MansonDust skrev 2010-04-07 08:40:42 följande:
Hon svarar: Om vi skulle åka 1 november så skulle vi behöva åka hem igen i mitten av december och då blir det inte alls som planerat. Vi vill gärna vara borta just under jul och nyår. Det vi vill veta är billigaste alternativen just under den perioden - mitten/slutet av december och en månad framåt, max 6 v. Efter att ha funderat igenom det du har skrivit om transportmedel så känns det både säkrare och snabbare att ta inrikesflyg. Och då kan det nog vara värt att betala 5000 sek (4000 bath/pers borde bli 1000 sek/pers om jag har räknat rätt?) -Ingen som har tips på bra och billigt boende med barn i åldrarna 9 (10), 7 och 3 i Koh Samui? -Hur mycket skulle en familj på två vuxna och tre barn behöva ha med sej i matpengar på ett ungefär, för 4 alt. 6 v?
Jag menade inte att ni ska åka 1 nov, men högsäsongen brukar börja där någonstans. Ju tidigare avresa, desto billigare biljetter gäller oftast. Testa att söka på olika datum på någon biljettsite för att hitta optimala pris/datum kombon. Jag provade några olika datum nu på Pricerunner, för 2 vuxna, 3 barn avresa 14/12 hem 17/12 startar någonstans strax under 30tkr, då med Turkish, Air China eller Aerosvit.
Om inrikesflyg är värt det kan bara ni avgöra. Men det blir väsentligt dyrare, 10 000 kr för flyg t/r jämfört med drygt 2000 kr t/r för buss.