Matillin skrev 2010-12-14 09:03:29 följande:
Om ni reser med mindre barn så finns det vissa taxi minibussar som har barnstolar.
Det har nog blivit mer och mer sånt där eftersom fler svenskar åker med sina barn som vi vill ska sitta säkert.
Vi bokade en sån direkt på flygplatsen när vi kom ner, sa att vi ville ha en minubuss med bilstolar, och sen anlitade vi samma firma igen när vi skulle åka lite längre sträckor.
Vi åkte tuk tuk en gång med barnen men jag var rätt nojig för trafiken är hemsk där, dom kör som blådårar faktiskt.
Man kan ju säga åt dom att köra lite saktare om man tycker det biir allt för hemskt, det gjorde vi
Nu i morse har vi bokat flyg till KRABI på fredag!
tog dom sista 4 biljetterma 7500:- /person för "premium class" som tydligen är charters firt class.
I vanliga fall kostar det tydligen 5000 kr/person extra om man ska boka premium class och våran resa var totalt prisänkt 40 0000
Jag vet en tjej som ska flyga ner på julafton och betalar 12000 för vanlig sittplats så det känns som vi kommit undan riktigt billigt för att dessutom flyga ner under högsäson.
Kommer vara nere även under nyårsafton, flyger hem på nyårsdagen.
Tjejen jag bokade resan av hade varit där förra året och älskade ao nang just på grund av dom fina öarna utanför.
Men om vi inte gillar det kan vi ju alltid åka över till phuket.
Hon rekomenderade oss att ta med flytvästar, vilket vi ska göra.
Borde ju vara smidigt att ta med sig en ryggsäck som man kan fästa dom i så slipper man släpa på massor i händerna`?
Är sååå glad.
Det här är min 30-års present från min man <3
Åh vad härligt!
Vilket superbra pris ni fick. Har du bokat något hotell eller fixar ni det på plats?
Jag har ju mina funderingar på Ao nang ¨å det ska bli spännande att höra vad ni tycker sen
.
Våran resa är också 30-års present till mig! Blandat med en annan resa