• Lycka 1

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jensa1973 skrev 2010-12-13 21:49:06 följande:
    Vi kommer vara på Lanta i 2 veckor ca.. Sedan kommer jag absolut behöva lite "puls" så vi ska till någon av de lite lugnare stränderna på Phuket.. Vet inte vart än bara...

4-5 nätter är väl tanken så vi kan bunkra lite inför Perenthan flyger till KL från Phuket och därefter blir det väl runt 8 nätter på Perenthian innan vi avslutar med mera "puls" 5 nätter i Kuala Lumpur.. sedan har månaden gått å vi far hem via BKK

Lugn, puls, lugn, puls..
    Tror jag blir lagom!!!
    Har du kollat någon strand på Phuket?
    **Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
  • Lycka 1
    MissKaos skrev 2010-12-13 21:50:47 följande:
    Jag gillade inte ao nang så mkt pga att man "måste" åka ut med båt hela tiden. Men Phuket är ju stort! Där finns säkerligen ngt kul att välja på.
    Tidigare trodda jag att alla älskade Ao nang men efter att ha hängt i den här tråden ett tag så tycks det inte vara speciellt många som gillade det.
  • Lycka 1
    hag7 skrev 2010-12-13 21:51:50 följande:

Lycka!:då kommer vi vara där samtidigt.vi har bokat en tripel bunga så jag hoppas det blir bra,hur många barn har ni med er ? Vi kommer att ha med en dotter som är 4:a o sonen som är 2,5 år så vi behövde ha en sån.

Kul!
    Vi kommer bara att ha minsta tjejen med. Hon kommer vara drygt 3½ då.
  • Lycka 1
    Matillin skrev 2010-12-13 22:03:27 följande:
    Jag har tips på ett superbra hotell i Karon men såg att det kostar 1300 kr natten nu.
    Orchid resort.
    Jag gillade Karon bäst i phuket, näst efter det Kata där var finare strand men mycket mindre.
    Men då kanske Kata är något för oss.
    Vi har bara åkt igenon Kata, Karon och patong med bil. Och med båt från andra sidan .
    Då sa vi att till Patong åker vi aldrig.
    Är det Kata som ligger längst ner? Isf var det det som vi tyckte kändes lite mysigt.

Ja 1300:- natten känns lite häftigt.
  • Lycka 1
    Matillin skrev 2010-12-13 22:17:53 följande:
    Ja Kata ligger längst ner och det är mysigast där faktiskt, mycket lugnare.
    Men jag tyckte det var lite mer liv och rörelse i Karon och gillade skarpt hotellet där men det kostar ju som sagt
    Patong gillar jag inte.

Kikade på det hotellet och där skulle Novali trivas toppenbra kan jag säga Kan se framför mig hur hon stojar runt i den poolen.

Några andra tips på fina hotell i Kata. Helst med en rolig barnpool men också nära stranden.

• Lycka 1
    hag7 skrev 2010-12-13 22:31:40 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera Bang Tao vi var där för 2 år sedan o toppen trivdes på vingresort hotellet men det är tyvärr ganska dyrt.ligger direkt på stranden jättefina pooler o underhållning , fin en marknad som ligger nära också.
    Var ligger Bang Tao?
  • Lycka 1
    Kitty baby skrev 2010-12-13 22:32:28 följande:
    Bodde på Casa del Sol (ha ha - låter mer som på Mallis) på Kata Beach förra året som är ett fritidsresor hotell - det var vi mycket nöjda med. Vet ej vad det kostar/natt dock och vi var ej där med barn då - men jag vill minnas att det var rätt mycket pool och poolbar och många barn där. Frukosten var toppen! En kort promenad till stranden. En liten bit ner ligger även Kata Noi beach som är en  supermysig lite mindre strand.
    Haha! ja det lät verkligen som Mallis
    Ska kolla det. Hmm... jag tycks aldrig komma i säng idag.
  • Lycka 1
    Matillin skrev 2010-12-14 09:03:29 följande:
    Om ni reser med mindre barn så finns det vissa taxi minibussar som har barnstolar.
    Det har nog blivit mer och mer sånt där eftersom fler svenskar åker med sina barn som vi vill ska sitta säkert.
    Vi bokade en sån direkt på flygplatsen när vi kom ner, sa att vi ville ha en minubuss med bilstolar, och sen anlitade vi samma firma igen när vi skulle åka lite längre sträckor.
    Vi åkte tuk tuk en gång med barnen men jag var rätt nojig för trafiken är hemsk där, dom kör som blådårar faktiskt.
    Man kan ju säga åt dom att köra lite saktare om man tycker det biir allt för hemskt, det gjorde vi 

Nu i morse har vi bokat flyg till KRABI på fredag!
    tog dom sista 4 biljetterma 7500:- /person för "premium class" som tydligen är charters firt class.
    I vanliga fall kostar det tydligen 5000 kr/person extra om man ska boka premium class och våran resa var totalt prisänkt 40 0000
    Jag vet en tjej som ska flyga ner på julafton och betalar 12000 för vanlig sittplats så det känns som vi kommit undan riktigt billigt för att dessutom flyga ner under högsäson.
    Kommer vara nere även under nyårsafton, flyger hem på nyårsdagen.

Tjejen jag bokade resan av hade varit där förra året och älskade ao nang just på grund av dom fina öarna utanför.
    Men om vi inte gillar det kan vi ju alltid åka över till phuket.
    Hon rekomenderade oss att ta med flytvästar, vilket vi ska göra.
    Borde ju vara smidigt att ta med sig en ryggsäck som man kan fästa dom i så slipper man släpa på massor i händerna`?
    Är sååå glad.
    Det här är min 30-års present från min man <3
    Åh vad härligt!
    Vilket superbra pris ni fick. Har du bokat något hotell eller fixar ni det på plats?
    Jag har ju mina funderingar på Ao nang ¨å det ska bli spännande att höra vad ni tycker sen .

Våran resa är också 30-års present till mig! Blandat med en annan resa
  • Lycka 1
    Matillin skrev 2010-12-14 09:46:28 följande:
    Hur har ni gjort med vaccintioner förresten?
    Nu är det ju försent för oss att vaccinera men vi gjorde inte det förra gången vi åkte heller.
    Har ni och era barn tagit några vaccinationer?
    Vi har inte tagit något vaccin tidigare och har inte bestämt oss för hur vi ska göra denna gång.

Någon som tagit Dukoral? Funderar på om vi ska ta det.
  • Lycka 1
    lillsussan skrev 2010-12-14 12:38:00 följande:
    Vi har bokat via vårt hotell, Lanta Sea House och tror vi skall betala 4500 eller 5000 baht. Vi är tre personer och då hämtar dem oss när flyget anländer och kör oss till hotellet.
    Ok, är det enkel resa eller t o r?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)