• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi planerar en resa till nästa år. Har bara åkt sharter tidigare men nu lutar det åt att köpa flygbiljetter. När/vilken period kan man hitta billigast biljetter?
    Vi vill åka någon gång mellan jan-april.
    Vilka sidor är bästa att kolla på?

• Lycka 1
    Tullemi skrev 2010-03-29 22:28:57 följande:
    Vill du åka charter så har du ju de vanliga bolagen: ving, fritidsresor osv. Jag tror inte deras priser pendlar så som de reguljära gör, men jag kan ha fel...Det blir billigare ju senare på mot vår egen sommar du åker.
    Ja dom vanliga charterbolagen tittar jag på nästan varje dag.
    Men jag funderar på om vi ska våga oss på att bara köpa flygbiljetter som så många av er här inne gör. Blir det billigare att göra så?
  • Lycka 1
    Tullemi skrev 2010-03-29 22:48:47 följande:
    Man kan ju köpa flygstol med charterbolagen också. Just när vi åkte så var Ving billigast och då fick vi direktflyg till Phuket så vi valde dom. Vart vill ni åka?Denna gången så fick vi billigast med Lufthansa till Phuket (med 2 byten) under jul och nyår. Man får sitta och söka runt lite. Vi hittade på Destination.se och hittade ett bra pris men vi var tvingna att betala 39.000:- direkt för att få priset, så vi gjorde det.
    Vi har lite olika förslag, Khao lak, Kho lanta, Krabi m,fl. Inte Phuket.
    För mig är det helt ok att betala direkt för då har man ju det gjort liksom .
  • Lycka 1
    lolliepopsie skrev 2010-03-29 22:59:15 följande:
    Vi köpte via flygvaruhuset.se och åker nu på onsdag och är borta till 15 April.Vi är 2 vuxna och tre betalande barn och en spädis.Våra biljetter kostade 26.000 kr och vi flyger med Finnair ett stopp i Helsingfors.
    Det lät som ett väldigt bra pris!
    Hur långt före bokade ni?
  • Lycka 1
    lolliepopsie skrev 2010-03-29 23:30:43 följande:
    Låt mig tänka!C:a 5 mån innan.De steg ganska kraftigt strax efter,upp emot 36000 kr.Våran resa kostade allt som allt knappt 38 000 kr och då har vi två rum med tanke på antalet personer!
    Jättebra! Vart ska ni bo och vart bokade ni det?
  • Lycka 1

Är det jag som är helt knäpp eller vart hittar ni alla billiga flygbiljetter?

Har letat på dom länkarna jag fått här inne men inte får jag upp nå billiga biljetter inte.
    Vi är två vuxna och ett barn som kommer vara 3 år när vi ska åka. Vi vill åka kring mars nästa år. Det blir väl billigare i slutet?
    När jag letar får jag upp priser på över 30000:- Då blir det ju samma pris som att åka charter.
    Hittade en resa till Khao lak med Ving som skulle gå på ca 32000:- med hotell då. Bra pris?

• Lycka 1

Jo jag sökte där när du skrev den länken tidigare. Jag har nog sökt på varje datum hela månaden .
    Men det går inte att söka så långt fram i månaden för biljetterna verkar inte vara släppta än. Ska man kanske vänta några veckor till?
    Jag vill så gärna boka NU! Vill liksom ha det bokat och bestämt.

• Lycka 1
    benjamin 040722 skrev 2010-03-31 08:44:18 följande:
    LYCKA 1:Tittade på turkishairlines.com och såg där att priser för 2 vuxna och ett barn i mars nästa år kostar med helt avbokningsbara biljetter för 21181, vilket är ett mkt bra pris! Det är drygt 7000/ person! =) Vill man inte ha avbokningsbara biljetter så blir det ännu billigare 18373 =)Som jag kan se det är det fortfarande billigt vilket datum i mars ni än väljer att åke eller hur länge ni än väljer att vara borta
    Tack för tipset!
    Jo avbokningsbara biljetter vill man ju ha, man vet ju aldrig vad som händer på ett år.
    Ska kolla det
  • Lycka 1

Nu har jag hittat biljetter och undrar om det är bra pris?

Biljetterna skulle kosta ca 24000:-
    Direktflyg till Phuket i mars nästa år för två vuxna och en 3-åring.
    Av och ombokningsbara samt en hotellnatt med frukost och transfer till hotellet.
    Vi ska vara borta två veckor.

• Lycka 1

Hur mycket få man räkna med att betala för ett medelklassigt hotell på tex Kho lanta?
    Två vuxna och ett barn.
    Vi vill inte bo på de allra billigaste men heller ingen lyx. Pool är ett måste och gärna nära stranden.
    Vi har tänkt att bo där en vecka. Så vad tror ni vi får betala, ca?

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)