• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jensa1973 skrev 2010-12-13 08:35:13 följande:
    Nej jag vill gärna bo på något ställe med lite lägre kostnad.
    Annars tror jag DR är ett perfekt alternativ, speciellt om man har barn i åldern som leker med andra barn.

Okej då ställer jag mig i samma frågeställning som mattispadd, kan man gå till annan resort och betala en lunch eller liknande?

Just nu lutar det åt Kaw Kwang..

Sedan tror vi att vecka 2 kör vi nog annan strand, annan ö eller så...Eller så blir vi kvar om de har plats och vi trivs..
    När jag letade boende så tyckte jag att DR blev billigast. Därför valde vi det.
    Vad har ni fått för pris där 1 v?
    **Linus -01** Linnea -02** Novali -07**
  • Lycka 1
    ulligulli skrev 2010-12-13 01:19:52 följande:
    Om hon åker själv kanske det är lättare och billigare att ta färjan ifrån Krabi till Lanta? Beroende på om det passar med tiden förståss

Vet du vad den färjan kostar?

Går det någon färja Lanta-Phuket? Pris på den?

• Lycka 1
    Tullemi skrev 2010-12-13 15:35:31 följande:
    Oj utflykter har vi varit ganska dåliga på att göra. Vi har testat andra stränder (Kata Noi, Surin och Nai Harn) och vi åkte runt Phuket lite en dag. James Bond Island-utflykt blev vi bjudna på när vi förlovade oss, men det var rent skräp tyvärr. Phi-Phi var OK men inget ställe jag åker  tillbaka till. Vi vill gärna testa Koh Raya denna gången - får se om det blir av dock
    Vilken trevlig present ni fick! Tråkigt att ni inte tyckte om det bara.
  • Lycka 1

Vart kan ni rekomendera oss att åka till på Phuket?
    Om man vill bo där det är ganska lugnt, skönt och fint? Alltså inte Patong el liknande.

Jag har en vecka kvar att spendera men vet inte riktigt vart vi ska .
    Vi ska flyga hem från Krabi flygplats så vi vill inte vara allför långt norrut.

• Lycka 1
    Tullemi skrev 2010-12-13 16:12:28 följande:
    BangTao är tydligen väldigt fint och lugnt, men verkar bestå mest av resorter och ingen riktig thailändsk by (eller hur jag ska förklara...).
    Ja jag har faktiskt kollat på det idag. Finns en hel del fina resorter att bo på där
  • Lycka 1

Jensa1973: Vi betalar 1500/natt på Dr men då ska vi bo där i två veckor också

Vad får ni betala på kaw kwang?

lillsussan: Vilka har ni bokat transfern med och vad fick ni betala?

**Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
  • Lycka 1

Jag är sån som vill ha allt bokat och klart! Vill inte åka runt och leta någonstans att bo.
    Helst vill jag ha allt betalt innan vi åker också
    På Dr lanta har vi betalat för en vecka och den andra veckan ska vi betala där. Blev ca 2350:- för en vecka.

Men sen har vi en vecka kvar som jag inte bokat något än. Vi kommer inte vara kvar på Lanta den tredje veckan men vart ska vi ta vägen då?
    Vi vill ha lite mer liv och rörelse än vad som finns på Lanta men vi vill inte till något ställe med MASSOR av liv och rörelse heller.

• Lycka 1

Vi åker hem från krabi flygplats.
    Har kollat på krabi och ao nang men har inte fastnat för något riktigt än.

Hittade en strand på phuket idag men nu kommer jag inte ihåg vad den hette. Måste leta på det igen tror jag.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)