• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • Tullemi

Vi hittade vår resa på destination.se, vet inte om du redan sökt på den sidan. Ibland kan det vara en bra idé att sitta och söka olika avgångar/dagar för priset kan ändras en del då.

• Lycka 1

Jo jag sökte där när du skrev den länken tidigare. Jag har nog sökt på varje datum hela månaden .
    Men det går inte att söka så långt fram i månaden för biljetterna verkar inte vara släppta än. Ska man kanske vänta några veckor till?
    Jag vill så gärna boka NU! Vill liksom ha det bokat och bestämt.

• Tullemi
    Lycka 1 skrev 2010-03-30 21:29:36 följande:
    Jo jag sökte där när du skrev den länken tidigare. Jag har nog sökt på varje datum hela månaden .Men det går inte att söka så långt fram i månaden för biljetterna verkar inte vara släppta än. Ska man kanske vänta några veckor till?Jag vill så gärna boka NU! Vill liksom ha det bokat och bestämt.
    Nä, just det ja, jag tror att det är 330 dagar innan avresa som man tidigast kan boka. Iaf på reguljärt, vet inte hur det är med Ving o.dyl.
  • Ancilla
    Tullemi skrev 2010-03-30 15:51:46 följande:
    Vart ska ni?
    VI vill helst till Koh Lanta men öppen för andra förslag beroende på pris. Vi åkte med vår tjej för 2 år sedan med Fritidsresor till Centara på Kata beach Phuket , ett fyrstjärnigt hotell för endast 14500 2 veckor för alla tre. Tjejern var då 1,5 så för henne betakade vi endast 300 kr. Antar att vi aldrig kommer att hitta ett sånt bra pris igen och helst vill vi inte till Phuket men kostar det 30000 till KOh Lanta och 15000 till Phuket så kanske det blir Phuket igen. Min man funderar på att göra en ögonoperation där och det är ju halva priset mit här hemma så vi får väl ärkna med det i budgeten. Kan tillägga att min man kan thai så han är inte ett dugg orolog för att göra operationen där i stället för här hemma. 

Ancilla
  • Jensa1973

HEJ
    Är det någon som varit hos tandläkaren på Koh Lanta, eller Krabi?
    De säger att det är billigt och de har bra utbildning??

kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
  • benjamin 040722
    resemamman skrev 2010-03-30 13:17:56 följande:
    Åh vilka bra priser! Var bokade ni? Letar liknande biljetter och vill gärna har av/ombokningsbart utan att behöva betala utlöst mkt mer. Men det verkar vara svårt att hitta... Åker nov-mars!
    Vi bokade direkt via turkishairlines sida. priset som anges är inte det man får, det blir billigare när man går några steg fram i bokningen, dock är inte det lägsta priset det som är ombokningsbart...

tittade snabbt, 10 nov- 10 mars blir för 2 vuxna och 1 barn, med helt av och ombokningsbara 37511 och då flyger ni ut båda gångerna på em/kvällen, vilket e bra med barn =)
  • benjamin 040722
    Lycka 1 skrev 2010-03-30 21:13:03 följande:
    Är det jag som är helt knäpp eller vart hittar ni alla billiga flygbiljetter?Har letat på dom länkarna jag fått här inne men inte får jag upp nå billiga biljetter inte.Vi är två vuxna och ett barn som kommer vara 3 år när vi ska åka. Vi vill åka kring mars nästa år. Det blir väl billigare i slutet?När jag letar får jag upp priser på över 30000:- Då blir det ju samma pris som att åka charter.Hittade en resa till Khao lak med Ving som skulle gå på ca 32000:- med hotell då. Bra pris?
    om du går in på
    www.flygresor.se/thailand/bangkok/priskalender.php&year=2011&from=stockholm

är det  jätte lätt att få en överblick på alla resor, tyvärr är inte så många resor utlagda för mars 2011, men det kommer när vi passerat april =) så håll ut!

dock finns en resa redan nu, 16 dagar till bangkok för 6008kr / person med flygbolaget Qatar, 5 stjärnaigt flygbolag? jag har aldrig flygit med dem, men min syster har jobbat för dem under en tid då hon blev uthyrd från sitt bolag... hon flög visserloigen bara små plan i mellanöstern... och allt var bra =)

googla och se om du hittar ngt om dem? eller kanske ngn här som rest med dem?

Min familj har åkt till Thailand i fredags förra veckan, dem hittade sin resa via den sida jag gett dig, dem bokade i slutet av januari och fick betala strax över 4000! /person för 3 veckor! visserligen flyger dem med ngt ryskt bolag, men jag har pratat med dem när dem kom ner till bangkok och allt hade gått mkt bra! Nackdelen är att dem har en lååååååång mellan landning i Moskva på vägen hem... kanske inte ett alt. när man reser med barn, men då bokade dem det billigaste =) så visst kommer du kunna hitta billiga biljetter, ha is i magen, det kommer

• benjamin 040722

LYCKA 1:

Tittade på turkishairlines.com och såg där att priser för 2 vuxna och ett barn i mars nästa år kostar med helt avbokningsbara biljetter för 21181, vilket är ett mkt bra pris! Det är drygt 7000/ person! =) Vill man inte ha avbokningsbara biljetter så blir det ännu billigare 18373 =)

Som jag kan se det är det fortfarande billigt vilket datum i mars ni än väljer att åke eller hur länge ni än väljer att vara borta

• resemamman
    benjamin 040722 skrev 2010-03-31 08:29:44 följande:
    Vi bokade direkt via turkishairlines sida. priset som anges är inte det man får, det blir billigare när man går några steg fram i bokningen, dock är inte det lägsta priset det som är ombokningsbart... tittade snabbt, 10 nov- 10 mars blir för 2 vuxna och 1 barn, med helt av och ombokningsbara 37511 och då flyger ni ut båda gångerna på em/kvällen, vilket e bra med barn =)
    Supertack!! Har kollat på Turkish, men får bara upp priser över 50 tkr för oss. Och då blir det tom billigare att flyga Sas eller Thai.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)