• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • benjamin 040722
    lolliepopsie skrev 2010-03-31 09:08:14 följande:
    Idag åker vi!!!!!
    Underbart! Trevlig resa =)
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-03-31 09:11:51 följande:
    Supertack!! Har kollat på Turkish, men får bara upp priser över 50 tkr för oss. Och då blir det tom billigare att flyga Sas eller Thai.
    Men vilka datum ska ni åka?
  • resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-03-31 09:16:12 följande:
    Men vilka datum ska ni åka?
    Inte helt spikat än, troligen 2 nov - 2 mars, eller däromring. 2 vuxna, 2 barn + 1 infant. Kollade nu med Turkish och fick pris på 41 000 kr. Dyrt tycker jag! Det billigaste jag hittat är Air China, 26tkr men usla tider. Sen ligger Finnair bäst till, på drygt 30tkr. Men ingen ombokningsmöjlighet... Sååå svårt att veta NU hur länge vi vill stanna. Så jag vill ha en option på ombokningsbar hemresa om vi ändrar oss när vi är där...
  • benjamin 040722

tycker inte att 41 tusen låter jätte dyrt för 4 betalande då ni ändå är "sent ute" ska var borta läääänge (biljetterna blir dyrare först när man passerar 1 månad och sen 3 då biljetterna ofta är 1 månad eller 3 månaders biljetter....)

sen är den ju ombokningsbar oxå så tycker det är ok pris =) men ni måste juh känna efter själv. Air china har jag hört ska vara bra så varför inte chansa att ni trivs i Thailand i 4 månader och tar dem biljetterna det var juh jätte billigt! Inte roligt att flygtiderna är dåliga, men man överlever det barn är mer tåliga än man tror och bara man inte "hänger upp" sig för mkt på sina trötta barn brukar det gå väldigt bra

• resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-03-31 09:32:46 följande:
    tycker inte att 41 tusen låter jätte dyrt för 4 betalande då ni ändå är "sent ute" ska var borta läääänge (biljetterna blir dyrare först när man passerar 1 månad och sen 3 då biljetterna ofta är 1 månad eller 3 månaders biljetter....) sen är den ju ombokningsbar oxå så tycker det är ok pris =) men ni måste juh känna efter själv. Air china har jag hört ska vara bra så varför inte chansa att ni trivs i Thailand i 4 månader och tar dem biljetterna det var juh jätte billigt! Inte roligt att flygtiderna är dåliga, men man överlever det barn är mer tåliga än man tror och bara man inte "hänger upp" sig för mkt på sina trötta barn brukar det gå väldigt bra
    Haha, barnen är tåliga och resvana som attan. Det är JAG som är lite kinkigare

Nja, sent ute vet jag inte. Returbiljetterna för mars har precis släpts! Men verkar gå åt fort så vi ska boka snart... måste bara bestämma oss!
  • nadi

Hej!

Ni som åkt med barn - har de flesta charterbolag såna där "resesängar" att fästa på väggen? Vi åker med fritidsresor och vår som kommer då vara 15 mån .. är han för stor för en sån då kanske? Annars några andra tips på sovmöjligheter annat än i knät för de små under flygresan?
  • Pernilla75
    nadi skrev 2010-03-31 10:20:19 följande:
    Hej! Ni som åkt med barn - har de flesta charterbolag såna där "resesängar" att fästa på väggen? Vi åker med fritidsresor och vår som kommer då vara 15 mån .. är han för stor för en sån då kanske? Annars några andra tips på sovmöjligheter annat än i knät för de små under flygresan?
    Er son kommer med största sannolikhet att vara för stor för en sådan säng. Maxvikt brukar vara c:a 10kg och längd 65cm. Man får dessvärre inte ha barnen på golvet av säkerhetsskäl, så det blir knät som gäller.
  • Pernilla75
    Jensa1973 skrev 2010-03-31 08:19:33 följande:
    HEJÄr det någon som varit hos tandläkaren på Koh Lanta, eller Krabi?De säger att det är billigt och de har bra utbildning??
    Lånar frågan och undrar ifall någon kan rekommendera en bra tandläkare på Phuket (gärna karon)?
  • Jensa1973
    Pernilla75 skrev 2010-03-31 10:28:18 följande:
    Lånar frågan och undrar ifall någon kan rekommendera en bra tandläkare på Phuket (gärna karon)?
    Ja vi kan också ta oss en vända till Phuket om det finns bra/billg där!!
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • Tullemi
    nadi skrev 2010-03-31 10:20:19 följande:
    Hej! Ni som åkt med barn - har de flesta charterbolag såna där "resesängar" att fästa på väggen? Vi åker med fritidsresor och vår som kommer då vara 15 mån .. är han för stor för en sån då kanske? Annars några andra tips på sovmöjligheter annat än i knät för de små under flygresan?
    Som du fick till svar förut så är en resesäng inte ett alternativ för er. Vi hade lillan på golvet när vi flög med Ving. Min man låg på golvet med henne (hade bokat spec. platser) och det var inga problem - men att lämna barnet ensamt på golvet är väl kanske en säkerhetsrisk. En del har sjal med sig som barnet sover i.
    Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)