• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-06 19:21:33 följande:
    vilka hotell vill du ha mailadress till? om du ger mig några namn så kollar jag upp det, har tråååååkigt och är rastlös ;)DR brukar svara rätt snabbt, vi har fått svar under natten när vi har mailat dem. Ibland har det dock tagit två nätter. Avvakta lite så har du säkert ett mail i lådan imorgon bitti eller så.
    Andaman lanta resort har jag letat som en tok efter.
    Sen har jag inga namn men tipsa mig gärna om vilka som helst.
    Gärna såna som är i samma stil som DR lanta. Det var ett jättebra tips av dig!
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-06 19:32:06 följande:
    Andaman lanta resort har jag letat som en tok efter.Sen har jag inga namn men tipsa mig gärna om vilka som helst. Gärna såna som är i samma stil som DR lanta. Det var ett jättebra tips av dig!
    hemsida: http://www.andamanlaanta.com/
    mail: [email protected]

Alltså, jag har ingen koll på Klong Dao, har inte bott på den stranden tidigare...Men nu ska vi ju göra det, så har läst runt en hel del. Det ställe vi fastnade för var
    Laguna beach club http://www.laguna-beach-club.com/web/ hade vi inte fått ett bra pris på DR hade vi bokat Laguna.

Svårt att tipsa när man inte har sån koll ;) Men jag har fått fram mailadresser till de flesta resorter, så hojta om du vill ha nån speciell istället.
  • Mawe123
    Ancilla skrev 2010-04-06 18:00:36 följande:
    Någon som vet om det finns sjukhus på Koh Lanta eller måste man åka långt om något skulle hända?Ancilla
    Det finns ett healthcenter i Saladan, ett medicalcenter i Old town och Dr Slarin har en mottagning vid Long beach. Vi har varit på alla ställen och är nöjda med den hjälp vi fick. Händer något riktigt alvarligt så får man räkna med att det tar 3 timmar till sjukhus i Trang, Phuket eller Krabi, det kan vara tid som man inte har -men så är det om man är på en ö. Det är ingen avancerad sjukvård de kan erbjuda på ön, men allt beror på vad som händer, tänker du på ormbett och sånt eller?
    William 000213, Lowe 070712
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-06 19:46:37 följande:
    hemsida: www.andamanlaanta.com/mail: [email protected]">[email protected]Alltså, jag har ingen koll på Klong Dao, har inte bott på den stranden tidigare...Men nu ska vi ju göra det, så har läst runt en hel del. Det ställe vi fastnade för var Laguna beach club www.laguna-beach-club.com/web/ hade vi inte fått ett bra pris på DR hade vi bokat Laguna.Svårt att tipsa när man inte har sån koll ;) Men jag har fått fram mailadresser till de flesta resorter, så hojta om du vill ha nån speciell istället.
    Skulle vilja ha till Southern lanta resort och Holiday villa.

Laguna beach ser jättemysigt ut. Ska maila dit.

Får man fråga vad ni får betala/natt på DR lanta?
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-06 19:30:52 följande:
    Tackar!Ska prova maila hotellet och "pruta" till mig ett BRA pris:) Går det att boka så långt iförväg? Vi åker inte isåfall förrän 7 mars 2010.Mvh// Ylva
    Vilket hotell är det du är intresserad av?

Vi har bokat flygbiljetter nu till den 18 mars.
  • Smilla75
    Lycka 1 skrev 2010-04-06 20:27:30 följande:
    Hur mycket är 1000bath i svenska kronor?
    kring 270 kr
  • YlvaD
    Lycka 1 skrev 2010-04-06 20:26:33 följande:
    Vilket hotell är det du är intresserad av?Vi har bokat flygbiljetter nu till den 18 mars.
    Va kul! (att Ni vågade{#lang_emotions_wink})

Jag kollar för fullt. Vet inte om jag ska kolla boende vid Long Beach istället. Stranden "verkar" vara finare där. Jag har aldrig varit på Kho lanta förut:)

Jag har inte fastnat för något speciellt hotell. Undra hur mycket det går att pruta på ett utsatt pris. Känner mig verkligen som en nybörjare....{#lang_emotions_surprised}

Har du mailat iväg "best price" till några hotell?

Vi var i Khao Lak 3v och kom hem 25 mars och då delade vi bathen med 4 och det stämde bra, kanske till och med lite billigare ändå, men det beror på kursen, vet inte vad den står i nu.

// Ylva
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-06 20:36:16 följande:
    Va kul! (att Ni vågade)Jag kollar för fullt. Vet inte om jag ska kolla boende vid Long Beach istället. Stranden "verkar" vara finare där. Jag har aldrig varit på Kho lanta förut:)Jag har inte fastnat för något speciellt hotell. Undra hur mycket det går att pruta på ett utsatt pris. Känner mig verkligen som en nybörjare....Har du mailat iväg "best price" till några hotell?Vi var i Khao Lak 3v och kom hem 25 mars och då delade vi bathen med 4 och det stämde bra, kanske till och med lite billigare ändå, men det beror på kursen, vet inte vad den står i nu.// Ylva
    Ja men nu ska vi ju hitta någonstans att bo också, haha
    Vi vill bo två veckor på koh lanta och en vecka någon annan stans.

Jag har bara mailat till DR lanta men inte fått något svar ännu. Ska maila några till ikväll.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)