• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

mammakristina skrev 2010-12-26 12:45:11 följande:
    Jepp! Jättefint! Ligger bra till huvudgatan men ändå lugnt. Fin pool och nära till båtarna som tar en ut till öarna. God mat, fin frukost. Vi bokade först bungi men bytte "upp" oss till hotellrum då det var mycket mygg i skogen och bungarna inte kändes fräscha. Bodde kanon med balkong. Barnen som då var 2 och 4 delade en extrasäng (sov skavföttes)
    Tusen tack!
    Jag har bokat bungalow i sju nätter. Läste någon annanstans om att dom inte var så superfräscha så nu blir man ju lite orolig istället.
    Vi ska bo där första veckan i april så vill vi byta upp oss så finns det säkert rum lediga.
    Kommer du ihåg vad ni fick betala per natt i bungin och sen hotellrummet?
    **Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
  • Lycka 1
    Hannah03 skrev 2010-12-25 22:20:27 följande:
    Hej alla. Va bra att jag hittade denna tråden. Kanske kan få lite hjälp med lite frågor då. Vi har bf i början på juli och har tänkt att boka en resa till Thailand över jul och nyår nästa år. Är det okej att resa med en så liten? Kan man ta alla vaccinationer när dom är så små? Tacksam för svar
    Vi fick vår dotter i juli -07. Vi åkte till Thailand i dec precis 5 månader gammal i två veckor.
    Det gick superbra! Vi hade en jättelugn semester och bara mös tillsammans. Bodde på samma hotell hela vistelsen då vi inte kände för att åka runt.
    Dottern fick inga vaccinationer alls förutom dom man får genom bvc. Jag helammade och väntade med att börja med smakportioner tills vi kom hem igen.
  • Lycka 1

Hur ska valutakursen vara för att vara bra?

Vi har fått lite pengar i julklapp som vi tänkte växla in till bath här hemma men jag vet inte när man ska växla?

Kollade på swedbank nyss och för 100 kronor skull man få 416.66 bath. Bra eller dåligt?

• Lycka 1

Undrar vad det kan kosta att laga ett hål hos tandläkaren i thailand?
    Tänkte om man skulle passa på och få ett innan man åker dit

Vem var det som bitit sönder en tand? Vad kostade det?

• Lycka 1
    benjamin 040722 skrev 2010-12-27 17:09:58 följande:
    Jag , har inte hunnit kolla runt efter ngn tandläkare idag =( så det blir imorgon, återkommer då.

Letar boende på Phuket, men var ska man bo? Vi har inga speciella krav då vi bara åker dit för vattenlandet och ser då gärna att boendet hellre är billigt än lyxigt. Men vi vill ändå bo centralt, nära till restauranger och så. Förslag någon?
    Ja gör gärna det!
  • Lycka 1
    benjamin 040722 skrev 2010-12-29 06:20:22 följande:
    Lycka 1

Att laga tanden kostade 1000Bath
    Åh så bra! Då ska jag vänta med att laga min tand tills vi kommer dit .
    Jag har bitit bort en liten flisa men då jag inte störs av det har det inte blivit av att gå till tandläkaren.

Någon som vet om det finns tandläkare i koh lanta?
  • Lycka 1
    mkvp skrev 2011-01-03 08:36:53 följande:
    Hej, Hoppar in här och hoppas på svar....
    Vi ska till Koh Lanta den 10 jan... Har med oss en ett åring och en tre åring...

Vi kommer att flyga på dagen, bästa leksakerna att ta med är???

Ett åringen har börjat med potta, finns det att köpa där?? känns sådär att böka med sig en..
    Vi köpte en resepotta förra året när vi skulle ut och flyga. Den viker man ihop helt platt och när den ska användas viker man liksom ut små ben så den står stadigt.
    Till den är det även refilpåsar med absorbering i så när pottan är använd 1 gång så är det bara att slänga och byta .
  • Lycka 1

nellang: Vi åker till Koh lanta den 18 mars. Nu är vår dotter 3.5 år men första gången vi åkte var hon 5 månader.
    Det var inga problem att flyga med henne då, jag ammade vid start och landning och sen sov hon nästan hela resan. Vi flög på natten så det var nog som att vara hemma för henne.

Vi hade inte med oss någon bilstol utan vi använde liggdelen till vagnen när vi åkte bil. Ställde den på sätet och spände fast med säkerhetsbälte. Kanskke inte det ultimata men det kändes helt ok iaf.

Något som vi inte hade med oss då men ska ha nu är flytväst. Vi visste inte att det inte fanns i Thailand.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)