• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka 1 skrev 2010-04-06 21:31:14 följande:
    Jensa1973: Men dom går ner 10% iaf då?Vad har ni tänkt er för standard?När i mars ska ni åka? Vi har bokat till den 18:e, dottern kommer då att vara 2½år.
    Nu ljög jag, hon är ju 3½ år då!
  • Lycka 1

Jag mailade 5 hotell på koh lanta igår och har idag fått svar från 3 av dom.

Det bästa priset jag fått är 1900bath/natt för bungalow nära stranden och med pool.
    Är det ett bra pris?
    Är det de priset som gäller eller ska man försöka pruta med ett nytt mail?
    har ju ingen erfarenhet av att bokahotell själv så här så det är inte så lätt att veta.

• Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-07 09:40:15 följande:
    om det är bra pris eller inte beror på vad det kostar egentligen :)vilket hotell är det?Visst kan du försöka pruta mer, men om du är nöjd är det bara att nappa.
    Kollade i deras prislista nu och där skulle det gå på 2100bath.
    Då blev det ju inte speciellt mycket billigare...

Det var Southern. Har inte fått något svar från DRlanta ännu.
  • Lycka 1

Låter ju bra om det går att förhandla.

Tyvär är jag så dålig på engelska så om någon har lust och tid att hjälpa mig med ett mail så skulle jag vara väldigt tacksam.

• Lycka 1
    Jensa1973 skrev 2010-04-07 12:38:39 följande:
    Jag har inte fått ner nåt alls mer än de 10%Jag har som sagt frågat efter Best Price,,Fått svar att eftersom jag bokar via internet, eller long stay så får jag 10%Har då gått ner lite till om jag fick svar på 1800 (vanliga priset 2000) så tänkte jag 30% av utgångspriset 1400 THB Så skrev jag tillbaka att om vi får betala 1400 för 2 veckors vistelse så bokar vi på en gång..HÄR hade jag velat att de kom tillbaka med svare "Nej vi kan bara erbjuda 20% från utgångspriset alltså alltså 1600 THB"Men nej jag har bara fått Tyvärr kan vi inte ge bättre pris än såhär!
    Ok vad tråkigt.

Vilket är det billigatse alternativet du fått? Vilket hotell alltså?
  • Lycka 1
    Mawe123 skrev 2010-04-07 18:29:44 följande:
    Vi bokade enbart flygbiljetter med fritidsresor när vi reste nu i dec och för nästa vinter har vi gjort likadant. Sen har vi hyrt ett eget hus på lanta där vi bor. Vi flyger direkt till Krabi utan minsta lilla mellanlandning =)Detta underhållningssystem som de erbjuder på Tuifly tycker jag är värt allt, gjorde resan enkel och trevlig för alla sex i familjen.www.tuiflynordic.se/News.asp?ID=128&UID=40ADA...
    Vi har också köpt flygbiljetterna genom fritidsresor.
    Tror det blir kanon!
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-08 19:39:16 följande:
    hur går hotellprutningarna? :)
    Vi har två som vi väljer mellan nu. Det går att pruta litegrann om man spelar ut dom mot varandra . Ska skicka ett sista mail till dom ikväll och där vi får bäst pris bokar vi.

Men sen har vi ju en vecka kvar att åka någon annanstans. Har tittat lite på ao nang som ser fint ut.

Eller har någon något annat ställe att tipsa om?
  • Lycka 1
    Thegran skrev 2010-04-08 19:56:16 följande:
    får man fråga vilka hotell det står mellan? :)vi velar också om vart vi ska efter lanta...har lite mer än 1.5 vecka på oss innan vi ska till bkk..
    Det står mellan southern och drlanta. Men just nu lutar det år drlanta.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)