• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

hag7 skrev 2011-02-09 23:01:12 följande:
    När ni menar converse kopior menar ni då sånna som det står converse på el samma modell men inget märke på ?
    Jag var i Turkiet o jag tycker nästan att det var billigare där med "märkes" kläder o bättre kvalitet.
    Jag har också den erfarenheten.
    Billigare och bättre kvalitet i Turkiet. Så jag planerar inte att shoppa i Thailand.
    Vi satsar på sol, bad och mat .
    Shoppa gör vi hemma.
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2011-02-21 15:36:13 följande:
    enligt vännerna på plats var det iaf riktigt varmt häromdagen. och bilderna på hennes blogg ser inte speciellt regniga ut heller.
    Ni behöver absolut inte frys iaf :)

prognoserna visar ju typ jämt regn - men i verkligheten rör det sig oftast om en kort skur.
    Är det någon blogg man får läsa?
    Alltså får du lämna ut adressen?
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2011-03-03 10:05:19 följande:
    Bröd, musli, jucie, mjölk, kaffe och frukt finns på buffén, det andra beställer man in med hjälp av frukostkupongerna som man får.
    finns bl.a äggröra, stekt ägg, korv, bacon, skinka, kokt ägg (stod dock inte med på kupongen, men gick att få ändå) ost (stod inte heller med, men ber man om det så får man), bananpannkaka, yoghurt och säkert något mer som jag har glömt.

Frukosten är väl ok. Jag är inget fan av rostbröd eller ägg och bacon och sådant. Men sambon gillade det.
    dottern åt mest plain yoghurt och korv till frukost.
    när vi tröttnade för mycket gick vi iväg och åt frukost på Faim de Loup uppe vid vägen, helt underbara smörgåsar.

vet att några köpte eget bröd och tog med till frukosten, det var helt ok att göra så om man ville ha något som inte fanns.
    Tack så mycket!

Jag funderade över det eftersom jag äter enligt lchf. Var rädd att det bara skulle finnas bröd och sånt. Men med äggröra och bacon fungerar det ju .
    Dottern blir säkert glad över yoghurt, ägg och frukt.
  • Lycka 1

Här kommer en väderrapport från oss!

Vi flydde Koh lanta tidigare idag. Det har regnat i över en veckas tid. Sedan i söndags verkligen öser det ner och det blåser mer och mer. Storm med andra ord. Restaurangerna stänger och det ser öde ut.
    Efter att läst om att folk blivit evakuerade från andra öar i sydöstra thailand pga av översvämning och 4m höga vågor så ville vi inte vara kvar längre.
    Vi ville bara in till fastlandet.

Vi bokade snabbt en minibuss via Lanta divers med barnstolar och åkte till Krabi. Där var det ingen rolig syn. Översvämning! Visa vägar är avstängda och ser mer ut som floder.
    Åkte vidare till Ao nang till ett hotell våra vänner bokat men väl där så var det översvämat! Vi stannade ett tag och fick mat och sen blev vi skjutsade till ett annat hotell högre upp. Här är vi nu!

Allt är blött, det spöregnar hela tiden men här är det ingen översvämning.
    Just nu vill vi bara hem! Men vi ska inte hem förren 9 april. Fortsätter det så här så veta 17 om vi kan ta oss tillbaka till flygplatsen i Krabi.

Någon som är på Phuket nu? Hur är vädret? Värt att ta sig dit?

• Lycka 1
    Thegran skrev 2011-03-29 13:05:16 följande:
    Ni kan inte ta er upp mot BKK redan nu? där finns mycket att göra, så ni lär kunna fördriva tiden som är kvar.

Låter jättejobbigt med sånt väder!
    Vi har direktflyg från krabi så vi ska inte till bkk alls.
    Annars hade vi åkt idag.
    Det är ganska otäckt då vattnet bara forsar fram längs gatorna.
  • Lycka 1

Jag vet inte hur det är med monsunen men på koh lanta sa dom att den är här nu. Det har spöregnat och blåst stormar konstant sen i söndags. Före det har vi sett solstrålar någon enstaka gång men mest regn hela tiden.

Jag lägger upp lite bilder i min blogg om en stund.

Förresten så gifte vi oss i fredags i hemlighet på Relax bay! I regnet såklart

• Lycka 1

Har precis fått veta nu att dom som bodde på hotellet som vi kom till idag nu evakueras och körs till samma hotell som vi kördes till.
    Tur att vi åkte i tid och slapp transportera oss i mörkret.

Har varit i kontakt med resebolaget nu för vi vill åka härifrån så fort som möjligt. Innan det blir värre som det är söderut.
    Tyvär får vi inte veta något förren imorgon eftermiddag.

• Lycka 1
    hag7 skrev 2011-12-04 21:00:48 följande:
    Lycka1:om man tar en sista minuten ,tittade nyss man kan åka till Krabi 12/12 för ca 6000 kr för två vuxna helt otroligt billigt.

Vi var i Thailand tre veckor i mars i år och skulle inte åka ännu på ett tag.
    Har istället bokat en billig resa  till Egypten nu i jan men man blir ju sugen på Thailand endå med så billiga resor .
    Men vart kan man hitta flygstolar för 1700:- 
  • Lycka 1

Funderar på att åka charter nästa vinter i två veckor.
    Förra året var vi borta i tre veckor (och gifte oss!) men nu studerar jag så vi har inte så mycket pengar att röra oss med när det gäller resor.

Kan någon tipsa mig om någon bra och rätt billig resa?
    Vi är två vuxna och en 5-åring.    

• Lycka 1
    September09 skrev 2012-04-03 15:35:45 följande:
    Flyg till Thailand bokat. Blir koh lanta nov-dec med hemresa strax innan jul.
    Undrar vilken av stränderna som är bäst att bo vid? Är det Klong Dao som gäller?
    Hotell- många rekommenderar Noble House men finns det nåt annat guldkorn ni rekommenderar?

Vilka bokade ni med och vad får ni ge för biljetterna?
    Vi funderar också på att åka dit vid den tiden. 
  • Lycka 1
    Tessa76 skrev 2012-04-10 08:25:47 följande:
    Någon som bott/varit på Relax Bay på Koh Lanta?? Hur var det? Är stranden barnvänlig? Finns det restauranger i närheten?
    Har en 1-åring och en 5-åring när vi kommer vara i Thailand.

Vi har varit där en natt och gifte oss där på stranden
    Det är en liten strand med ett hotell och en restaurang på hotellet.
    Stranden var fin, litet och mysigt!  
  • Lycka 1

Jag har lovat min son (11år) att vi ska ta en resa i augusti någonstans. Jag var med dottern i turkiet förra året så nu är det hans tur.

Hade tänkt turkiet i år också men börjar fundera mer och mer på thailand. Är det värt att åka dit i augusti?
    Finns det billiga resor nu att få tag på? Och vart rekomenderar ni att vi åker isf?  

• Lycka 1
    Ville och Agnes skrev 2012-04-17 16:17:03 följande:
    Vi bokade nu för någon dag sedan och åker i slutet av november.

Förra gången bokade vi ca 3 mån innan vi skulle åka.

Nu åker ju vi inte under högsäsong och får därför bra pris!

Hotell bokar vi via Sawadee.com oftast och där har de inte släppt priserna för den perioden ännu.

Vart bokade ni biljetterna?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)