• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-04-08 20:50:16 följande:
    Nu har vi inte bott där ännu utan först i november, men vi åt där sist och bestämde oss för att bo där vid nästa besök! :) Det är Ao Nang Villa Resort som ligger precis vid stranden där strandpromenaden börjar.www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...
    Åh det ser verkligen jättefint ut! Men kan tänka mig att det är dyrt också...
    Vad betalar ni natten?
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-09 18:08:44 följande:
    favorit i repris; vilken resesulky rekomenderar ni? Vill ha en som tar liten plats, som är smidig men hållbar och som är relativt skön att köra.GeKås sulky rekomenderade någon innan, någon mer med erfarenhet av dem?
    Vi kommer att ta med vår vanliga brio sitty. Är så satans trött på alla dessa resesulkys som hjulen går dit dom vill. Så på våra senaste resor så har vi haft med riktig vagn.

Nu har jag föresten fått en del bra priser på hotell och vi har nu bestämt oss för drlanta, tack vare dig!
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-09 18:19:14 följande:
    haha oj, hoppas det blir bra! har ju aldrig varit där själv, men i nov så! :) vad slutade förhandlingen på?Vi har en brio spin, men den känns osmidig att ha i tuktuk och så...och den är jag ju rädd om, tänk om den skulle gå sönder? Njae, är nog mer inne på en billig och enkel sulky. Vi kommer nog åka runt en del sista två veckorna. skulle väl iof gå att köpa någon begagnad ordentlig sulky men då är det fortfarande så att det blir svårt i tuktuk, på båtar etc..eller vad tror du?
    Det var som för dig att jag inte fick prata om priset
    Men det slutade på 250bath mer än dig. Känner mig nöjd med det priset.

Vi har också en brio spinn! Älskar den vagnen men vill inte ha den med på resa.
    Vi har haft med brio sittyn på gran canaria och teneriffa och det är himla bekvämt med en riktig vagn.
    Ett par kompisar till oss hade sin sitty med till thailand och säger att det fungerade super. Var bara att lyfta upp i tuktuken och sonen kunde sitta kvar.
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-09 18:34:42 följande:
    haha ok, grattis till bra pris :)ja, brio spin är en toppenvagn! Älskar den! Kanske ska se mig om efter en beg. sitty då...men, vad var det för form av tuktuk de åkte? moppe med sidovagn eller de lite mer rejälare?
    Vet inte vad de åkte men jag kan tänka mig att det var de lite mer rejälare.

Hur ska jag göra när jag ska betala till hotellet nu? Dom vill ha 7000bath i betalt nu och resten när vi åker därifrån.
  • Lycka 1
    leson76 skrev 2010-04-09 18:43:40 följande:
    De har erbjudande på Babytravel paraplysulky för 900 kr (liggläge). Funderar själv på att slå till på en sån. www.babyproffsen.se/erbjudanden/visa/13. Brio sitty säljs ju nästan aldrig begagnat MEN de säljer ut en del gamla färger för 1000-lappen just nu
    På barnens hus har jag sett att dom säljer sittyn för 895:- ibland. Men sen vill man ju ha suflett till också och den går på ca 400:-
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-11 09:46:50 följande:
    det finns flera, de flesta hotell erbjuder hämtning också. vet dock inte hur det är med bilbarnstolar då. Lantadiver har bilbarnstolar iaf, vi betalade 2500 bath för en minibuss. Tänker boka transport med dem nästa resa igen. Åkte även på en välorganiserad dykutflykt med dem, har enbart positivt att säga.
    Är det enkel tur som kostar 2500bath?

Igår betalade jag in 10500bath till Dr lanta. Resten ska vi betala när vi åker därifrån.
    Känns skönt att ha boendet klart nu för dom två första veckorna
    Hoppas bara att jag gjort rätt med överföringen. Har ju aldrig gjort något sånt här tidigare. Det är inget draget från konton än iaf.
    Det skulle ta 4-7 dagar innan dom kunde se pengarna fick jag mail om nu på morgonen.
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-11 10:28:58 följande:
    Hej Lycka1!Grattis till bokningen, vad kul. Häftigt att "ordnat" boendet själv Jag har inte kommit speciellt långt... tror det kommer att det kommer att bli det gamla "vanliga" charterresan... Vill ialla fall åka till Kho Lanta, så mycket vet jag.
    Ja om allt går som planerat nu så var det mycket enklare än vad jag trodde.
    Men vi är ju inte där än

När var det ni ville åka? Också i mars va?
  • Lycka 1
    YlvaD skrev 2010-04-11 10:43:00 följande:
    Japp!När vi var iväg nu, så hade vi bamseklubben bokad två av tre veckor. Detta var kanon och Agnes var överlycklig. Det var första gången hon var med i bamseklubb (är 3½ år).Mysigfaktorn blir inte den samma på ett så stort resort, men hon var nöjd= Vi oxå nöjda!Har kollat lite på Chada, då vi träffade ett par som bott där två veckor (kombinationresa)och de var riktigt nöjda.Får väl se... Fick du prutat ner priset?// Ylva
    Ja det mesta blir ju bra. Trivs barnen så trivs man ju själv också.

Ja det gick ganska lätt att pruta. Så vi är mer än nöjd med priset.

Nu letar jag boende runt Krabi, vi vill helst bo i Ao nang. Har ju en vecka kvar att planera för. Och när vi bor relativt billigt i två veckor så kan vi kosta på oss lite mer "finare" denna vecka.
  • Lycka 1

När vi var i Thailand förra gången hade vi med oss blöjor för hela resan. Dottern var då 5 månader och vi packade blöjorna i vagnen.
    Vi blev väldigt försenade hem och kom hem 2½ dygn senare än beräknat.
    Jag hade räknat ut hur många blöjor som skulle gå åt under två veckor och tog sen med några extra. Vi bytte den sista blöjan på Arlanda och sen var dom slut!

• Lycka 1

TessaG: Jag har rest ett flertal gången ensam med mina barn, dock inte till Thailand men andra länder.
    Har rest med ett eller två barn åt gången. Jag tycker det är otroligt mysigt att resa med ett barn!
    Kommer jag att göra många gånger till!
    I sommar blir det dock sverige. Jag och mina tre barn ska till dalarna i två veckor

Sen i vinter blir det thailand med yngsta dottern och hennes pappa.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)