 11:47:02 följande:
    vi mailade och frågade om deras "best price".
    Ok, vill du ge mig ett exempel på hur ett mail kan se ut?
    Jag är tyvär urdålig på engelska

Vi har ju redan bokat sharter tre veckor i mars nästa år men nu funderar vi om vi ska köpa bara flygbiljetter istället? Våran resa är än så länge bara reserverad fram till 12 april.

Resan vi resarverat skulle gå på ca 38000:- med tre olika hotell.
    Ändrar vi till bara flygbiljetter går det på ca 25000:- Då har vi ju ca 13000:- "över" att hitta boende för. Det borde väl gå?
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-05 12:14:27 följande:
    Ok, vill du ge mig ett exempel på hur ett mail kan se ut?Jag är tyvär urdålig på engelska Vi har ju redan bokat sharter tre veckor i mars nästa år men nu funderar vi om vi ska köpa bara flygbiljetter istället? Våran resa är än så länge bara reserverad fram till 12 april.Resan vi resarverat skulle gå på ca 38000:- med tre olika hotell.Ändrar vi till bara flygbiljetter går det på ca 25000:- Då har vi ju ca 13000:- "över" att hitta boende för. Det borde väl gå?
    kass på engelska jag med, men här är mailet vi skickade;

We are a family who´s plan a trip to koh lanta in november. I wonder what your best price are if we book a mini suit bungalow?  
    We want the bungalow between 2 nov - 27 nov

Can you give me a nice price?

Best regards,
    Therese

Ni har ju över 4000 kr/vecka att lägga på boende, det räcker absolut om ni inte planerar att bo på lyxhotell eller vill ha en jättestor bungalow eller så...
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-05 12:33:46 följande:
    kass på engelska jag med, men här är mailet vi skickade;We are a family who´s plan a trip to koh lanta in november. I wonder what your best price are if we book a mini suit bungalow?  We want the bungalow between 2 nov - 27 nov Can you give me a nice price? Best regards,Therese Ni har ju över 4000 kr/vecka att lägga på boende, det räcker absolut om ni inte planerar att bo på lyxhotell eller vill ha en jättestor bungalow eller så...
    Tack snälla!
    Jag ska skriva ner det och ha som mall när jag själv ska maila.

Vi behöver absolut inget lyxboende. Medelklass passar oss bra bara det känns mysigt.
    Vi vill ha frukost och pool och helst på stranden.
    Tar gärna emot tips på boende på koh lanta, krabi och ao nang.
  • YlvaD

Hej alla thaifans!

Vi (jag å min lilla familj) är lite "rädda" av oss och brukar boka charter där allt är bokat och klart:)
    Man läser ju mer och mer att de flesta bokar var för sig och det ska bli "billigare", vilket alltid låter bra.

Nu till min fråga: Vi är lite sugna på Kho Lanta och har hittat flygbiljetter med Fritidsresor för 24.000 den 5 mars, direktflyg till Krabi.

Har även varit inne på lanta.se och det fanns ju en rad hotell som typ kostade runt 300:-/ natt, är det väldigt dålig standard då?

Vilket hotell rekommenderar Ni till en familj (2 vuxna och en 4:a åring)?

Priserna som är utsatta är det / person?

Var ska man bo?

Kändes som det blev tusen frågor!
    Tack på förhand,
    mvh// Ylva

• Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-05 14:13:00 följande:
    Hej alla thaifans!Vi (jag å min lilla familj) är lite "rädda" av oss och brukar boka charter där allt är bokat och klart:)Man läser ju mer och mer att de flesta bokar var för sig och det ska bli "billigare", vilket alltid låter bra.Nu till min fråga: Vi är lite sugna på Kho Lanta och har hittat flygbiljetter med Fritidsresor för 24.000 den 5 mars, direktflyg till Krabi.Har även varit inne på lanta.se och det fanns ju en rad hotell som typ kostade runt 300:-/ natt, är det väldigt dålig standard då?Vilket hotell rekommenderar Ni till en familj (2 vuxna och en 4:a åring)?Priserna som är utsatta är det / person?Var ska man bo?Kändes som det blev tusen frågor!Tack på förhand,mvh// Ylva
    Då är ni precis som oss!
    Vi har också alltid åkt charter men funderar nu på att prova på andra alternativ.
    Vi tänkte också boka biljetter med fritidsresor men den 18 mars. 2 vuxna och en 3-åring.
    Hoppas du får svar på dina frågor för det vill jag också ha.
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-05 14:52:41 följande:
    Då är man inte ensam, alltså:)Har Ni ocå kollat på lanta.se?
    Jag gör det just nu efter att du skrev det

Jag är nervös för hur vi ska ta oss dit efter att ha hoppat av flyget, man är ju så van vid att det står en buss och väntar och tar en direkt till hotellet, haha.

Hur gör ni andra? Tar ni taxi från flygplatsen?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)